top
xiaomi-phone-lock

غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در ایران | ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

4

icon

اخیرا خبرهایی به گوش می‌رسد که ممکن است گوشی‌های شیائومی در ایران غیرفعال و قفل شوند که خبر بسیار شک دهنده‌ای می‌باشد و بازار موبایل ایران را داغ کرده است. آیا این خبرهای به گوش رسیده حقیقت دارد یا خیر؟ برای فهمیدن جواب این سوال با ما همراه باشید.

اما خب ماجرا چیست؟

طبق خبرات به گوش رسیده ماجرا از این قرار است که بیشتر از 20 روز پیش یک کاربری در کوبا در سایت Reddit گفته بود که گوشی شیائومی من Lock (قفل) شده و از چند روز پیش خبر رسیده که قرار است در ایران گوشی‌های شیائومی هم قفل و غیر فعال شوند.

این کاربر کوبایی مدعی بود که گوشی شیائومی جدیدی که خریداری کرده است قفل شده است و پیغامی بر روی صفحه گوشی ظاهر شده است. از طرف دیگه همان کاربر کوبایی مدعی است یک گوشی شیائومی Redmi Note 8 دارد که یک سال پیش خریداری کرده است و این اتفاق برای این گوشی رخ نداده است. این کاربر کوبایی گفته که چند نفر دیگر هم در کشور من که با این مشکل مواجه شده‌اند.

مطن نمایش داده شده در زمان قفل شدن گوشی

نظریه توسعه دهنده‌های شیائومی در رابطه با این موضوع

در سایت XDA DEVELOPERS که مخصوص توسعه دهنده‌های شیائومی می‌باشد گفته شده بود که در کشورهای ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، کوبا و …. قرار است که گوشی‌های شیائومی قفل و غیرفعال شوند. کسانی که در رابطه با این خبر در سایت XDA حرف زده بودند و مطالبی نوشته بودند به بند 14.2 قوانین و شرایط فروش محصولات شیائومی در اروپا اشاره کرده بودند.

زمانی که وارد سایت‌های خرید و فروش گوشی‌های شیائومی اروپایی می‌شوید و یا حتی زمانی که می‌خواهید گوشی شیائومی خود را راه‌اندازی بکنید در بند 14.2 قوانینش نوشته شده که فروش دوباره محصولات شیائومی به کشورهای ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، کوبا و …. ممنوع است.

سایت XDA

اتفاقی که در این بین رخ می‌دهد این است که کسی که این خبر را گفته به این نکته توجه نکرده که فروش این محصولات از مبدا اروپا به بقیه کشورهای دنییا به خاطر تحریم‌های آمریکا ممنوع است.

به عنوان مثال اگر یک گوشی از کمپانی شیائومی یا هر کمپانی دیگری وارد اروپا شود از کشور اروپا نمی‌تواند به کشورهای نام برده شده فروخته شود.

حالا دوتا فرضیه وجود دارد در رابطه با این قضایا، اولین فرضیه این است که ممکن است شرکتی از فرانسه که نماینده کل فروش محصولات شیائومی در اروپا است چند نمونه از گوشی‌های شیائومی را چه به صورت قانونی یا غیر قانونی به کشور کوبا فروخته است. فرضیه دوم این است که ممکن چند نفر از کشور کوبا به صورت مسافری یکسری از گوشی‌های شیائومی از مبدا اروپا خریداری کرده‌اند و بردند در کشور خودشان که سریال گوشی باعث شده گوشی خریداری شده قفل شود.

اخبار قفل شدن گوشی‌های شیائومی حقیقت دارد؟

طبق گفته نماینگان انجمن واردکنندگان موبایل، خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی را تکذیب می‌کنند و اینکه هنوز خبر قطعی در سایت‌های معتبر شیائومی مبنی بر این اتفاق منتشر نشده و وجود ندارد.

یکسری از فعالان بازار گوشی و موبایل ایران با چند نفر از مدیران شرکت شیائومی ارتباط برقرار کرده بودند. مدیران شرکت‌های شیائومی گفته بودند که برای بقیه کشورها گفته شده در بند 14.2 قوانین فروش محصولات شیائومی این اتفاق رخ می‌دهد اما برای ایران رخ نمی‌دهد.

 زیرا بازار ایران برای بازار شیائومی بازار مهمی محسوب می‌شود. دوم اینکه شیائومی در ایران به صورت رسمی کار نمی‌کند همه پارت نامبر یا رام گوشی‌ها به صورت گلوبال یا جهانی در ایران عرضه می‌شود.

غیرفعال و قفل شدن گوشی شیائومی

به عنوان مثال چند وقت پیش گوشی‌های شیائومی نمی‌توانستند شماره‌های اصلی و مهم(110، 115، 125) را شماره گیری کنند، به همین دلیل واردات گوشی‌های شیائومی ممنوع شد و خیلی از بار گوشی‌های شیائومی در گمرک گیره کرده.

 شیائومی برای برطرف کردن این مشکل شروع کرد برای دونه به دونه گوشی‌های خودش Update دادن و گوشی‌های خودش را به روز رسانی کردن. گفته شده که قرار است تا آخر ماه October  تمام گوشی‌های درون لیست گمرک هستند بروزرسانی شوند و مشکلاتشان برطرف شود.

نتیجه گیری

با وجود شرایط و حدس و گمان‌های مکرر که در رابطه با خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی و گفته‌های مدیران گوشی‌های شیائومی جای نگرانی وجود ندارد و احتمال این اتفاق بسیار کم می‌باشد. شما می‌توانید نظرات و گفته‌های خود را در رابطه با این موضوع در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مهدی آسبوس گفت:

    سلام آیا موضوع قفل شدن گوشیم رو میتوانم از طریق نمایندگی یا فروشنده حل کنم کی باید خسارت من مصرف کننده رو بده از شما هموطنان ایرانی خواهش میکنم اگر مثل من گوشی شیائو می دارید که قفل شده با بنده یکصدا بشید تا شرکت مربوطه جوابگو بشه متشکرم از درکتون

    0
  2. مهدی آسبوس گفت:

    سلام بنده در تاریخ اسفند سال گذشته ۹۹ یه رسمی ۹ پرو برای پسرم خریدم که متاسفانه امشب یعنی ۲۸ آذر ۱۴۰۰به شکل باورنکردنی گوشی خود به خود قفل شد حالا نمی دانم تکلیفم چیه آیا شرکت تکتا سرویس زیر بار مسئولیت میره یا باید در دادگاه‌ها رو گز کنم گناه که نکردم یکی منو راهنمایی کنه ممنون

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز ماجرای غیر فعال شدن گوشی شیائومی یک خبری بود که بعد از مدتی تکذیب شد، فکر میکنم علت قفل شدن گوشی شما سخت افزاری باشد. لطفا گوشی تان را به یک متخصص نشان دهید.

      0
  3. ALI MASOUDI گفت:

    این اتفاق هیچ وقت نمی افتد چون حداقل بیست سی درصد مردم ایران شیامی دارن.اگر این اتفاق بیوفته خودتون تصور کنید که چه فاجعه ای رخ میده.پس مدیران شیا و مسولین هیچ زمانی اجازه این کار را نمیدهند.

    0