top
iPhone-tips-and-tricks-3

نکات و ترفندهای‌آیفون

زمان مطالعه: 6 دقیقه

0

icon

آیفون یک دستگاه قدرتمند و همه‌کاره است که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده شود. با این حال، حتی کاربران آیفون باتجربه نیز ممکن است از برخی از نکات و ترفندهای مخفی که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا از دستگاه خود بیشتر استفاده کنند، آگاه نباشند. با همیاب24 همراه باشید تا با نکات و ترفندهای‌ آیفون آشنا شوید.

ترفندها و نکات حرفه‌ای برای بهره‌وری بیشتر از آیفون

ترفندها و نکات حرفه‌ای برای بهره‌وری بیشتر از آیفون

آیفون‌ها از سری تلفن‌های هوشمند محبوب و پرفروش شرکت اپل هستند که با طراحی زیبا، سیستم عامل iOS پرقدرت و امکانات فراوان، توانسته‌اند میلیاردها کاربر را به خود جلب کنند. در این مقاله، به بررسی ترفندها و نکات حرفه‌ای آیفون می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا از دستگاه خود به بهترین نحو استفاده کنید.

در اینجا برخی از نکات و ترفندهای‌ آیفون آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا از دستگاه خود بیشتر استفاده کنید:

از دستیار صوتی Siri استفاده کنید

نکات و ترفندهای‌ آیفون را با Siri شروع می‌کنیم. Siri یک دستیار صوتی قدرتمند است که می‌تواند به شما در انجام طیف گسترده‌ای از کارها کمک کند. برای شروع استفاده از Siri، دکمه Home را روی آیفون خود فشار دهید و نگه دارید. سپس، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

در اینجا چند نمونه از کارهایی که می‌توانید با Siri انجام دهید آورده شده است:

  • تماس برقرار کنید
  • پیام ارسال کنید
  • برنامه‌ها را باز و بسته کنید
  • تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهید
  • اطلاعات را جستجو کنید

قبل از خواندن ادامه متن سوالی از شما داریم!!!
آیا از اصل بودن گوشی خود اطمینان دارید؟ مطمئن هستید که تقلبی نیست؟!!
اگر می‌خواهید از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشی‌تان مطمئن شوید فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنید. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌تان در اخیارتان قرار می‌گیرد.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

اپ همیاب24

از حالت شب استفاده کنید

حالت شب یک ویژگی جدید در iOS است که به شما کمک می‌کند تا در تاریکی عکس‌های بهتری بگیرید. برای فعال کردن حالت شب، روی نماد حالت شب در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.

از حالت پرواز استفاده کنید

حالت پرواز یک ویژگی مفید است که می‌تواند به شما کمک کند تا از مزاحمت‌های تلفن همراه جلوگیری کنید. برای فعال کردن حالت پرواز، دکمه هواپیما را روی آیفون خود به سمت بالا بکشید.

از حالت سکوت استفاده کنید

حالت سکوت یک ویژگی مفید است که می‌تواند به شما کمک کند تا از مزاحمت‌های تلفن همراه در مکان‌های عمومی جلوگیری کنید. برای فعال کردن حالت سکوت، دکمه صدای بالا را روی آیفون خود به سمت پایین بکشید.

بیشتر بخوانید: کد سریال گوشی آیفون: کدی که باید بشناسید

از ویجت‌ها استفاده کنید

ویجت‌ها یک راه عالی برای دسترسی سریع به اطلاعات مهم هستند. برای اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه اصلی خود، انگشت خود را روی صفحه اصلی نگه دارید و سپس روی نماد “+” ضربه بزنید.

از کنترل لمسی از راه دور استفاده کنید

کنترل لمسی از راه دور یک ویژگی مفید است که می‌تواند به شما کمک کند تا دستگاه‌های دیگر خود را با آیفون خود کنترل کنید. برای فعال کردن کنترل لمسی از راه دور، به تنظیمات > کنترل لمسی از راه دور بروید.

از برنامه‌های مخفی استفاده کنید

آیفون دارای چندین برنامه مخفی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دسترسی به این برنامه‌ها، به تنظیمات > عمومی > دسترسی > دسترسی به اسناد و داده‌ها بروید.

از ویژگی‌های دسترسی استفاده کنید

آیفون دارای چندین ویژگی دسترسی است که می‌تواند به افراد دارای معلولیت کمک کند تا از دستگاه استفاده کنند. برای آشنایی با ویژگی‌های دسترسی، به تنظیمات > عمومی > دسترسی بروید.

استفاده از گستره وسیعی از چندلمسی (3D Touch)

استفاده از گستره وسیعی از چندلمسی (3D Touch)

آیفون‌های جدید اپل از تکنولوژی چندلمسی یا 3D Touch پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توانید با فشار متفاوت روی صفحه نمایش، اقدامات مختلف را انجام دهید. برای مثال، با فشار متوسط روی آیکون‌ها، اقدامات سریعی را انجام دهید.

پیش‌بینی کلمات با QuickType

سیستم iOS دارای قابلیت QuickType است که به شما کمک می‌کند که به سرعت کلمات را پیش‌بینی کرده و نوشتار خود را تکمیل کنید. با فشار متوسط روی صفحه کلید، می‌توانید به سرعت از این قابلیت بهره‌مند شوید.

استفاده از “پنداره کوچک” (Peek and Pop)

استفاده از "پنداره کوچک" (Peek and Pop)

یکی دیگر از ترفندهای 3D Touch، Peek and Pop است. با این قابلیت، می‌توانید با فشار متوسط (Peek) به محتواها نگاهی انداخته و با افزایش فشار (Pop) به آن‌ها وارد شوید. این ترفند در اپلیکیشن‌های مختلف و حتی در لینک‌ها کاربرد دارد.

استفاده از شورتکات‌های کلید صفحه

در iOS، شورتکات‌های صفحه (Screen Shortcuts) به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت به برنامه‌ها و اقدامات مختلف دسترسی داشته باشید. با افزودن و تنظیم این شورتکات، به سرعت به قابلیت‌ها و بخش‌های مختلف دستگاه‌تان دسترسی پیدا کنید.

استفاده از ناوبری با حرکات ژستی

در برخی از مدل‌های آیفون، می‌توانید از حرکات ژستی برای ناوبری در سیستم عامل iOS استفاده کنید. به عنوان مثال، با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ روی صفحه نمایش، می‌توانید بین برنامه‌ها جابجا شوید.

فعال‌سازی حالت تاریک

آیفون دارای حالت تاریک است که به چشم‌های شما در شرایط نور کم کمک می‌کند و همچنین مصرف باتری را کاهش می‌دهد. در تنظیمات، می‌توانید این حالت را فعال کنید و از آن در محیط‌های تاریک بهره‌مند شوید.

استفاده از قابلیت “جستجوی داخل برنامه

با استفاده از جستجوی داخل برنامه، می‌توانید به سرعت به اطلاعات و قسمت‌های مورد نظر در برنامه‌های خود دسترسی پیدا کنید. برای این کار، کافی است در صفحه اصلی به پایین بروید و کلمه مورد نظر را در جستجو بنویسید.

بیشتر بخوانید: فعال کردن اسکرین رکورد آیفون

درنهایت

آیفون با امکانات فراوان و تکنولوژی‌های پیشرفته خود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه کار با گوشی هوشمند خود را بهبود بخشند. اینها فقط برخی از نکات و ترفندهای‌ آیفون هستند که می‌تواند به شما کمک کند تا از دستگاه خود بیشتر استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات و ترفندهای آیفون، می‌توانید به وب‌سایت Apple مراجعه کنید یا کتاب‌ها و مقاله‌های مربوطه را بخوانید.

اپلیکیشن همیاب24
Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید