top
Repair iPhone damaged by water (1)

تعمیر گوشی آیفون آسیب دیده از آب

زمان مطالعه: 8 دقیقه

0

icon

آیا آیفون‌تان در آب افتاده و نیاز به تعمیر دارید؟ با آیفون آب خورده چکار کنیم؟

اصلا نگران نباشید، زیرا در این متن قصد داریم چندین نکته برای مقابله با آسیب دیدن آیفون با آب و همچنین نحوه تعمیر آن را به شما نشان دهیم، بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.


آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

چگونه متوجه شویم که آیفون شما دچار آسیب آب شده است؟

فهمیدن این موضوع که آیفون شما توسط آب آسیب دیده، بسیار ساده است، فقط به دنبال نشانگر آسیب آب خود باشید. بسته به مدل آیفون شما، در جای متفاوتی قرار دارد.

نشانگر آسیب آب یک زبانه سفید کوچک است که وقتی به اندازه کافی خیس باشد قرمز می‌شود. اگر قرمز شده است، احتمالا گوشی شما مشکل دارد.

چگونه متوجه شویم که آیفون شما دچار آسیب آب شده است؟

چگونه آیفون آسیب دیده از آب را تعمیر کنیم؟

اگر آیفون شما در آب افتاد یا به زبان دیگر آیفون آب خورده و به این فکر می‌کنید که چه کاری باید انجام دهید، این مراحلی است که باید برای جبران آسیب احتمالی دنبال کنید.

  1. فورا آیفون را خاموش کنید . این احتمال اتصال کوتاه گوشی و نیاز به تعمیر را از بین می‌برد.
  2. قاب یا هر چیزی که ممکن است باعث گیر کردن آب در گوشی شود، آن را بردارید.
  3. سینی سیم کارت آیفون خود را بردارید، این نیز می‌تواند آب را به دام بیاندازد.
  4. آیفون خود را با یک پارچه جاذب پاک کنید. یک تکه پارچه جاذب کوچک را دور یک خلال دندان یا پین بپیچید، از آن برای جذب آب از درگاه شارژ، جک هدفون و سینی سیم کارت استفاده کنید.
  5. گوشی خود را در مکانی خشک قرار دهید برای آگاهی از گارانتی گوشی خود می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان استعلام بگیرید. برای آگاهی از گارانتی گوشی خود می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان استعلام بگیرید و بدون اینکه آن را روشن کنید تا زمانی که ممکن است هوا دهید. تا حد امکان صبر کنید. این مهم‌ترین مرحله است.
  6. اگر هیچ یک از راه حل‌های بالا کار نکرد، 2 گزینه دارید:

گزینه 1: آیفون خود را جدا کرده و بگذارید تا فضای داخلی آن خشک شود (این کار گارانتی شما را باطل می‌کند). حداقل 48 ساعت بگذارید تا خشک شود.

گزینه 2: به یک تکنسین مجاز، مراجعه نمایید.

برای آگاهی از گارانتی گوشی خود می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان استعلام بگیرید.

چگونه آیفون آسیب دیده از آب را تعمیر کنیم؟

آیا برنج واقعا گوشی شما را خشک می‌کند؟

توصیه نمی‌شود آیفون خود را در کیسه برنج بگذارید! هیچ مدرکی وجود ندارد که این کار واقعاً گوشی را خشک می‌کند. احتمال زیادی وجود دارد که گرد و غبار و شن آن را در داخل گوشی شما ایجاد کند و همان آسیبی را که آب ایجاد می‌کند را به همراه داشته باشد.

اگر هنگام روشن کردن آیفون شما آب داخل آن باشد، ممکن است باعث اتصال کوتاه گوشی به گوشی شود. حداقل 48 ساعت صبر کنید، اما 72 ساعت بهتر است. و اگر بتوانید یک هفته صبر کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که تمام آب از بین برود.

انواع متداول آسیب آب

1. آیفون من روشن نمی‌شود.

اگر آیفون شما بعد از تماس با آب روشن نمی‌شود، یکی از این دو مورد می‌تواند باشد. یا آیفون اتصال کوتاه پیدا کرده است یا آب به برخی از قطعات داخلی آسیب زده یا خورده و مدار را به خطر انداخته است. اگر تکنسین به تلفن نگاه نکند، هر دو می‌توانند برگشت ناپذیر باشند.

1. آیفون من روشن نمی‌شود.

2. آیفون من شارژ نمی‌شود.

اگر آیفون شما پس از انداختن آن در آب شارژ نمی‌شود ، احتمالاً مشکلی در پورت شارژ شما وجود دارد، به خصوص اگر این محل اصلی ورود آب به گوشی بوده است. پورت شارژ یکی از معدود مکان‌هایی است که قطعات الکتریکی را در معرض دید قرار داده است، بنابراین پتانسیل زیادی برای خوردگی وجود دارد. اگر آسیب آب را به عنوان یک مشکل از بین برده‌اید، ممکن است مشکل باتری آیفون شما باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که پورت شارژ آیفون خود آسیب بیشتری نمی‌بیند این است که قبل از اینکه گوشی خود را به برق وصل کنید، مطمئن شوید که درگاه شارژ کاملاً خشک شده است. وصل کردن گوشی در زمانی که آب در درگاه شارژ وجود دارد، قطعاً این کار را انجام می‌دهد. منجر به خوردگی یا اتصال کوتاه شود.

2. آیفون من شارژ نمی‌شود.

3. صفحه آیفون من از آب آسیب دیده است.

در صورت وجود خطوط یا نقاط تاریک زیر شیشه، می‌توانید متوجه شوید که صفحه نمایش شما در اثر آب آسیب دیده است. به سختی می‌توان گفت که آیا این آسیب دائمی خواهد بود یا عوارض دیگری را به دنبال خواهد داشت، بنابراین بهترین کار این است که آن را خاموش کرده و بگذارید تا زمانی که ممکن است خشک شود.

با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که مدارهای زیر صفحه نمایش آیفون آسیب دیده در آب به مرور زمان خورده نشوند و صفحه نمایش از کار بیفتد. تنها راه تضمین این امر این است که یک تکنسین معتبر به زیر صفحه نمایش نگاه کند و قطعات آسیب دیده را تعمیر کند.

3. صفحه آیفون من از آب آسیب دیده است.

4. اسپیکر آیفون من کار نمی‌کند.

تعیین اینکه آیا اسپیکر آیفون شما توسط آب در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر دشوار است زیرا اغلب مشکلات بزرگتری وجود دارد که شما را از توجه به آن باز می‌دارد. مانند هر مشکل مرتبط با آب، آیفون خود را تا زمانی که ممکن است بگذارید خشک شود.

اگر موفق شدید گوشی خود را دوباره روشن کنید، قبل از اینکه بخواهید بلندگو را تست کنید، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در صورتی که در بلندگوی شما آب وجود دارد، استفاده از آن می‌تواند باعث کوتاه شدن عمر گوشی شود.

اگر آیفون خود را پس از خشک شدن تا زمانی که می‌توانید دوباره روشن کرده‌اید، سعی کنید آهنگ زنگ یا موسیقی را از طریق بلندگو پخش کنید. این به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر، با این حال، باید یکی از آخرین مواردی باشد که باید بررسی کنید تا از اتصال کوتاه تلفن و آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

4. اسپیکر آیفون من کار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اتصال آیفون به کامپیوتر با ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش

چگونه می‌توانم اطلاعات آیفون آسیب دیده از آب را بازیابی کنم؟

در صورتی که از آیفون‌تان در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، امکان بازگرداندن اطلاعات شما وجود دارد. اگر نه، پس مشکل بزرگ‌تر است.

در صورتی که از آن نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، در ادامه مراحل بازیابی اطلاعات خود در آیفون جدید یا ثابت آمده است:

  1. گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و iTunes را باز کنید.
  2. وقتی دستگاه خود در منو ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.
  3. روی restore backup کلیک کنید. اگر از تلفن‌تان در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، باید یک ابزار بازیابی اطلاعات شخص ثالث را دانلود کنید و این می‌تواند هزینه‌ای را به همراه داشته باشد.
  4. اگر تلفن شما از آب آسیب دیده است و می‌خواهید اطلاعات خود را بازیابی کنید، ارزش این را دارد که تلفن توسط یک تکنسین معتبر تعمیر شود و هر دو مشکل شما حل شود.

نتیجه گیری

در این متن تمام نکات مربوط به وقتی که گوشی در آب می‌افتد و یا به دلیل خیس شدن خراب می‌شود را بررسی کردیم. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

این نکته را به یاد داشته باشید، در صورتی که در انجام دادن نکات پیشنهادی تبحر کافی ندارید حتما به متخصص مراجعه نمایید؛ چون ممکن است نکته‌ای را ما از قلم انداخته باشیم. اما تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که آموزش کاملی را به شما ارائه دهیم.

منبع: iSmash

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید