top
all-about-firefly

صفر تا صد فایر فلای هوش مصنوعی اخلاقی

زمان مطالعه: 10 دقیقه

3

icon

Adobe Firefly (فایرفلای) یک هوش مصنوعی مولد جدید با یک تفاوت است.

فایرفلای یک نرم افزار جدید و هیجان انگیز هوش مصنوعی است که توسط Adobe، سازندگان فتوشاپ توسعه یافته است که انقلابی در زمینه هوش مصنوعی (AI) ایجاد کرده است. برخلاف مدل‌های سنتی هوش مصنوعی که بر مقادیر انبوهی از داده‌های متمرکز و توان محاسباتی متکی هستند، Adobe Firefly رویکردی غیرمتمرکز با تکیه بر کتابخانه سهام Adobe به عنوان منبعی برای تصاویر اتخاذ می‌کند. با ما همراه باشید تا با فایر فلای هوش مصنوعی اخلاقی آشنا شوید.

آیا می‌دانید که بهتر است حتما قبل از خرید گوشی استعلام بگیرید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید؟! با کمک لینک زیر علاوه بر استعلام کامل گوشی، می‌توانید از تمام جزئیات گوشی خود نیز آگاه شوید.

Adobe Firefly

Adobe Firefly

Adobe Firefly چیست؟

فایرفلای دارای یک سیستم سریع است که در آن شما به سادگی کلمات یا توضیحات را تایپ می‌کنید. فایرفلای سیستم تصاویر را بر اساس ورودی شما تولید می‌کند. به یاد داشته باشید که Adobe Firefly در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است، بنابراین در حال حاضر می‌توان از تصاویر فقط برای استفاده شخصی استفاده کرد.

برخلاف مدل‌های قبلی هوش مصنوعی، به Discord یا هیچ دانشی از جامعه یا پلتفرم‌های پیام‌رسان اجتماعی نیاز ندارید. برای استفاده از بتای Adobe Firefly، فقط باید وارد سایت شوید یا در Adobe ثبت نام کنید.

مهم‌تر از همه، Adobe Firefly یک ابزار نیست، بلکه مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی است که برای کار با مجموعه برنامه‌های Creative Cloud Adobe ایجاد شده‌اند.

در نسخه بتای آن، می‌توان از Adobe Firefly برای ایجاد تصاویر، بافت‌ها و جلوه‌های متنی استفاده کرد، اما هدف توسعه ابزارهایی برای استفاده در برنامه‌های سه بعدی و ویدیویی است، برای مثال، تصویر تغییر آب و هوا در یک ویدیو با یک پیام متنی.

بیشتر بدانید: آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟ با نصب اپ همیاب ۲۴ با سرقت یا مفقود شدن گوشی خود خداحافظی کنید!

حق چاپ فایرفلای

حق چاپ فایرفلای

بسیاری از  بهترین تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی مانند Midjourney، Stable Diffusion و DALL-E2 مورد تحقیر قرار گرفته‌اند، زیرا آن‌ها بدون توجه به مالکیت یا حق چاپ، اینترنت را برای تصاویر مرجع “خراش” می‌کنند.

Adobe Firefly به شما امکان می‌دهد تصاویر و افکت‌های متنی با کیفیت بالا بسازید. جالب است بدانید که این تنها از تصاویر و متنی که برای مقاصد تجاری از کتابخانه تصویر سهام خود، Adobe Stock استفاده می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران مسائل مربوط به حق چاپ یا استفاده از طرح‌های دیگران باشید.

در آینده، Adobe قصد دارد با افزودن ویژگی‌های جالب‌تر و استفاده از منابع بیشتر از Adobe و سایر منابع، به بهبود Adobe Firefly ادامه دهد. Adobe همچنین تضمین می‌کند که هرگونه سوگیری که می‌تواند مضر باشد را بررسی می کند. ایده این است که با Adobe Firefly می‌توانید چیزهای شگفت‌انگیزی ایجاد کنید بدون اینکه نگران تأثیرگذاری بر حق چاپ باشید.

هوش مصنوعی Firefly Adobe

آیا Firefly Adobe اولین هوش مصنوعی است؟

نه، اگر مدتی است که از محصولات Adobe استفاده کرده‌اید، ممکن است نام Sensei را شنیده باشید. این مدل هوش مصنوعی Adobe است و در سال‌های اخیر در Photoshop و سایر نرم‌افزارهای Adobe برای بهبود بهره‌وری و حذف برخی از کارهای پیچیده‌تر یا تکراری‌تر مرتبط با هنر دیجیتال و همچنین ویرایش ویدیو و عکس گنجانده شده است. 

به عنوان مثال، ابزار Select Subject در فتوشاپ در سال‌های اخیر ترکیب عکس را بسیار آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کرده است. در این زمان، به طور جداگانه نسبت به Firefly عمل می‌کند و نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مدتی است که وجود دارد و فرآیندهای خلاقانه را آسان‌تر می‌کند. Adobe اکنون Generative Fill در فتوشاپ را با استفاده از Firefly در نسخه بتا اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با ربات چت جی پی تی| ChatGPT چیست؟

ویژگی های شگفت انگیز Adobe Firefly

ویژگی های شگفت انگیز Adobe Firefly

در حالی که همه ما مولدهای هوش مصنوعی متن به تصویر را به عنوان روش‌های ساده برای ایجاد هنر صیقلی یا، مانند مورد ویرایشگر تصویر DragGAN ، تأثیرگذاری بر عکس‌ها مشاهده کرده‌ایم، Adobe Firefly دارای ویژگی‌هایی است که همه پس از اضافه شدن به آن‌ها دوست خواهند داشت. برنامه هایی مانند فتوشاپ 

به عنوان مثال، یکی از آنها همکاری است. بهترین ابزارهای همکاری هنری برای طراحان شامل برنامه‌هایی مانند Figma است، اما فتوشاپ فقط به افراد امکان می‌دهد هر بار روی یک تصویر یا سند کار کنند. ادغام Adobe Firefly در فتوشاپ چندین هنرمند را قادر می سازد تا روی یک تصویر به طور همزمان کار کنند. 

بنابراین، با استفاده از Adobe Firefly می‌توانید ویرایش‌های بی‌درنگ، ارائه بازخورد و اشتراک‌گذاری طرح‌ها را به یکباره انجام دهید. این می‌تواند اهمیت بیشتری پیدا کند زیرا یاد می‌گیرید همه چیز را ایجاد کنید، از تصاویر، عکس‌ها، ویدئو و حتی طراحی وب ، همه در یک برنامه Creative Cloud با Firefly که همه چیز را به هم متصل می کند.

Adobe Firefly Generative Fill چیست؟

Adobe Firefly Generative Fill چیست؟

همانطور که Adobe Firefly به فتوشاپ اضافه می شود، ویژگی های کلیدی بیشتری که برای سرعت بخشیدن به گردش کار و ساده‌تر کردن زندگی طراحی شده‌اند، آشکار می‌شوند، یکی از آن‌ها Generative Fill است.

این اساساً شما را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک قلم موی استاندارد، قسمت‌هایی از پس‌زمینه تصویر را حذف کنید و سپس با استفاده از اعلان‌های متنی، پس‌زمینه جدیدی را رنگ کنید یا در آن رندر کنید. فتوشاپ قبلاً این نوع ویژگی را در Content Aware دارد، اما این چیزهای سطح بعدی هستند. 

شما می‌توانید نه تنها کل یا قسمت‌های پس‌زمینه را جایگزین کنید، بلکه می‌توانید جزئیات کوچکی از کاراکترهای جدید گرفته تا تنظیم سایه‌ها و نور را به آن اضافه کنید. برای بسیاری از هنرمندان این می‌تواند به سادگی به عنوان ابزاری برای تنظیم نور در یک صحنه و تغییر حال و هوای یک نقاشی استفاده شود، که سپس با دست تکمیل می‌شود.

سایر ویژگی‌های فتوشاپ که توسط Firefly فعال می‌شوند عبارتند از ابزار «بسط» که به شما امکان می‌دهد پرتره یا جنبه‌ای از یک نقاشی یا عکس را به یک منظره کامل تبدیل کنید.

ایجاد متن سه بعدی فایرفلای

Adobe Firefly علاوه بر اینکه در ایجاد تصاویر واقعی و منحصر به فرد برای الهام بخشیدن یا استفاده در پروژه‌های خود قدرتمند است، کاربردهای جالبی برای ایجاد متن و فونت دارد. ارزش آن را دارد که گزینه‌های جلوه‌های متنی را در Adobe Firefly امتحان کنید زیرا می‌توانید نتایج عالی را به راحتی دریافت کنید.

ایجاد تصاویر برداری، قلم موها و متن با فایرفلای

در این زمان ویژگی‌های اصلی Adobe Firefly عبارتند از تولید تصویر، تولید متن خلاقانه و دستکاری مبتنی بر برداری با آپلود فایل‌های SVG خود

بردارها، براش‌ها و بافت‌های سفارشی شده از چند کلمه یا حتی یک طرح از ویژگی‌های در حال توسعه هستند. برنامه این است که این همراه با توانایی ویرایش آنچه ایجاد می‌کنید با استفاده از ابزارهایی که قبلاً می‌شناسید و دوست دارید، را در نسخه‌های بعدی در Adobe Firefly بسازید.

همانطور که Adobe Firefly تکامل می یابد، ویژگی ها و بهبودهای جدیدی معرفی خواهند شد. برخی از قابلیت‌ها، مانند معرفی تصاویر خود که در دیگر تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی پیدا خواهید کرد، هنوز فعال نیستند.

خروجی تصاویر و بافت‌ها به سایر برنامه های Adobe

هنرمندان با ادغام یکپارچه آن با سایر برنامه‌های Adobe Creative Cloud، مانند فتوشاپ، به راحتی می‌توانند تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را در جریان کار موجود خود بگنجانند و خروجی و کارایی خلاقانه خود را افزایش دهند. 

هنر سه بعدی فایرفلای

Adobe Firefly قرار است کارهای شگفت انگیزی را با سه بعدی انجام دهد، مانند: تبدیل ترکیب های سه بعدی ساده به تصاویر واقعی عکس و ایجاد سریع سبک‌ها و تغییرات جدید از اشیاء سه بعدی. 

در حال حاضر این ویژگی، جدای از اینکه می‌تواند متنی سه‌بعدی ایجاد کند، یک ابزار کار نیست. برای هنرمندان دو بعدی و همکارانی که هنوز در سه بعدی مهارت ندارند، ایجاد این نوع تصاویر می تواند بسیار دلهره آور باشد مگر اینکه در تصویرسازی یا دستکاری عکس به خوبی مسلط باشید. 

Adobe Firefly این فرصت را برای خلاقان فراهم می‌کند تا تصاویر جدیدی بدون منحنی یادگیری شیب دار در مدل سازی سه بعدی ایجاد کنند. بسیاری از تصویرگران دیجیتال از مدل‌های سه بعدی اولیه برای تصمیم گیری در مورد چشم انداز استفاده می‌کنند. اما با استفاده از Adobe Firefly در نهایت می‌توانید نورپردازی و نورهای جهشی را برای ارجاع و بهبود جزئیات طراحی کنید.

ویرایش ویدیوی مبتنی بر متن

Adobe Firefly قرار است ویرایش ویدیو را به عهده بگیرد و تولید کند. Adobe قصد دارد عملکردهایی ایجاد کند که به شما امکان می‌دهد حال و هوا، فضا یا رنگ‌ها را در کلیپ‌های ویدیویی خود تغییر دهید. شما حتی قادر خواهید بود آب و هوا و لحن را تغییر دهید، تراکم باران، مه و برف را تنظیم کنید.

پتانسیل ویرایش ویدیوی مبتنی بر متن با Adobe Firefly به طوری که بتوانید آنچه را که می‌خواهید توصیف کنید و فوراً تنظیمات را مطابق با آن تغییر دهید.

البته Adobe قبلاً ویژگی‌های ویرایش ویدیو را با نسخه تلفن همراه Adobe Premiere Rush اصلاح و ساده کرده است. بنابراین دیدن این که چگونه این ابزارها را می‌توان در Adobe Firefly کاوش کرد هیجان‌انگیز خواهد بود.

Adobe Firefly نوع جدیدی از هوش مصنوعی مولد است. هدف آن افراد حرفه‌ای و خلاقی است که نیاز به سرعت بخشیدن به گردش کار دارند اما جایگزین فرآیند هنری نمی‌شوند.

آیا Adobe Firefly رایگان است؟

آیا Adobe Firefly رایگان است؟

در حال حاضر استفاده از Adobe Firefly رایگان است. اما همچنان در مرحله آزمایش بتا است، می‌توانید برای پیوستن به بتا و استفاده از این هوش مصنوعی در وب‌سایت Adobe اقدام کنید. برنامه‌هایی برای گنجاندن Adobe Firefly در تمام برنامه‌های Adobe وجود دارد. ادغام فتوشاپ Adobe Firefly در حال حاضر در حال انجام است و ثابت کرده است که واقعاً به ویرایش تصویر کمک می کند.

بیشتربخوانید: بهترین نرم افزار نقاشی دیجیتال برای هنرمندان دیجیتال

درنهایت

با کمک فایرفلای به راحتی می‌توانید به کارهای خود سرعت ببخشید و آن‌ها را بهتر انجام دهید. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه‌ای در استفاده از این هوش مصنوعی دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. لادن گفت:

    سلام راهی دارید بشه فایرفلایو کرک کرد؟ متاسفانه مدتی هست دسترسی بسته شده

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام عباس عزیز. اگر سوالی درباره فایرفلای هوش مصنوعی داریرد پاسخگو هستیم

      0