top
Identifying the original iPhone battery from a fake one

روش جدید تشخیص باتری آیفون اصل از تقلبی + نکات مهم بررسی سلامت باتری گوشی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

0

icon

چقدر از اصل بودن باتری گوشی آیفون خود مطمئنید؟
آیا تا به حال باتری آیفون شما تعویض شده است یا خیر؟!
اطمینان از کیفیت باتری در دستگاه موبایل، مخصوصا در گوشی‌های آیفون که از باتری‌های لیتیم-یون امری بسیار مهم است. اما چگونه می‌توانیم بفهمیم که از باتری اصلی استفاده می‌کنیم و بی خبر با استفاده از باتری‌های تقلبی در دام کلاهبردارن نیوفتاده‌ایم؟
در این مقاله، به شیوه‌های جدید برای تشخیص باتری تعویض شده در آیفون‌ها پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با اطمینان کامل باتری اصلی خود را تشخیص دهید. همچنین، با بهره‌گیری از راهکارهایی که در اختیارتان قرار می‌دهیم، تجربه کاربری بهتری را با دستگاه خود به دست خواهید آورد.
همراه ما باشید تا در این سفر به دنیای کالاهای جانبی موبایل سفر کنیم و در شهر پر رمز و راز باتری‌های تلفن همراه، نکات مهم تشخیص اصالت باتری گوشی و بهینه‌سازی استفاده از باتری را بررسی کنیم.

جالب است بدانید…
یکی از روش‌های کلاهبرداری شایع سارقان، فروش آیفون‌های سرقتی و خراب به جای گوشی‌های سالم و اصل است!
برای جلوگیری از این اتفاق باید حتما قبل از خرید گوشی‌ موبایل از اصالت و سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید، برای انجام اینکار کافیست شماره سریال آیفون مورد نظر را در سامانه همیاب24 وارد کنید و به صورت رایگان در سامانه همیاب24 استعلام بگیرید.

تشخیص باتری اصل و غیراصل در آیفون

یکی از بهترین راه‌های تشخیص باتری‌های اصل اپل بررسی سیستم عامل آیفون iOS است. شما می‌توانید در این قسمت اطلاعات درصد شارژ و سلامت باتری گوشی خود را مشاهده کنید. توجه کنید باتری‌های غیراصل نمی‌توانند این اطلاعات را به درستی در دستگاه نمایش دهند.

بهترین روش تشخیص باتری آیفون اصل و تقلبی

جالب است بدانید، که باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های آیفون، باتری‌های لیتیم-یون هستند که بسیار حساس‌اند و تنها توسط تکنسین‌های ماهر قابل تعویض هستند. تعویض باتری توسط افراد غیرمتخصص و استفاده از باتری‌های غیراصلی می‌تواند به عملکرد نامناسب آیفون آسیب برساند و خطراتی نظیر آتش‌سوزی ناگهانی گوشی را به همراه داشته باشد.

چگونه متوجه شویم که تاکنون باتری آیفون تعویض شده است یا خیر؟

از کجا بفهمم باتری گوشی آیفون تعویض شده

در نسخه‌های iOS 15.2 به بعد، آیفون‌های XR، XS و مدل‌های جدیدتر شامل نسل دوم و سوم آیفون SE تا آیفون 14 و 15 امکان مشاهده جزئیات تعویض قطعات را دارند.
حال برای تشخیص این که آیا باتری آیفون تعویض شده است یا خیر، کافیست تنظیمات گوشی خود را باز کنید، بخش عمومی و سپس درباره دستگاه بروید. در این بخش، می‌توانید وضعیت سابقه خدمات و قطعات آیفون خود را بررسی کنید.

در صورتی که تعویض باتری توسط متخصصان رسمی و با استفاده از قطعات اصلی انجام شده باشد، بر روی باتری عبارت “Genuine Apple Part” را خواهید دید. اما اگر گوشی شما هیچ‌گاه تعمیر نشده باشد، بخش “سابقه قطعات و خدمات” را در بخش “درباره دستگاه” نخواهید دید.

تفاوت باتری اصل سالم آیفون و باتری تعویض شده خراب

در صورت استفاده از باتری غیراصل یا باتری‌هایی که به درستی تعویض نشده‌اند و یا همچنین در صورت عدم عملکرد صحیح آن‌ها، بر روی باتری عبارت “قطعه ناشناخته” یا “Apple has updated the device information for this iPhone” قابل مشاهده خواهد بود.

نکته*
در نسخه‌های قدیمی‌تر از iOS 15.2 به جای عبارت “قطعه ناشناخته” پیام “پیام مهم باتری” را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده این پیام، باید به تنظیمات، بخش باتری و سپس سلامت باتری بروید.

تشخیص زمان مناسب برای تعویض باتری آیفون

در حال حاضر، اکثر آیفون‌های شرکت اپل، از نسخه iOS 11.3 به بعد، قابلیت نمایش درصد سلامت باتری را دارند. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات آیفون، سپس بخش باتری و سپس سلامت باتری، وضعیت باتری خود را بررسی کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
توصیه می‌کنیم که پس از کاهش سلامت باتری به پایین تر از 80 درصد، به تعویض آن اقدام کنید.
البته توجه کنید که باتری‌های لیتیم-یون که در آیفون‌های اپل استفاده می‌شوند، امکان تعویض توسط کاربر را ندارند و باید به متخصصان مربوطه مراجعه کنید.

تشخیص زمان مناسب برای تعویض باتری آیفون

نکته*
در برخی از موارد امکان دارد که با وجود بالا بودن سلامت باتری گوشی موبایل باز هم عملکرد و سرعت گوشی بسیار پایین باشد، در این موارد توصیه میکنیم که از طریق راهکارهایی که در مقاله زیر بیان شده وضعیت سلامت گوشی خود را دقیق تر و تخصصی تر بررسی کنید تا قبل از وقوع اتفاقات ناگوار از وقوع آن جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

با استفاده از روش‌ها و نکاتی که در مقاله گفته شد، می‌توانید به راحتی از اصالت باتری آیفون خود مطمئن شوید و از خرید آیفون‌های تقلبی با باتری‌های تعویض شده خراب جلوگیری کنید. در آخر لازم به ذکر است که انتخاب باتری اصل و تعویض آن توسط تکنسین‌های مجرب و متخصص موجب تضمین عملکرد بهینه و ایمنی دستگاه آیفون شماست. امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی و مفید بوده باشد. لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا در بهبود مقالات و ارائه خدمات بهتر از آن‌ها استفاده کنیم.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید