top
به_هنگام_فروش_گوشی_دست_دوم_و_کارکرده_باید_به_چه_نکاتی_توجه_کرد؟

هنگام فروش گوشی دست دوم و کارکرده باید به چه نکاتی توجه کرد؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

0

icon

وقتی می‌خواهید تلفن جدیدی بخرید، با توجه به گرانی‌هایی که در سطح کشور وجود دارد، ممکن است نیاز باشد تا اقدام به فروش گوشی دست دوم و کارکرده کنید. به هنگام فروش گوشی دست دوم خود، باید قیمت دقیق گوشی دست دوم خود را به خوبی بدانید و یا اینکه بدانید مشکلات و مزایای گوشی شما چیست. این موارد باعث می‌شود تا فروش گوشی دست دوم و کارکرده آسان تر پیش برود.

ما زمانی اقدام به فروش گوشی دست دوم و کارکرده می‌کنیم که مجددا قصد خرید یک گوشی داشته باشیم و یا اینکه دیگر دستگاه موبایل فعلی، جوابگوی نیاز ما نیست.

بنابراین، می‌توان با فروش گوشی دست دوم و کارکرده، چند میلیون پولی را به دست آورد و پس از آن، اندکی پول روی آن گذاشته و یک گوشی خوب دیگر را تهیه کرد.

اما به چه صورت می‌توان گوشی دست دوم و کارکرده خود را با بهترین قیمت به فروش رساند؟

همانطور که ذکر شد شما باید ارزش تلفن همراه خود را به خوبی تخمین زده و همچنین در کانال‌های مختلفی آگهی خود را منتشر کرده تا گوشی شما به فروش برسد.

در این مقاله قرار است تا در رابطه با فروش گوشی دست دوم و کارکرده، نکات موثری برای شما ذکر شود تا با استفاده از آن، بتوانید گوشی دست دوم خود را قیمت گذاری کنید و همچنین یک معامله خوبی را در پیش بگیرید.

نحوه فروش گوشی دست دوم
نحوه فروش گوشی دست دوم

چگونه قیمت فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود را به دست آوریم؟

شما به راحتی می‌توانید گوشی دست دوم و کارکرده خود را در سایت تبلیغات مانند دیوار، ایسام و… یا سایت‌های حراج آگهی کنید و منتظر بمانید تا یک مشتری، با شما تماس بگیرد.

ممکن است روند کار برای شما کمی خسته کننده به نظر برسد، از طرف دیگر، روز به روز قیمت گوشی‌ها در بازار افزایش پیدا می‌کند و همچنین ممکن است در این روند نیز شما اندکی ضرر مالی کنید. بسته به این که شما از چه گوشی استفاده می‌کنید و یا اینکه مدل دقیق گوشی شما چیست، می‌توان بر روی گوشی شما قیمت گذاری کرد.

در وهله اول، باید در سایت دیوار و یا سایت‌های نمونه، قیمت مدل گوشی دست دوم و کارکرده خود را در چندین آگهی مختلف ببینید. پس از آن قادر خواهید بود تا قیمت دقیق گوشی خود را به دست آورید. حتی اگر لازم باشد، به سراغ دیوار شهرهای مختلف بروید. مثلا در دیوار شهر شیراز یا در دیوار شهر تهران، اصفهان و… آگهی‌های مختلفی را تماشا کنید.

با این کار، قادر خواهید بود تا ببینید در شهرهای مختلف، آگهی‌های مختلف را تماشا کنید و قیمت مدل گوشی خود را مشاهده کنید.

روش دیگری برای این کار وجود دارد که شما به یکی از موبایل فروشی سطح شهر بروید و از آنها قیمت مدل گوشی خود را بپرسید و همچنین از آنها بخواهید که قیمت دست دوم گوشی مذکور را نیز به شما بگویند.

چطور می‌توان اقدام به فروش گوشی دست دوم و کارکرده کرد؟

همانطور که ذکر شد، شما با استفاده از چندین روش قادر خواهید بود تا گوشی دست دوم و کارکرده خود را به فروش برسانید. با استفاده از پلتفرم‌هایی که در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی گوشی خود را به فروش برسانید.

اول اینکه شما می‌توانید آگهی فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود را در سایت‌هایی مانند دیوار، شیپور، ایسام و… درج کنید تا یک مشتری با شما تماس بگیرد.

فروش گوشی در دیوار
فروش گوشی در دیوار

راه دوم این است که یک استوری در سطح اینستاگرام و واتس آپ قرار دهید و آگهی فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود را در آنجا قرار دهید.

روش بعدی این است که به یک موبایل فروشی بروید و بگویید که قصد دارید تا گوشی خود را با قیمتی که دوست دارید، به فروش برسانید.

بررسی گوشی دست دوم و کارکرده برای فروش به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید یک فروش گوشی دست دوم و کارکرده موفق داشته باشید، نیاز است تا گوشی خود را به درستی بررسی کنید.

قبل از فروش گوشی دست دوم خود، باید حتما برخی موارد را بررسی کنید. به فرض مثال شما باید هر عکس شخصی که دارید و یا هر فایل مهمی که در گوشی خود نگهداری کردید، در یک حافظه دیگر ذخیره کنید.  به این دلیل که پس از فروش، شما دیگر به گوشی خود دسترسی ندارید و یا اینکه اطلاعات شخصی شما ممکن است دست یک شخص دیگر بیفتد که خوشایند نیست.

نکات بیشتری در زیر برای شما ذکر شده است.

در آوردن سیم کارت و خالی کردن حافظه و مموری کارت

قبل از اینکه اقدام به فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود کنید، سیم کارت خود را در داخل گوشی در بیاورید. یا اگر مموری کارت در داخل گوشی خود دارید که تمام عکس‌های شما روی آن ذخیره شده است، باید در بیاورید.

در آوردن سیم کارت از گوشی

خالی کردن حافظه تلفن

به طور کلی، مطمئن شوید که قبل از فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود، پاکسازی گوشی خود را به طور کامل انجام دهید.

همانطور که پیشتر ذکر شد، ممکن است در آنجا یک فایل خصوصی در گوشی خود داشته باشید که باید حتما از آن پشتیبان گیری کنید تا بعدا نیز به آن فایل دسترسی داشته باشید.

برای اینکه به طور کلی گوشی خود را پاکسازی کنید، پیشنهاد می‌شود تا قبل از فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود، اقدام به پاکسازی از طریق بازگشت به کارخانه یا به انگلیسی Reset Factory کردن گوشی کنید تا هر اطلاعات خاصی در گوشی وجود دارد، پاک شود.

حذف حساب کاربری ICloud یا Google

آخرین نکته اساسی به هنگام فروش گوشی دست دوم و کارکرده خود، این است که حساب iCloud برای گوشی‌های آیفون و همچنین حساب Google برای گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ و… را از گوشی دست دوم و کارکرده خود حذف کنید.

نشان دادن رجیستری و اصالت گوشی دست دوم و کارکرده به مشتری

یکی از روش هایی که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اصالت گوشی خود را به مشتری نشان دهید، این است که با وارد کردن کد *#06# در گوشی خود و استعلام آن در سامانه همیاب 24با استعلام همزمان رجیستری و سرقتی نبودن گوشی، اصالت گوشی خود را به خریدار نشان دهید تا از خرید خود مطمئن شود.

تلفن من دیگر هیچ ارزشی ندارد، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر موبایل شما به گونه ای است که ارزش ندارد تا برای آن اقدام به فروش گوشی دست دوم و کارکرده کنید، پیشنهاد می‌شود تا قطعاتی که بر روی گوشی خود دارید را در سایت‌های مختلف مانند دیوار، شیپور، ایسام و… به فروش برسانید.

ممکن است گوشی شما، یک صفحه نمایش بسیار تمیز داشته باشد و یا اینکه حافظه آن کاملا سالم و قابل استفاده باشد، بنابراین می‌توانید با ارائه پیشنهاد خود به موبایل فروشی‌ها و یا مطرح کردن این مسئله در پلتفرم‌های مختلف، گوشی دست دوم خود را تبدیل به پول نقد کنید.

فروش تلفن کم ارزش
فروش تلفن کم ارزش

در آخر

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی درباره فروش گوشی دست دوم و کارکرده در اختیار شما بگذاریم، اگر در رابطه با فروش گوشی تان سوالی داشتید در بخش نظرات بپرسید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید