top
How to proxy your account (2)

چطور حساب خود را وکالتی کنیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

6

icon

این روزها همگی با افتتاح حساب وکالتی آشنایی کمی داریم اما اگر نمی‌دانید که چطور باید حساب خود را وکالتی کنید و با آن ایران خودرو، سایپا و بورس کالا ثبت نام نمایید با همیاب24 تا انتها همراه باشید. تا به صورت کامل با این حساب آشنا شوید و به راحتی حساب خود را وکالتی نمایید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

حساب وکالتی چیست؟

به صورت کلی حساب وکالتی به این معناست که به سازمان یا بورس یا هر جایی که حساب را به نام آن‌ها وکالتی کرده‌اید؛ وکالت می‌دهید در صورت نیاز پول را از حساب شما برداشت نمایند.

برای وکالتی کردن حساب خود اقداماتی باید انجام دهید که در ادامه آموزش خواهیم داد.

توجه داشته باشید که حساب وکالتی یا حساب وکالتی بورس کالا هر دو به یک معنا می‌باشند و شما با استفاده از این حساب معاملات خود را در بورس کالا انجام می‌دهید.

افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو؛ باعث می‌شود که به جای شارژ اکانت مالی خود، وجه به طور مستقیم از حساب کاربری شما برداشت شود.

بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب 24 شوید و یا اپلیکیشن همیاب 24 را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

آموزش افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

آموزش افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

ابتدا به این نکات توجه داشته باشید:

  • تنها حساب‌های بانکی پس‌انداز و کوتاه‌مدت قابلیت تبدیل شدن به حساب وکالتی را دارند.
  • بانک‌های زیادی خدمات افتتاح حساب وکالتی را به مشتریان ارائه می‌دهند. لیست این بانک‌ها را در زمان ثبت نام کد بورس کالا می‌توانید مشاهده کنید.
  • از بانک‌هایی مانند: بانک تجارت، اقتصاد نوین، سپه، ملت و … برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین می‌توانید استفاده نمایید.

اگر شما متقاضی خرید خودرو از بورس کالا هستید با روش زیر اقدام به باز کردن حساب کنید.

به سایت Ebgo.ir مراجعه کنید.

برای اینکه بتوانید کارگزاری موردنظر خود را انتخاب کنید روی بخش کارگزاری‌های فعال کلیک نمایید.

 بعد از انتخاب کارگزاری مدنظر خود، به سامانه EBGO هدایت می‌شوید.

روی گزینه اخذ کد آنلاین بورس کالا کلیک نمایید.

حالا به ترتیب مشخصات فردی، اطلاعات نشانی و اطلاعات مالی خود را وارد کنید و مدارک موردنیاز را در سامانه بارگزاری کنید.

با انجام مرحل گفته شده حالا نام شما برای دریافت کدبورسی ثبت شده است. حالا باید در بخش اطلاعات بانکی، معرفی نامه خود را دریافت کنید.

سپس با در دست داشتن معرفی نامه به بانک مربوطه مراجعه کرده و اقدام به باز کردن حساب برای بورس کالا نمایید.

در آخر لازم است بار دیگر به سامانه EBGO مراجعه کرده و از بخش اعلام شماره حساب وکالتی مشخصات حساب خود را در اختیار کارگزاری موردنظر خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که برای افتتاح حساب وکالتی باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید. اگر تا کنون ثبت نام نکردید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو

نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو

 حساب وکالتی، یک نوع حساب بانکی است که برای پرداخت مبلغ خرید خودرو از این شرکت ها استفاده می‌شود. شما با افتتاح این حساب اختیار مسدود کردن ، رفع مسدودی و انتقال پول از حساب خودتان را به فروشنده می‌دهید.

برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو به یکی از بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات مراجعه نمایید و حساب خود را وکالتی نمایید. شما می‌توانید از طریق غیر حضوری و از طریق سایت نیز حساب خود را وکالتی نمایید.

برای راحتی کار شما در ادامه نام بانک‌ها همراه با سایت‌شان آورده شده است:

زمانی کهحساب خود را وکالتی کردید؛ استعلام موجودی حساب توسط شرکت ایران خودرو، اطلاعات متقاضی در جهت مجاز شدن به ثبت نام ظرف 2 الی 3 روز کاری به شرکت ایران خودرو ارسال خواهد شد و میتوانید ثبت نام نمایید.

این نکته را به یاد داشته باشید که برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو، لازم است بدانید که این اقدام تنها برای طرح های پیش فروش خودرو انجام می‌شود. و اگر متقاضی طرح جوانی جمعیت و طرح تعویض خودروهای فرسوده هستید نیاز به انجام این کار نمی‌باشد.

نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا 

نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا 

برای افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت نام خودرو در سایپا می‌توانید از طریق یکی از بانک‌های تجارت یا ملی به صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام نمایید.

در صورت تمایل به افتتاح حساب وکالتی ثبت نام سایپا به صورت غیر حضوری از سایت‌های زیر استفاده نمایید:

 بعد از ثبت نام در سایت بانک‌های اعلام شده از سوی شرکت خودروسازی سایپا، برای خرید خودرو، وجه موردنظر را تا تاریخ مشخص شده در بخشنامه سایپا واریز نمایید.

برای وکالتی کردن حساب بانک سپه به سایت بانک سپه به نشانی ebanksepah.ir مراجعه کنید و نسبت به وکالتی نمودن حساب خود در بانک سپه اقدام نمایید.

افتتاح حساب وکالتی برای سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی

متقاضیان شرکت در طرح یکپارچه تخصیص خودرو داخلی باید حتما حساب بانکی خود را برای سازمان حمایت وکالتی کنند. توجه داشته باشید که حتی اگر قبلا حساب خود را به نفع یکی از خودروسازان حمایتی کرده باشید باید برای شرکت در این دوره به نام سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی وکالتی نمایید.

مهلت وکالتی کردن دوره اردیبهشت از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شروع و تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ می‌باشد.

در صورت وکالتی کردن حساب خود می‌توانید روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام کنید.

استعلام حساب وکالتی

برای استعلام حساب وکالتی شخص باید، به سایت بانکی که برای افتتاح حساب وکالتی به آن مراجعه کرده، برود و اطلاعات حساب خود را مشاهده نماید.

در نهایت

ما در این متن نحوه گرفتن حساب وکالتی برای بورس، ایران خودرو و سایپا را آموزش دادیم. همچنین نحوه حساب وکالتی بانک سپه ایرانخودرو را نیز توضیح دادیم.

اما موضوع دیگری وجود دارد که بهتر است به آن نیز اشاره کنیم. با توجه به الکترونیکی شدن خیلی از فعالیت‌ها و استفاده زیاد از گوشی‌های موبایل خطر سرقت گوشی بسیار زیاد شده است. بنابراین بهتر است اپلیکیشن همیاب24 را نصب نمایید تا علاوه بر استفاده از امکانات بینظیر آن با سرقت گوشی خود نیز خداحافظی نمایید. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محمد گفت:

    حساب وکالتی خرید ماشین داخلی

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا سوالتان را کامل بپرسید تا راهنماییتان کنیم

      0
  2. زهرا گفت:

    ممنون.مقاله کاملی درباره حساب وکالتی بود

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. خوشحالیم که رضایت شما را بدست آوردیم. لطفا با دادن 5 ستاره از ما حمایت کنید

      0
  3. سیما صادقی گفت:

    سلام. برای وکالتی کرون حساب به نفع سازمان حمایت باید از روش‌های بالا استفاده کنیم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام بله دوست عزیز

      0