top
inquiry-registry-of-mobile-phone-gurantte-stolen-phone-simultaneously

استعلام رجیستری گوشی، گارانتی و سرقتی بصورت همزمان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

11

icon

آیا می‌دانید گوشی‌تان تا چه زمانی گارانتی دارد؟ استعلام رجیستری گوشی‌تان را گرفته‌اید؟ و یا اصلا مطمئن هستید که گوشی‌تان سرقتی نیست؟!!! ما در این متن می‌خواهیم راه حلی را به شما آموزش دهیم تا به صورت همزمان استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) را بگیرید. بنابراین با ما همراه باشید.

استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ)

دوست عزیز در صورتی ‌که قصد خرید دستگاه‌های دیجیتال همانند: موبایل، تبلت و لپ‌تاپ را دارید جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بعد از خرید، ضروری است که قبل از خرید نسبت به استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی نبودن دستگاه مورد معامله، اقدام نمایید.

به دلیل اهمیت این موضوع و جلوگیری از خرید و فروش گوشی های سرقتی، مفقودی و ما روشی را به شما آموزش میدهیم که به صورت همزمان بتوانید استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) را بگیرید.

در پاسخ استعلام حتما قانونی بودن دستگاه، تطابق مشخصات پاسخ استعلام همانند (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت وارد کننده دستگاه، نوع واردات و … را با دقت بررسی نمایید.

جهت استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی نبودن گوشی تبلت و لپ تاپ کلیک کنید.

آموزش استعلام رجیستری گوشی، گارانتی و استعلام سرقتی نبودن

1- جهت استعلام وارد سامانه همیاب 24 به آدرس hamyab24.ir شوید و یا اپلیکیشن همیاب 24 را دانلود و نصب نمایید.

2- شناسه IMEI دستگاه را وارد نمایید (شناسه IMEI دستگاه بر روی جعبه و پشت باتری درج شده، علاوه ‌بر این با شماره‌گیری #۰۶#* نیز قابل ‌رؤیت می باشد).

نکته: برای لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های دیجیتال شماره سریال آن را وارد نمایید.

۱۵ رقم ابتدایی شناسه IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.

3- بعد از دریافت پاسخ استعلام حتما قانونی بودن دستگاه، تطابق مشخصات پاسخ استعلام همانند (مدل و برند ذکر شده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت وارد کننده دستگاه، نوع واردات و … را با دقت بررسی نمایید.

مشاهده اطلاعات شرکت‌های گارانتی تلفن همراه

در نتیجه استعلام به موارد زیر دقت نمایید:

سرقتی بودن دستگاه

در پاسخ استعلام در صورت مشاهده “شناسه IMEI/ سریال به عنوان یک کالای سرقتی/ گمشده در سامانه همیاب 24 ثبت شده است”، می‌بایست از خرید دستگاه مذکور به دلیل سرقتی/ گمشده بودن آن صرف نظر نمایید.
درصورتی که شما دستگاه را پیدا کرده‌اید، می توانید از طریق گزینه “این کالا را پیدا کرده‌ام” نسبت به ثبت مشخصات دستگاه در سامانه همیاب 24 اقدام نمایید و با کمک سامانه دستگاه را به دست صاحب اصلی آن برسانید.

غیرقانونی بودن دستگاه

در پاسخ استعلام در صورت مشاهده “شناسه دستگاه قانونی نیست”، از خرید دستگاه مذکور صرف نظر نمایید، به این دلیل که دستگاه با این شناسه غیرقانونی بوده و به ‌هیچ ‌عنوان، امکان ثبت و فعال‌سازی آن در سامانه همتا وجود ندارد.
دستگاه با شرایط فوق، پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن قطع شده و در شبکه اپراتوری تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

در صورتی که در پاسخ استعلام “عنوان واردکننده: شرکت ****” ذکر شده بود، به این معنی می‌باشد که شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است.
هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه IMEI ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه IMEI قابل مشاهده از طریق #06#* و …، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

درنهایت

با کمک اپلیکیشن یا سامانه همیاب24 به راحتی میتوانید استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) را بگیرید . بنابراین حتما قبل از خرید و فروش گوشی این نکته را به یاد بیاورید و استعلام بگیرید. دیدگاه‌ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…

دوست عزیز حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

3.7/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محسن ادبی گفت:

    سلام یه گوشی خریدم‌گارانتیش برای دو روز پیش هست زنگ زدم نمایندگی گفتن تا یه هفته دیگ گوشیت ثبت میشه نگران نباش
    ایا همچین مشکلی طبیعی هست؟

    3
  2. حسن صالحی نژاد هستم گفت:

    سلام خدمت شما من برج 10 پارسال یه گوشی هواویی G730 دست دوم را ازیه تعمیرات موبایل خریدم که الان حدود 2 ماه میشه که گوشیم یه دفعه انتنش رفت گوشیه دوسیم کارتست سیم اول اصلا جواب نمیده ولی سیم دو جواب میده فروشنده تو فاکتور نوشته که انتقال داده نشده است منم اونوقت نفهمیدم یعنی چی البته چند دفعه پیام اومد واسم که همون 2پیش رفتم پیشش میگه شماره سریالشون یکیه سامانه جواب نمیده اگر هم مشکلی داشت تا یه ماه بعد خرید باید سیم کارت از کارمیافتاد الان که بعد چندماه قطع شده به من ربطی نداره الان باید من چکارکنم ؟ممنونم اگه راهنماییم کنید

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز، اگه رسید خرید دارید می‌توانید از مراجع قضایی پیگییری کنید.
      همیاب24 سامانه استعلام و ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی/مفقودی.

      2
  3. سلام من هفته پیش یه گوشی دکمه ای نو به قیمت 600 تومن از برنامه ترب سفارش دادم الان یه دفعه پیام برام اومد که کد imei روی این گوشی جعلیه بعد انتن گوشی پرید
    من الان چه غلطی کنم فروشنده رو هم نمیدونم کی بوده مجازی خریدمش
    قشنگ کلاه رفت سرم
    کارتن گوشیو هم دارم دیگه درست نمیشه یعنی؟

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام پری عزیز، قبلا ذکر شده که ملاحظاتی هنگام خرید کالای دسته دوم از این پلت فرم ها رو داشته باشید.
      برای اینکه دوباره همچین اتفاقی پیش نیاد براتون توصیه میکنم که مقاله زیر را که نکات مهم هنگام خرید کالای دست دوم از دیوار و شیپور و … هست را مطالعه نمایید
      https://hamyab24.ir/blog/wp-admin/post.php?post=6230&action=edit

      1
  4. سلام دراین سامانه ایاباوارد کردن سریال imei های گوشی،میشه ازتاریخ شروع و پایان گارانتی ان مطلع شد؟؟
    ممنون میشوم راهنمایی کنید.تشکر

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بله شما می‌توانید با دانلود نرم‌افزار همیاب24 از قابلیت استعلام رجیستری، سرقتی بودن و گارانتی گوشی مطلع شوید.
      https://cafebazaar.ir/app/ir.hamyab24.app

      3
  5. amir.borooni1399@gmail.com گفت:

    خواهش میکنم گوشی دوسال پیش بهداری به سرقت رفته موفق نمیشم کدرا پیدا کنم کارتن دیشب پیدا کردم دیالیزی هستم کمکم کنید باتشکر

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز مشخصات گوشی سرقتی خود را در لینک زیر وارد کنید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود.
      لینک ثبت کالای دیجیتال سرقتی در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/eg

      1
  6. سلام این برنامه وصله به سیستم مخابرات یا فقط کسی در سامانه شما سرقتی بودن گوشی ثبت کنه مشخصه؟

    4
    1. با سلام مصطفی عزیز سامانه همیاب با مخابرات همکاری دارد و پاسخ استعلام سرقتی بودن برای گوشی هایی که در سامانه ثبت شده است می باشد.

      6