top
Intensification-of-punishment-for-mobile-phone-thieves-1

تشدید مجازات زورگیران خیابانی و سارقان موبایل درحال بررسی است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

ستایشی در پاسخ با سوالی درباره افزایش مجازات سارقین گفت: عده‌ای خواهان این هستند که مجازات ساقین افزایش یابد. رئیس قوه قضاییه بارها به متولیان امر تذکر داده است با وجود اینکه که در قوانین کشور براساس میزان اموال مسروقه، رتبه بندی در مجازات در نظر گرفته شده است، اما برخی از انواع سرقت در زمره کاهش مجازات قرار گرفته و ما آن را قبول داریم، اما اگر مرتکب جرم خدشه‌ای در امنیت مردم ایجاد کند و موجبات از بین رفتن اعتماد و امنیت ان‌ها را فراهم کند این حس قابل رقم گذاری و تعیین سطح نیست.


قبل از خواندن ادامه متن سوالی از شما داریم!!!
آیا از اصل بودن گوشی خود اطمینان دارید؟ مطمئن هستید که تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهید از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشی‌تان مطمئن شوید فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنید. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌تان در اخیارتان قرار می‌گیرد.

همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

همیاب24

تشدید مجازات زورگیران

ستایشی افزود: ممکن است میزان و حجم سرقت رقم بالایی را شامل نشود، اما آثار آن به مراتب پیش از یک سرقت خرد باشد و اذهان عمومی را متاثر کند، قوه قضاییه خود را مکلف می‌داند که نسبت به این موارد با قاطعیت و مطابق موازین قانونی رسیدگی جدی کند در نتیجه رسیدگی موجبات جلوگیری از جرایم خشن باشد.  در رابطه با این موضوع کار نرم‌افزاری وسیعی در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صورت گرفته و اقدامات موثری به عمل آمده است. تشدید مجازات زورگیران خیابانی و سارقان موبایل از طریق ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای که زیر نظر معاون پیگیری حقوق عامه دادستان کل کشور درحال بررسی است.

اقدامات انجام شده برای ردیابی گوشی‌های موبایل سرقتی

همیاب24

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت، افزایش ریسک وقوع جرم و افزایش احتمال کشف جرم، اقدامات پیشگیرانه مختلفی صورت گرفته است به طوری که یکی از اقدامات ردیابی گوشی‌های موبایل سرقتی در شبکه مخابراتی کشور از طریق سامانه همیاب ۲۴ است و ارائه مشاوره فنی، حمایت، راه‌اندازی و توسعه سامانه همیاب ۲۴ که سامانه اطلاع رسانی، ردیابی کانال‌های سرقتی و مفقودی دیجیتال است. از دیگر اقدامات تهیه و بارگذاری ۱۸ پیام آموزشی پیشگیری از وقوع سرقت در سامانه همیاب پیش بینی شده و نزدیک به ۱۳ میلیون مرتبه پیام‌ها توسط کاربران بازدید شده است و حدود ۲۸۰ مقاله آموزشی در این سامانه در حوزه امنیت و پیشگیری از سرقت کالاهای دیجیتال وجود دارند. تا بتوانیم پیشگیری مقتدرانه در قضیه وقوع سرقت داشته باشیم.

منبع: آنا

ثبت و ردیابی گوشی در سامانه همیاب24

همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است. این سامانه جهت ردیابی و جلوگیری از سرقت گوشی و هر گونه کالای دیجیتال سایت و اپ همیاب24 را ارائه کرد.

روند ثبت ردیابی در سامانه همیاب24 به این صورت است که ابتدا حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است. بنابراین سوزاندن سیمکارت الزامی است. بعد از سوزاندن سیمکارت‌تان وارد سامانه همیاب24 و یا اپلیکیشن همیاب24 شوید و در قسمت ثبت کالای سرقتی یا مفقودی گوشی خود را ثبت نمایید.

پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

اگر سوال یا نظری دارید با ما درمیان بگذارید تا راهنمایی‌تان کنیم.

اپ همیاب24
Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید