top
security-on-instagram-tips

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟ (راهنمای قدم به قدم)

زمان مطالعه: 10 دقیقه

0

icon

افزایش خطرات امنیتی در اینستاگرام ممکن است باعث ایجاد مشکلات ناخوشایندی شود به همین سبب محفوظ نگه داشتن اطلاعات خود و مقابله با سوء استفاده های احتمالی امری ضروری است. در این مقاله قصد داریم  راه و روشهای جلوگیری و حفظ امنیت در اینستاگرام را به شما نشان دهیم.

1. فعالسازی تایید دومرحله ای

اگر نگران هک شدن حساب اینستاگرام خود و ارسال پست بدون اجازه شما توسط دیگران هستید فعالسازی تایید دو مرحله ای امر بشدت مهمی است که باید آنرا هرچه سریعتر انجام دهید.

نحوه کار آن بدین صورت است که: اگر فرد یا مالک حساب قصد وارد شدن به حساب کاربری خود داشته باشد علاوه بر گذرواژه ای که خود تعریف کرده، گذرواژه دیگری توسط اینستاگرام مورد نیاز است که میتواند بصورت پیامک یا برنامه هایی مانند google authenticator،گذرواژه موردنظر را دریافت کند و با وارد کردن گذرواژه دوم، وارد حساب کاربری شود.

نحوه فعالسازی تنظیمات :

سه خط بالای صفحه را لمس کنید و تنظیمات را انتخاب کنید سپس امنیت را انتخاب کرده و وارد شناسایی دومرحله ای شوید.دو گزینه را مشاهده می کنید:

Text Message:ارسال با پیامک

Authentication App:برنامه های تایید هویت

می توانید با استفاده از پیامک کد ارسال شده را دریافت و اقدام به فعالسازی نمایید. البته از برنامه های تایید هویت مانند google authenticator هم می توانید استفاده کنید.

2. جلوگیری از حمله فیشینگ

صفحات تقلبی که مشابه ایمیل های ارسالی اینستاگرام اند!

ملزوم است کاربر صفحات تقلبی  را تشخیص داده  و آنها را از صفحات اصلی جدا نماید.برای مشخص نمودن ایمیل های اصلی باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شد و سپس از این قسمت :

Settings(تنظیمات) à Security(امنیت) à Emails From Instagram(ایمیل های اینستاگرام)

زمانیکه وارد این مرحله شدید می توانید تمام ایمیل های ارسال شده تا 14 روز پیش را مشاهده کنید.

دوسربرگ در بالای صفحه می بینید که اولین سربرگ(امنیت) Security و دومین(دیگر) Other می باشد.

اولین سربرگ، تمام لاگین(ورود) انجام شده را با مکان و زمان و نوع نرم افزار یا نام گوشی ثبت نموده  و با تمام مشخصات،  آنرا به حساب ایمیلی که در اکانت اینستاگرام خود وارد نموده اید ارسال نموده است.دومین سربرگ ایمیل های دیگری است که مرتبط با بخش امنیت نیست.

3. بررسی فعالیت های ورود کاربر

با استفاده از این قابلیت شما توانایی تشخیص هک شدن پیج خود را دارید و تنها کافیست متوجه شوید ورودها به پیج اینستاگرام شما در چه مکان هایی رخ داده است.با مشخص شدن مستندات می توانید پی به مغایرت داشتن یا نداشتن آنها ببرید.شما می توانید با مراجعه به قسمت :

Setting(تنظیمات)سپس وارد  Login Activity(فعالیت های ورود)

شوید.اگر مکان شما با اطلاعات ثبت شده مغایرت داشت آنرا انتخاب و روی Log Out(خروج) بزنید.

4. پرایوت کردن اکانت

 اگر حساب شما پرایوت نباشد به دیگران(افراد ناشناس) این امکان را خواهید داد تا تمام پست های شما را بدون اطلاع شما مشاهده کنند.البته برای پیج های تجاری این امر می تواند مشکلی نداشته باشد زیرا قصد آنها تبلیغات و یا انجام کسب و کار بصورت عمومی است.ولی برای افرادی که تمایل دارند پست های خود را تنها با کسانی که می شناسند به اشتراک بگذارند، مناسب نیست.پس برای پرایوت کردن اینستاگرام خود مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا سه خط بالایی را انتخاب کنید

همانطور که در تصویر بالایی مشاهده می کنید صفحه جدیدی باز می شود.دراین صفحه وارد تنظیمات(Setting) شوید سپس حریم خصوصی(privacy) را انتخاب کرده و وارد حریم خصوصی حساب(Account privacy) شوید و گزینه اول را فعال کنید.در حال حاضر حالت حساب کاربری شما از عمومی(public) به خصوصی یا پرایوت (private) تغییر پیدا کرد.

5. غیرفعالسازی وضعیت فعالیت (مخفی نگه داشتن انلاین بودن شما)

در زمان استفاده از اینستاگرام کاربران دیگر قادر خواهند بود وضعیت(آنلاین،آفلاین) شما را مشاهده کنند.برای مخفی نگه داشتن وضعیت خود مراحل زیر را انجام دهید.

6. بلاک، محدود و ریپورت اکانت های دردسرساز

گاهی اوقات افرادی در اینستاگرام هستند که نظرات توهین آمیز و آزار دهنده ای را ارسال می کنند و یا صفحاتی(پیج) هستند که محتوای نامناسب و نادرستی را به اشتراک می گذارند و حس ناخوشایندی را به کاربران منتقل می کنند پس بلاک(Block) و یا ریپورت(Report) کردن آنها می تواند اقدام مناسبی باشد.

تفاوت بلاک و ریپورت:

در بلاک(Block) یا مسدود سازی می توانید از دسترسی کاربر  به پیج،ارسال نظر و مشاهده پست جلوگیری نمایید.

برای مسدود سازی پیج موردنظر سه نقطه  بالا را انتخاب کنید و گزینه BLOCK را بزنید سپس مسدود کردن را انتخاب کنید.

برای مسدودسازی کاربر در قسمت نظرات چند ثانیه روی آن نگه دارید سپس علامت تعجب ظاهر شده در قسمت بالا را انتخاب و گزینه مسدودسازی را انتخاب نمایید و مسدود کردن را انتخاب کنید.  

در ریپورت(گزارش) علاوه بر مسدود سازی امکان ارسال گزارش را دارید.

ممکن است به کاربر و یا صفحه ای(پیج) برخورد کنید که قوانین اینستاگرام را نقض نموده است.بنابراین با گزارش آن اگر تخطی کاربر تایید گشت،اینستاگرام اقدام به تعلیق حساب و یا صفحه(پیج) خواهد کرد.

طریقه انجام ریپورت :

برای ریپورت حساب کاربری در قسمت نظرات چند ثانیه انگشت خود را روی آن بگذارید و سپس علامت تعجب را انتخاب و گزینه گزارش دادن را انتخاب نمایید.دو گزینه را مشاهده می کنید:

Its spam: هرزنامه

Its inappropriate:نامناسب

اولین گزینه مربوط به پیام ها و یا صفحاتی است  که محتوای بی ارزش و غیر مرتبط  را دارند و بصورت عکس و لینک(ادرس اینترنتی) و یا نوشته می باشند.

دومین گزینه مطالب آزار دهنده و یا توهین امیز می باشد که توسط کاربران و یا پیج  پست شده است.

یکی از این دو را براساس شرایط انتخاب نمایید.

محدود کردن می تواند اقدام مناسبی باشد زیرا می توان بدون مسدود سازی یا آنفالو پیج و یا کاربر ، نظرات و اعلان ها را  مخفی کرد.

برای انجام محدود سازی مراحل زیر را انجام دهید:

می توانید از دو روش اقدام کنید :

روش اول:

ایکون شکل ادمک را در  پایین صفحه انتخاب کنید سپس روی سه خط موازی که در صفحه بالایی قرار دارد وارد شوید تنظیمات را انتخاب و گزینه حریم خصوصی را بزنید و حساب های محدود شده در پایین صفحه را انتخاب کنید و بصورت دستی در قسمت جستجو نام حساب کاربری را وارد و محدود کردن را انتخاب کنید.

روش دوم:

وارد صفحه(پیج) موردنظر شوید سپس روی سه نقطه ای که در صفحه بالایی قرار دارد وارد شوید و گزینه محدود کردن را انتخاب نمایید.

7. بی صدا کردن اکانت

اگر دیگر نمی خواهید پست ها و اعلان های پیج راببینید و قصد مسدود سازی و یا محدود کردن کاربر را ندارید می توانید آن را بی صدا کنید.برای بی صدا کردن مراحل زیر را طی کنید:

بی صدا کردن پیج و استوری:

وارد پیج شوید و “دنبال می کنید” را انتخاب کنید سپس وارد بی صدا کردن شوید حالا  در این قسمت دو گزینه را می بینید

Posts:غیرفعال کردن پست ها

Stories:غیرفعال کردن استوری ها

می توانید هرکدام از آنها را انتخاب کنید تا بی صدا شوند.

8. حذف دنبال کننده ها

در بعضی شرایط محدود،بلاک،بی صدا،ریپورت جوابگو نیست و به ناچار باید اقدام به حذف حساب کاربری از پیج خود کرد.برای حذف کاربر از روش زیر اقدام کنید:

وارد دنبال کننده ها(followers)پیج خود شوید.

نام کاربری فرد را میتوانید جستجو و سپس دکمه حذف را انتخاب کنید.

9. بررسی اکانت ها

بررسی مشخصات جزئی یک اکانت ممکن است کمک کننده باشد و واقعی بودن حساب کاربری آن در بعضی مواقع قابل تشخیص باشد.

وارد پیج شوید و سه نقطه ای که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید سپس “درباره این حساب” را انتخاب کنید. به تاریخ،کشور،نام های کاربری دیگری که ممکن است استفاده کرده باشد را نگاهی بیاندازید و طبق این موارد می توانید واقعی بودن اکانت را تشخیص دهید.

10. کنترل کامنت ها و استوری ها

اینستاگرام قابلیت کنترل بر نظرات و استوری را دارد و امکانات مناسبی را دراختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند نظارت خوبی را داشته باشد.

شما می توانید  برای بستن نظرات یک پست سه نقطه را انتخاب کنید و بستن نظرات  را انتخاب کنید.

و برای فیلتر کردن کلمات نامناسب،مسدودسازی و یا اجازه دادن کامنت ها به بخش تنظیمات سپس حریم خصوصی وارد شوید و گزینه نظرات را انتخاب نمایید.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید گزینه های مختلفی وجود دارد:

اولین  یعنی “Allow Comments From” دارای چندین گزینه دیگر است.

Everyone:همه افراد حاضر در اینستاگرام

People you follow and your follower:کسانی که شما آنها را دنبال می کنید و  دنبال کننده های شما

People you follow:افرادی که شما دنبال می کنید

Your followers:دنبال کننده های شما

با انتخاب یکی از موارد بغیر از بخش اول  می توانید محدودیتی در نظرات اعمال کنید.

مسدود کردن نظرات کاربر که قابلیت دیده شدن توسط دیگران در کامنت وجود ندارد و فقط خود شخص مسدود شده می تواند آن را مشاهده کند.

در بخش فیلترها می توان کلمات توهین آمیز را فیلتر کرد و از  مشاهده آن در نظرات خودداری نمود.

برای فلیتر کردن کلمات بخصوص و نامناسب می توان بصورت دستی در Filter manually  آن را نوشت و با کاما “,” هرکدام از آنها را جدا نمود.

11. مدیریت تگ شدن روی تصاویر و ویدیوها

هرفردی بخواهد می تواند شما را در تصاویر خود تگ(برچسب) کند که با ضربه زدن روی تصویر پروفایل شما مشاهده می شود. برای کنترل آن می توان وارد بخش تنظیمات شده و حریم خصوصی را انتخاب کنید. وارد برچسب شوید و “Add Automatically” را فعال کنید سپس برگردید به پیج خود و یک پست را انتخاب کنید و روی سه نقطه ضربه بزنید.در اینجا می توانید تگ ها را حذف کنید.و برای مخفی کردن یکباره تمام ویدیو ها و تصاویر می توانید در بخش تنظیمات قسمت تگ گزینه “Hide Photos and Videos  “را انتخاب کنید.

12. لغو دسترسی دیگر برنامه ها به اینستاگرام

برنامه های زیادی هستند که قابلیت اتصال به اینستاگرام را دارند تا امکانات اضافی و بعضا موردعلاقه کاربر را انجام دهند اما در تمام برنامه ها سوء استفاده از کاربر امری محتمل و اجتناب ناپذیر است.بنابراین اگر به برنامه ای مشکوک شدید می توانید با انجام مراحل زیر دسترسی آن را لغو کنید.ابتدا وارد تنظیمات و سپس امنیت را انتخاب کنید و به بخش Apps and Website”” وارد شوید.می توانید برنامه هایی که متصل هستند را مشاهده کنید و برای لغو دسترسی آن دکمه “Remove”را بزنید.

تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا مشکلات متداول  امنیت کاربران را با مطالب بالا برطرف نماییم و امیدواریم توانسته باشیم از خطرات احتمالی در آینده  جلوگیری کنیم و خوشحال خواهیم شد تا به نظرات و سوالات  شما پاسخ دهیم.

منبع: PC MAG

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید