top
A new way to file a complaint with the FATA police

روش جدید ثبت شکایت در پلیس فتا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

570

icon

چگونه می‌توانم به پلیس فتا شکایت کنم؟!
خدمات پلیس فتا چیست و چگونه است؟
نحوه رسیدگی به شکایات حوزه جرایم اینترنتی چگونه است؟!
آیا می‌توانم با پلیس فتا آنلاین تماس بگیرم؟
آیا برای خریدهای اینترنتی نیز باید به پلیس فتا شکایت کنیم؟
این‌ها همه سوالاتی از پلیس فتا است که شما در صفحات وبلاگ همیاب 24 از ما پرسیده‌اید و ما اینجاییم که به تمام پرسش‌های شما پاسخ دهیم. ما در این مقاله برای سهولت در کار شما و جلوگیری از اتلاف وقتتان، تمام موارد را به صورت فهرست‌وار قسمت بندی کرده‌ایم که می‌توانید بسیار راحت از منوی زیر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما بسته به میزان اهمیت جرایمی که برایتان اتفاق افتاده است، باید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

روش اول – روش ثبت شکایت در پلیس فتا به صورت اینترنتی

نحوه ثبت شکایت در پلیس فتا

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط و شماره تماس 24 ساعته پلیس فتا با پلیس فتا بدون مراجعه، از طریق وبسایت این سامانه است.

بسیاری از افراد به دنبال چت انلاین واتساپ پلیس فتا می‌گردند. باید به شما بگوییم که اگر می‌خواهید شکایت‌تان را به صورت اینترنتی در پلیس فتا ثبت کنید باید از این روش استفاده کنید.

شما می‌توانید در این سامانه تمامی گزارش‌های خود مربوط به تخلفات و جرایم سایبری را در پلیس فتا مرکزی به ثبت رسانید، مانند تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی و یا کلاهبرداری‌ها و مزاحمت‌ها در فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و واتساپ و…

آیا می‌خواهید از تهدید‌ها و مزاحمت‌ها در فضای مجازی شکایت کنید. ما در این مقاله نحوه شکایت و تمام نکات حقوقی که باید بدانید را به شما گفته‌ایم.

برای ورود به سایت پلیس فتا کافیست، که به سایت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا مراجعه کنید و پس از طی کردن روند ثبت نام در سایت بر اساس نیاز خود یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

گفتگوی پلیس فتا آنلاین
ارتباط آفلاین
گزارش تخلف وب سایت
گزارش تخلف شبکه اجتماعی
گزارش تخلف نرم افزار و بازی
گزارش تخلف پیامک و پست الکترونیک

گفتگوی آنلاین
ارتباط آفلاین
گزارش تخلف وب سایت
گزارش تخلف شبکه اجتماعی
گزارش تخلف نرم افزار و بازی
گزارش تخلف پیامک و پست الکترونیک

پس از پر کردن اطلاعات شکایتتان در سایت، شکایت شما ثبت شده و خیلی زود پیگیری می‌شود.

فرم شکواییه در پلیس فتا

نکته* شما می‌توانید در این سایت تمامی تخلفات اینترنتی هر چقدر کوچک و بی ارزش را گزارش دهید. توجه داشته باشید که این شکایات هر چند کوچک شما، می‌تواند قدم بزرگی برای پیشگیری از قربانی شدن دیگران و پاکسازی فضای سایبری از جرم‌ها و کلاهبرداری‌ها باشد.

پیشنهاد ویژه*
شما می‌توانید بسیار راحت شکایات خود را از سایت‎‌های فروشگاهی که دارای نماد اعتبار هستند را در سایت https://enamad.ir/ به ثبت رسانید.

شکایت از خرید اینترنتی در پلیس فتا

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل پیگیری پرونده قضایی با کدملی و شماره پرونده

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

روش دوم – شماره تماس 24 ساعته پلیس فتا

یکی از راه‌های تماس با پلیس فتا ارتباط با مرکز تلفنی این سامانه با شماره 096380 است که شما می‌توانید از این شماره برای ارتباط با مرکز فوریت‎‌های پلیس فتا استفاده کنید.

تماس با ما در پلیس فتا

روش سوم – مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای

بهترین و سریع‌ترین راه‌حل برای ثبت شکایت در پلیس فتا مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای است. این دادسرا وظیفه پیگیری و حل پرونده‌های قضایی مربوط به تخلفات و شکایات اینترنتی را دارد. برای مراجعه به این دادسرا شما باید در ابتدا به دفاتر قضایی مراجعه کنید و تشکیل پرونده دهید و سپس شکایت خود را ثبت کنید و منتظر دریافت پیامک بمانید، این موضوع به خاطر این است که در بعضی از موارد ممکن است که فرد به اشتباه فکر کند که این پرونده در حیطه پلیس فتا است اما در اصل این پرونده به پلیس آگاهی مربوط شود به خاطر همین جهت جلوگیری از سردرگمی‌های احتمالی افراد، تمام اطلاعات لازم در پیامک ذکر می‌شود.

شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای

 پس از دریافت پیامک شما به دادسرای جرایم اینترنتی ارجاع داده می‌شوید تا در آن جا به صورت تخصصی روی شکایت شما کار شود. در این مرحله امکان دارد که بر اساس میزان اهمیت و حساسیت، پرونده شما به پلیس فتای مرکزی نیز ارجاع داده شود.

معمولا روند پیگیری‌ شکایت‌ها و پرونده‌ها در پلیس فتا این گونه است که یا فرد شاکی از فرد متهم آگاهی دارد و پرونده یک شاکی و یک متهم مشخص دارد که در این حالت قاضی پیام احضاریه برای هر دو شخص می‌فرستد تا هر دو طرف در جریان روند پرونده باشند و یا در حالت دیگر ممکن است که شخص شاکی مجرم مورد نظر خود را نشناسد و که باید تحقیقات گسترده‌ای در آگاهی و پلیس فتا صورت گیرد تا مجرم یا مجرمان شناخته شوند.

روند تشکیل پرونده در دادگاه و دفاتر قضایی

گزارش کلاهبرداری به پلیس فتا


ابتدا وارد سامانه فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس https://csirc.cyberpolice.ir/ شوید. کدملی و شماره تلفن خود را وارد کنید. کد امنیتی به شماره تلفن شما ارسال می‌شود. پس از وارد کردن آن شما یک حساب کاربری دارید. در سایت، صفحه ای برای شما باز می‌شود که شامل ثبت تخلفات شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها، نرم افزار و بازی‌ها می‌باشد.

هزینه شکایت در پلیس فتا چه قدر است؟!

معمولا هزینه‌های شکایت در پلیس فتا بسیار پایین است تا افراد بیشتری در جامعه در طبقات مختلف بتوانند از این امکانات استفاده کنند و حق کسی ضایع نشود البته لازم به ذکر است که در پایان روند شکایت شما می‌توانید هزینه‌هایی که در طی این روند داشته‌اید را به عنوان خسارت از فرد متهم بگیرید.

هزینه شکایت در پلیس فتا

روند شکایت در پلیس فتا چقدر طول می‌کشد؟!

معمولا مدت زمان طی شدن روند در پلیس فتا بسته به نوع پرونده و حاضر بودن مدارک و مستندات موجود کم یا زیاد شود.

به گفته الفت‌نسب، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای مجازی، سازمان تعزیرات حکومتی موظف است ظرف مدت دو هفته در جلسه‌ای با دعوت از طرفین به پرونده رسیدگی کند.

روند شکایت در پلیس فتا

جمع بندی…

ما در این مقاله سعی کردیم که تمام راه‌های شکایت در پلیس فتا یا شکایت پلیس فتا و شماره تماس 24 ساعته پلیس فتا را برای شما توضیح دهیم؛ امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.
لطفا نطرات خود را با ما درباره نحوه شکایت به پلیس فتا در میان بگزارید.

3.9/5 - (224 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. حمیده گفت:

    سلام خسته نباشید من تو یه پیچی جایزه برنده شدم خودشون استوری کردن سه ماه هی گفتن امروز میدیم فردا میدیم بعد سه ماه منو بلاک کردن منم مدرک دارم ازشون .به شماره تلفنشون پیام فرستادم چی شد جایزه .با یه پیچ دیگه نوشتم نوشتن اگه پیامی بذارین به پلیس فتا شکایت میکنیم الان من چیکار میتونم میکنم ازشون میتونم شکایت کنم

    0
  2. حمید بهادری کیا گفت:

    سلام من از سایت ح…………..د خرید کردم الان یک ماه جوابگو نیستند به اسم امام زمان از مردم کلاهبرداری میکنند دستم هم به هیچ جا بند نیست

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حمید عزیز. شکایت خود را از طریق پلیس فتا ثبت نمایید.

      0
  3. محمد رضا نواری گفت:

    بسیار خوب و راهنمایی کننده فقط چنانچه ممکن است نحوه شکایت از ( به عنوان مثال) از خود گوگل یا مثل این موارد امکان پذیر میباشد

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام محمدرضا عزیز.
      درست است که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل از قدرت و نفوذ زیادی برخوردارند، اما راه‌هایی برای ثبت شکایت و احقاق حقوق شما در قبال آنها وجود دارد.

      در اینجا چند روش برای شکایت از گوگل یا سایر شرکت‌های بزرگ ارائه شده است:

      1. تماس با بخش پشتیبانی مشتری:

      اولین قدم همیشه باید ارتباط با بخش پشتیبانی مشتری شرکت مورد نظر باشد.
      می‌توانید از طریق وب‌سایت، ایمیل، تلفن یا چت زنده با آنها تماس بگیرید.
      سعی کنید مشکل خود را به طور واضح و مختصر توضیح دهید و مدارک و شواهد لازم را ارائه دهید.
      2. استفاده از فرم‌های شکایت آنلاین:

      بسیاری از شرکت‌ها، از جمله گوگل، فرم‌های شکایت آنلاین در وب‌سایت خود دارند.
      این فرم‌ها به شما امکان می‌دهند جزئیات شکایت خود را به طور دقیق و منظم ارسال کنید.

      0
  4. سید محمد کاظم هاشمی گفت:

    با سامانه پاسخگوی ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفتم که یک کلاهبرداری اینترنتی رو گزارش کنم،،،بیست دقیقه پشت خط بودم و همش میگفتم شما نفر چهارم در صف انتظار هستید،،،یعنی اینقدر ما مردم ایران بدبخت هستیم که حتی سامانه پلیس اینترنتی مون هم فقط یک شماره تلفنه و هیچکس قرار نیست جواب بده

    0
  5. سیما میرشاهزاده گفت:

    سلام.لباسی را از پیج اینستا انتخاب حدود ۸۰۰ پول ریختم .لباس را نداشت هر چه پیام دادم جواب درستی نمیده حتز لباس دیگه انتخاب کردم ولی دیگه جواب نمیده .به پلیس فتا هم زنگ‌میزنم میگن حضوری باید بری شکایت کنی .اخه برا ۸۰۰ تکمن یه روز وقت بزارم؟خوب انلاین به این مشکلات رسیدگی کنید

    3
  6. عرفان غلانزاده گفت:

    تو برنامه دیوار تبر خوردم ۸۰۰تومان انتقالی زدم اکانت بخرم یارو کد رو نداد ۸۰۰تومان من هم رفت شماره کارت یارو رو هم دارم ۲تاشمارش هم دارم

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا شکایت خود را ثبت نماییید.

      2