top
presentation-of-first-platform-of-informing-lost-digital-equipment-around-country

رونمایی از اولین بستر اطلاع رسانی تجهیزات دیجیتال گم شده در کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

1

icon

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، از 4 طرح دانش‌بنیان از جمله دستگاه بازیافت و احیا روغن توربین، سیستم احیا چاه‌های آب، سیستم فوران‌گیر چاه‌های نفت و سامانه همیاب 24 در پارک علم و فناوری خراسان رونمایی کرد.

بهروز فتح آبادی در این خصوص اظهار کرد: این سامانه پس از اینکه در رویداد کسب و کار به عنوان ایده برتر انتخاب شد به طور همگانی و جامع تر شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: همیاب 24 بزرگترین و گسترده ترین سامانه اطلاع رسانی و ردیابی کالای دیجیتال گم شده و سرقتی در کشور می باشد که بر اساس تحقیقات میدانی صورت گرفته به دلیل زمان بر بودن اطلاع رسانی، محدودیت در گستره جغرافیایی و به طور مجموع پروسه سنگین ردیابی کالای دیجیتال این بستر اینترنتی برای نخستین بار فراهم گردید.

فتح آبادی تصریح کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های مردم در خصوص کالای دیجیتال سرقتی دسترسی به اطلاعات شخصی افراد توسط بزهکاران می باشد که همیاب 24 می تواند در جلوگیری از این اتفاق تا حد زیادی موثر باشد.

مدیرعامل شرکت همیاب 24 افزود: روزانه تعداد زیادی کالا در این سامانه اضافه می شود و امید است با فرهنگ سازی مناسبی که در آینده صورت بگیرد قبل از خرید و استفاده از کالای دیجیتال با استفاده از این تارنما نسب به استعلام سرقتی بودن گوشی اقدام شود.

فتح آبادی خاطر نشان کرد: این سامانه با همکاری اپراتورهای موبایل می تواند در صورت حمایت لازم و شناخت کافی توسط مردم می تواند تا 40 درصد در میزان کشفیات کالای دیجیتال موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال 90 روزانه 1000 دستگاه موبایل در کشور سرقت می شود و میانگین هزینه برای رسیدگی به هر پرونده غذایی 130 هزار تومان می باشد که برای 300 روز کاری 390 میلیارد ریال کاهش هزینه برای کشور و جلوگیری از اسراف منابع مالی را به دنبال دارد.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. افرین به تیم پرکار و فعال همیاب 24

    0