top
فتوپیا انلاین

فتوشاپ آنلاین چیست؟! قابلیت‌های جدید فتوشاپ 2022

زمان مطالعه: 7 دقیقه

0

icon

شرکت ادوبی نسخه تحت وب برنامه فتوشاپ و ایلاستریتور را به کاربران عرضه کرد!
نرم‌افزارهای شرکت ادوبی همیشه از محبوب‌ترین نرم‌افزارها در زمینه ادیت عکس و ساخت موشن‌گرافیک و… بوده و به خاطر توانایی بالا و محیط کاربری ساده خود مورد توجه تمامی افراد، حتی کسانی که به صورت تخصصی در این زمینه کار نمی‌کنند، بوده‌ است.
گرچه که استفاده از این برنامه‌ها ساده است و افراد مبتدی نیز توانایی استفاده از آن را دارند، ولی به خاطر حجم بالای این برنامه‌ها و درگیری بیش از حد cpu نمی‌توان این برنامه را روی دستگاه‌ها نصب کرد و راحت با آنان کار کرد. در جهت حل این مشکل، این شرکت در کنفرانس max 2021 نسخه آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور را عرضه کرد تا تمامی کاربران بتوانند بدون نصب و دانلود این برنامه از اکثر خدمات عرضه شده در این برنامه‌ها استفاده کنند!

نسخه تحت وب برنامه ایلاستریتور و فتوشاپ


البته هنوز تمامی خدمات در نسخه آنلاین این برنامه‌ها فعال نیست و شما می‌توانید برای استفاده‌های ساده‌تر مثل روتوش و ادیت عکس یا افزودن متن و تم به عکس‌هایتان از این برنامه‌ها استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که نسخه آنلاین برنامه ایلاستریتور نیاز به ثبت‌نام دارد، اما فتوشاپ آنلاین نیازی به این امور ندارد و شما می‌توانید براحتی از آن استفاده کنید.
ما درمقاله زیر نحوه ورود و استفاده از فتوشاپ را برای شما آموزش داده‌ایم و همچنین قابلیت‌های جدیدی را که به تازگی به این برنامه اضافه شده است، را هم بررسی کرده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

فتوشاپ چیست؟!

فتوشاپ چیست؟!

ادوبی فتوشاپ یک برنامه‌ی رایانه‌ایست که توسط Adobe Systems تدوین و ساخته شده است و به کاربران اجازه می‌دهد که تصاویر خود را به صورت کاملا حرفه‌ای ویرایش کنند و در قالب‌هایی نظیر PSD  و JPG  و PNG  و TIF و PDF خروجی بگیرند.
به جرئت می‌توان گفت که تمام افرادی که به نوعی با گرافیک کامپیوتری سر و کار دارند، مانند طراحان، ناشرین، عکاس‌ها، انیمیشن‌سازها، برنامه نویس‌ها و حتی مردم عادی نیز به این برنامه نیاز دارند و این برنامه یکی از بهترین ابزارها برای رفع نیازهای این افراد است.

فتوشاپ آنلاین و دانلود آن


فتوشاپ هر ساله آپدیت می‌شود و هم اکنون نسخه‌های فتوشاپ 2020 و 2021 برترین آپدیت‌های این برنامه را دارا هستند.
این برنامه می‌تواند با چندین مد رنگی سر و کار داشته باشد، مثل RGB  که مخصوص نمایشگر است، مد رنگی LAB، مد رنگی CMYK که مخصوص چاپ آفست است، مد رنگی سیاه و سفید، مد رنگی  Bitmap و یا مد رنگی Duotone که هر کدام برای مواردی خاص کاربرد دارند.

تغیر مد رنگی در فتوشاپ

در گذشته یکی از مهم‌ترین نقص‌های فتوشاپ حجیم‌ بودن برنامه و عدم سرویس‌دهی در ورژن‌های قدیمی بود که این مشکل در حال حاضر با وجود نسخه تحت وب فتوشاپ رفع شده است و شما می‌توانید بدون نصب و دانلود فتوشاپ از مزایای آن بهره‌مند بشوید.

لینک و نحوه ورود به فتوشاپ آنلاین

شما برای ورود به این برنامه به هیچ زیر ساختی نیاز ندارید و تنها کافیست که کلمه photopea را در گوگل سرچ کنید و سپس وارد صفحه این برنامه شوید و یا از طریق لینک www.photopea.com به طور مستقیم وارد صفحه نسخه تحت وب فتوشاپ شوید. این برنامه می‌تواند روی تمام نسخه‌های ویندوز، IOS، لپ‌تاپ، تبلت، مک‌بوک وگوشی موبایل نیز اجرا شود.

photopea

برنامه وب فتوشاپ دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟!

این برنامه یک گزینه عالی برای دورکارها، گرافیست‌ها و افرادیست که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن کار خود را انجام دهند و با همکاران خود به اشتراک بگذارند.
 از لحاظ ظاهری هم این برنامه به برنامه فتوشاپ در آیپد بسیار نزدیک است و قابلیت اجرا روی تمام سیستم‌های عامل را دارد، شما می‌توانید در این برنامه تمام ابزارهای انتخاب، برش، کم‌کردن حجم تصاویر، فرمت، تنظیم کنتراست، فیلترینگ و روتوش و.. به صورت حرفه‌ای استفاده کنید.
همچنین شما می‌توانید فایل‌های PSD خود را در فضای ابری این برنامه به اشتراک بگذارید.
یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب فتوشاپ وب، پنل نظرات است که با نسخه دسکتاپ ویندوز همگام شده و می‌توانید برای کارهای تیمی و پروژه‌های گسترده گروهی از آن استفاده کنید.

share photopea


البته برای استفاده از  فتوشاپ آنلاین بهتر است که از یک صفحه بزرگ و یک ابزار اشاره‌گر استفاده کنید تا راحت‌تر بتوانید از امکانات این برنامه استفاده کنید.
گرچه که شرکت ادوبی در این نسخه سعی کرده است که تمام امکانات و قابلیت‌ها را به صورت محدود اما کاربردی به تمام کاربران ارائه دهد و در نسخه‌های آینده این دسترسی‌ها را آزادتر کند، اما باز هم استفاده از این نسخه بسیار حرفه‌ای‌تر از استفاده از برخی اپلیکشن‌های ادیت عکس در موبایل است.

بیشتر بدانیم:
معرفی 5 نمونه از بهترین برنامه‌های حرفه‌ای ادیت فیلم در اندروید و IOS

آموزش نسخه تحت وب فتوشاپ

گرچه که محیط کار فتوپیا آنلاین بسیار ساده است و کاملا مشابه نسخه دسکتاب آن قرار دارد اما شرکت ادوبی یک صفحه مخصوص آموزش فتوپیا در سایت خویش قرار داده است که شما می‌توانید از آموزش‌های آن برای راحتی کار خود استفاده کنید.

البته این برنامه ابزارهای متفاوتی دارد که برای درک بهتر این ابزارها بهتر است که از آن‌ها استفاده کنید تا مفهوم آن برای شما بهتر جا بیوفتد!

tool photopea

تغییرات شگفت‌انگیز فتوشاپ در نسخه دسکتاپ و آیپد

ادوبی در کنار معرفی نسخه تحت وب فتوشاپ یک سری قابلیت جدید هم به نسخه‌های آیپد دسکتاب معرفی کرده است:

فتوشاپ در نسخه آیپد

پیش از این، ما در نسخه فتوشاپ آیپد دسترسی‌های محدودی در زمینه انتخاب و براش‌ها داشتیم که در نسخه جدید این معضل برطرف شده و حالت‌های Healing Brush و Magic Wand نیز به آن اضافه شده است.

photoshop ipad

فتوشاپ در نسخه دسکتاب و ویندوز

در نسخه جدید فتوشاپ ما با قابلیت‌های جدید و جالبی روبرو هستیم که هر کدام از آن‌ها را برای شما به طور کامل توضیح داده‌ایم:

  1. در این نسخه ما با قابلیت جدید ماسک‌کردن هوشمند اشیا با گزینه Sensei AI رو به رو هستیم، همچنین شما می‌توانید با مراجعه به منوی Layer > Mask All Objects برای هر کدام از سوژه‌های خود یک لایه ماسک جداگانه تهیه کنید.
masl layers

2. قابلیت بعدی که قابلیت بسیار جالبی است، ابزار Landscape Mixer است که با استفاده از آن می‌توانید آب و هوای عکس خود را در کمتر از چند ثانیه تغییر دهید و عکس خود را از گرم‌ترین فصل سال به سرد‌ترین فصل سال تبدیل کنید.

تغییر فصول در فتوشاپ

حرف آخر…

برنامه فتوشاپ همیشه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت و ویرایش تصاویر بوده است و با قابلیت‌های جدیدی که امسال در کنفرانس max 2021 معرفی کرد می‌توان امیدوار بود که این برنامه تا سال‌های بسیار زیادی همچنان محبوبیت خود را نگاه دارد.
نظر شما درباره این آپدیت‌ها چیست؟
فکر می‌کنید که چه قسمت‌هایی از این برنامه هنوز باید بهتر شوند؟!
لطفا نظرات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگزارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید