top
Apple-Gift-Cart

گیفت کارت اپل چیست؟ | آموزش نحوه شارژ اپل آیدی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید از شرکت‌های بزرگ دنیا مثل آمازون، اپل، مایکروسافت و… محصول یا خدمات بخرید؟ برای اینکار شما نیاز به یک گیفت کارت مخصوص همان شرکت دارید.
در واقع گیفت کارت‌ها نوعی ارز بین المللی و قابل اعتماد به حساب می‌آیند که یکی از محبوب ترین آن‌ها گیفت کارت اپل استور می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر با گیفت کارت اپل استور و خدمات آن با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

گیفت کارت اپل چیست؟

گیفت کارت اپل چیست

همانطور که گفتیم گیفت کارت اپل استور نوعی ارز رایج بین المللی می‌باشد که در مبالغ مختلفی شما می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید، مبالغی همچون کارت هدیه 5 دلاری، 10 دلاری، 20 دلاری و …

کارت هدیه اپل استور در واقع به شکل کارت نمی‌باشد بلکه به صورت کد مخصوص در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در سطح وب شرکت‌هایی وجود دارند که به مخاطبانشان اجازه می‌دهند تا با استفاده از کارت‌های هدیه محصولات و خدمات آن‌ها را خریداری کنند. در بین این شرکت ها، شرکت اپل گیفت کارت مخصوص خودش را با نام گیفت کارت اپل آیتونز معرفی کرده است.

انواع گیفت کارت اپل

اولین سوالی که ممکن است در ذهن شکل بگیرد این است که من چه نوع کارت هدیه‌ای دارم؟
برای اطلاع از نحوه استفاده از کارت هدیه و آنچه می‌توانید با آن خریداری کنید بهتر است نوع کارت هدیه خود را بررسی کنید.

  • Apple Store Gift Cards
اپل استور گیفت کارت

شما می‌توانید در جلوی گیفت کارت‌های اپل یک رنگ تک رنگ (خاکستری ، سفید ، نقره ای یا طلایی) را مشاهده کنید. در پشت این کارت‌ها موارد زیر را مشاهده می‌کنید:

  1. پیوندی به یک وب سایت که در آن می‌توانید موجودی کارت هدیه خود را بررسی کنید.
  2. متنی در قالب هشدار که به شما می‌گوید این کارت فقط در فروشگاه آنلاین iTunes قابل استفاده است و شما نمی‌توانید از این کارت در فروشگاه‌های دیگری استفاده کنید.
  3. یک شماره تلفن که در صورت نیاز می‌توانید با آن تماس بگیرید.

از گیفت کارت Apple Store در اکثر کشورها می‌توانید استفاده کنید مانند فرانسه، آلمان، سنگاپور و…

  • App Store & iTunes Gift Cards
اپ استور و آیتونز گیفت کارت

بیشتر کارت‌های هدیه App Store و iTunes به رنگ آبی هستند و لوگو اپل در جلوی آن‌ها وجود دارد. در پشت این کارت‌ها موارد زیر را مشاهده می‌کنید:

  1. یک کد 16 رقمی برای خرید که با X شروع می‌شود.
  2. متنی که می‌گوید کارت می‌تواند برای برنامه‌ها ، بازی‌ها ، موسیقی ، فیلم‌ها ، برنامه‌های تلویزیونی ، کتاب‌ها و iCloud استفاده شود.

اگر از طریق ایمیل یک App Store & iTunes Gift Card دریافت کرده‌اید ، ایمیل به شما پیغام می‌دهد که می‌توانید کارت را در App Store و iTunes Store بازخرید کنید.

اپل آیدی را چگونه شارژ کنیم؟

شما می‌توانید به آسانی اپل آیدی خود را شارژ کنید. فقط کافی است به حساب اپل آیدی خود وارد شده، گزینه Redeem Gift Card or Code را انتخاب و کد 16 رقمی گیفت کارت اپل خود را چه با استفاده از دوربین و یا به صورت دستی در کادر مربوطه وارد کنید. برای وارد کردن کد مراحل زیر را دنبال کنید.

مراحل استفاده از گیفت کارت در iPhone یا iPad:

1- ابتدا اپل آیدی خود را در iTunes & App Store وارد نمایید.

اپل آ دی در تنظیمات آیفون
آیتونز و اپ استور در تنظیمات اپل

2- بر روی iTunes Store یا App Store کلیک کرده و در پنجره باز شده بر روی گزینه Featured کلیک کنید. سپس به پایین بخش Featured بروید و گزینه Redeem را انتخاب کنید.

3- در صفحه باز شده به دو روش می‌توانید کد را وارد نمایید. روش اول استفاده از دوربین گوشی برای اسکن کردن کد با کلیک کردن بر روی گزینه Use Camera و روش دوم به صورت دستی که باید بر روی گزینه You can also enter your code manually کلیک کنید.

مراحل استفاده از گیفت کارت در آیفون

4- سپس کد 16 رقمی گیفت کارت خود را وارد نمایید و بر روی گزینه Redeem کلیک کنید تا اکانت اپل آیدی شما شارژ شود.

مراحل استفاده از گیفت کارت در Mac یا Windows :

1- iTunes را در لپ‌تاپ خود اجرا کنید. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید باید iTunes را دانلود و نصب کنید و اگر از مک استفاده می‌نمایید iTunes به صورت پیش فرض بر روی آن نصب است.

2- اپل آیدی خود را در آیتونز، Sign In کنید.

3- بر روی نام اپل ایدی خود کلیک نمایید و از منوی باز شده گزینه Redeem را انتخاب کنید.

مراحل استفاده از گیفت کارت د مک

4- رمز عبور اپل ایدی خود را دوباره وارد نمایید و سپس کد گیفت کارت را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه Redeem کلیک نمایید.

در این صورت حساب شما به اندازه مبلغ کارت هدیه خریداری شده شارژ شده و شما می‌توانید از آن برای خرید محصولات و خدمات مورد نظرتان استفاده کنید.

یک نکته مهم قبل از خرید گیفت کارت اپل

همه ما می‌دانیم که به خاطر تحریم‌ها در حال حاضر نمی‌توانیم اپل آیدی را با کشور خودمان دریافت کنیم. به همین دلیل اپل آیدی‌هایی که خریداری می‌کنیم به اسم کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا و… ثبت می‌شوند.

نکته مهم اینجاست که باید کارت هدیه اپل خود را با نام کشوری بخرید که اپل آیدی‌تان هم متعلق به همان کشور باشد. یعنی اگر اپل آیدی شما در آمریکا ثبت شده گیفت کارت اپل‌تان هم باید از همین کشور باشد.

حرف پایانی

در این مقاله ما به معرفی گیفت کارت اپل و کاربردهای آن پرداختیم. همچنین مراحل شارژ اپل آیدی را به شما آموزش دادیم. به نکته‌ای که گفته شد حتما دقت کنید تا در استفاده از گیفت کارت به مشکل بر نخورید.

آیا تا به حال از گیفت کارت استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید