top
Transfer-data-from-iPhone-to-iPhone

انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون در 10 ثانیه بدون نیاز به نرم افزار جانبی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

قابلیت AirDrop یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات (عکس، ویدیو، موزیک، اسناد و …) بین دو دستگاه اپل است.
در این مقاله می‌خواهیم فایل‌های آیفون را به آیفون دیگر بدون هیچ نرم افزار جانبی انتقال دهیم. اما قبل از اینکه ببینید چگونه می‌شود این فایل‌ها انتقال دهیم باید بدانید که این قابلیت چی هست و برای چه محصولاتی از اپل کاربرد دارد.

قابلیت ایردراپ (AirDrop) در آیفون به چه معناست؟

AirDrop با استفاده از اتصالات Wi-Fi و Bluetooth به شما امکان انتقال اطلاعات به صورت بی سیم و با سریع‌ترین زمان ممکن بین دو دستگاه اپل را می‌دهید. عکس‌هایی که شما با استفاده از ایردراپ انتقال می‌دهد کیفیت آنها کاهش پیدا نمی‌کند.

کدام آیفون‌ها از قابلیت ایردراپ (AirDrop) پشتیبانی می‌کنند؟

کدام آیفون‌ها از قابلیت ایردراپ (AirDrop) پشتیبانی می‌کنند؟

کدام یک از دستگاه‌های اپل می‌توانند از قابلیت ایردراپ استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید به شما بگویم که دیوایس‌های اپل که از ios 7 به بالا استفاده می‌کنند از قابلیت ایردراپ بهره‌مند هستند. که این دیوایس‌ها شامل:

  • آیفون 5 به بالا
  • آیپد نسل 4 به بالا
  • آیپادهای نسل 5 به بالا
  • آیپد پرو

چگونه قابلیت ایردراپ را در آیفون فعال و از آن استفاده کنیم؟

تا اینجا متوجه شدید که ایردراپ (AirDrop) چیست و چه دستگاهایی قابلیت استفاده از آن را دارند. در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌شود با ایردراپ، اطلاعات را از یک آیفون به آیفون دیگر با سریع‌ترین روش منتقل کرد.

قبل از به اشتراک گذاشتن فایل یا برنامه با ایردراپ باید چند تا گزینه را در گوشی آیفون خود فعال کنید. البته این فرایند کار پیچیده‌ای نیست و بسیار ساده است و شما می‌توانید با عمل به دستورات زیر گوشی خود را آماده انتقال فایل کنید.

در ابتدا باید دوتا گزینه وای فای و بلوتوث آیفون یا آیپد خود را فعال کنید. دقت کنید که در صورت فعال نبودن این دو گزینه شما نمی‌توانید با قابلیت ایردراپ فایل‌های‌تان را شیر کنید.

فعال کردن وای فای و بلوتوث در ایردراپ

در قدم بعدی باید در بخش Control Centre گزینه با عنوان AirDrop را لمس کنید. با لمس این گزینه دستور فعال سازی قابلیت ایردراپ (AirDrop) ارسال می‌شود.

فعال کردن گزینه Control Centre در ایردراپ

در اینجا شما پنجره‌ای مشاهده می‌کنید که دارای سه تا گزینه است:

Off: این گزینه ایردراپ را غیر فعال می‌کند.

Contacts Only: با انتخاب این گزینه تنها افرادی که در لیست مخاطبین دستگاه شما وجود داشته باشند قادر به تعامل از طریق ایردراپ (AirDrop) با شما می‌شوند.

Everyone: با استفاده از این گزینه تمام دستگاه‌های موجود در اطراف‌تان قادر به اتصال و همگام‌سازی با دستگاه از طریق قابلیت ایردراپ (AirDrop) خواهند شد.

انتقال اطلاعات با ایردراپ

بعد از انجام مراحلی که در بالا گفته شد شما باید فایلی که قصد به اشتراک گذاشتن آن را دارید باز کنید. به طور مثال ما در اینجا  عکسی را برای انتقال انتخاب می‌کنیم.

در مرحله بعد روی آیکون share که یک فلش آبی رنگ به سمت بالا است و در پایین سمت چپ صفحه وجود دارد تپ کنید.

انتقال اطلاعات با ایردراپ

اکنون شما می‌توانید لیستی از دیوایس‌های اپلی که در نزدیکی شما هستند و قابلیت ایردراپ آن‌ها فعال است را ببینید. دستگاهی که قصد به اشتراک گذاری فایل با آن دارید را انتخاب کنید.

انتقال اطلاعات با ایردراپ

رفع مشکل کار نکردن ایردراپ

در صورتی که شما در انتقال فایل با ایردراپ به مشکل برخوردید و نمی‌توانستید دستگاهی که قصد انتقال فایل با آن دارید را ببینید موارد زیر را بررسی کنید:

  • از روشن بودن Wi-Fi و Blutooth خودتان و دستگاه مقابل اطمینان حاصل کنید.
  • اگر نقطه اتصال هر کدام از شما روشن است، آن را خاموش کنید.
  • حتما بررسی کنید که تنظیمات ایردراپ شخص مقابل روی گزینه Everyone باشد.

در پایان…

در این مقاله نحوه انتقال اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه اپل دیگر با قابلیت ایردراپ را به طور کامل به شما آموزش دادیم. با این ویژگی شما می‌توانید با سریع ترین روش ممکن و بدون افت کیفیت فایل‌های خودتان را بین دو دستگاه اپل به اشتراک بگذارید. چنانچه سوالی در رابطه با نحوه کار با ایردراپ دارید در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

3.8/5 - (18 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید