top
Phone-tracking

دزدان حرفه ای در صحنه فرار در اتوبوس مسافربری پنهان شدند / پلیس با تیزهوشی وارد عمل شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 2 سارق موبایل قاپ و تلاش نافرجام سارقان در فرار از صحنه جرم خبر داد و گفت: متهمان به 20 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش رکنا، سرهنگ “محمدرضا موسوی” سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 150 تهرانسر مبنی بر سرقت تلفن همراه خود توسط 2 سارق موتورسوار،  دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی گفت: ماموران پلیس با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته در محل سرقت موفق به شناسایی مشخصات ظاهری دو نفر سارق شدند و  با قرار دادن تصاویر سارقان به واحدهای گشت خودرویی و موتورسوار موفق به شناسایی هر دو متهم  که با موتور سیکلت درحال تردد و زاغ زنی در بلوار لاله تهرانسر بودند شدند.

وی عنوان کرد: ماموران این پلیس به صورت نامحسوس متهمان را زیر نظر گرفتند و سارقان با مشاهده  پلیس به سرعت از محل متواری و ماموران موفق شدند در یک عملیات  تعقیب و گریز و ایجاد طرح مهار موتورسیکلت را متوقف و راکب موتورسیکلت دستگیر کنند.

این مقام انتظامی به متواری شدن ترک نشین به صورت پیاده  اشاره کرد و گفت: متهم که برای مخفی شدن به داخل اتوبوس رفته و بین مسافرهای اتوبوس خودرا مخفی کرده بود، با درایت ماموران شناسایی و در یک عملیات پلیسی  دستگیر و به کلانتری تهرانسر انتقال یافت. 

وی  اشاره کرد: در بازرسی از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک عدد اسپری اشک آور و تعدای کلید و سوئیچ موتور سیکلت، دو دستگاه تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت نموده بودند کشف شد.

 سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: متهمان 30 و 34 ساله به 20 فقره سرقت تلفن همراه اعتراف و تلاش برای شناسایی مال باختگان آغاز شده است.

سرهنگ موسوی توصیه کرد: سارقان در پیاده رو ها و معابر شلوغ، افرادی را که در حال مکالمه با تلفن همراه خود هستند تحت نظر داشته و در یک زمان مناسب اقدام به سرقت تلفن آنها می‌کنند، لذا شهروندان تا حد امکان از استفاده از تلفن همراه در معابر شلوغ و پر تردد پرهیز کنند و نسبت به اطراف خود هوشیار باشند. اتوبوس محل امنی برای سارقان نبود.

منبع: رکنا

شاید گوشی شما در بین آن‌ها باشد، از اینجا استعلام بگیرید

تحویل گوشی‌های سرقتی به مالباخته با کمک همیاب24

سامانه کشوری همیاب24 با همکاری پلیس گوشی‌های سرقتی را به مالباخته تحویل می‌دهد. بعد از ثبت گوشی سرقتی در سامانه همیاب24 چنانچه گوشی همانند پاراگراف قبل توسط پلیس کشف شود در سامانه همیاب استعلام گرفته شده و به مالباخته تحویل داده خواهد شد.

به همین دلیل بعد از سرقت گوشی هر چه سریع‌تر گوشی‌تان را در سامانه کشوری همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی آن فعال شود.

پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

ثبت و ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.