top
The-best-free-screen-recorder-software

11 تا از بهترین نرم افزارهای رایگان اسکرین رکوردر 2021

زمان مطالعه: 6 دقیقه

5

icon

شما چه در حال ساخت یک ویدیو برای کانال یوتیوب یا ضبط کلاس‌های آموزشی یا حتی یک گیمر هستید، حتما یک نرم افزار اسکرین رکوردر لپ تاپ متناسب با سطح مهارت خود نیاز دارید. ما در این مقاله 11 تا از بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر را برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، ios و ایپد را به شما معرفی می‌کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با همیاب24 همراه باشید.

OBS Studio

برنامه ضبط از صفحه OBS Studio

OBS Studio بهترین ضبط کننده صفحه نمایش رایگان برای گیمرها است.

پلتفرم: ویندوز، مک، لینوکس

ویژگی‌ها:

  • پخش و ضبط HD
  • بدون محدودیت در طول ویدیو
  • بدون تبلیغات و آگهی

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، OBS Studio بهترین ضبط کننده صفحه نمایش رایگان برای شما است. OBS Studio یک برنامه منبع باز و کاملا رایگان برای استفاده و بدون محدودیت است. این برنامه فیلمبرداری از صفحه، از پخش و ضبط با کیفیت بالا و بدون محدودیت پشتیبانی می‌کند.

ممکن است کمی طول بکشد تا با محیط نرم افزاری آن آشنا شوید، اما OBS Studio بهترین و قدرتمندترین ضبط کننده صفحه برای گیمرها است.

Camtasia

برنامه رکورد از صفحه Camtasia

یک ضبط کننده صفحه نمایش قوی با گزینه‌های ویرایش عالی است.

پلتفرم: ویندوز و مک

ویژگی‌ها:

  • شما می‌توانید به ویدیوهایتان زیرنویس اضافه کنید
  • دارای ویرایش فریم به فریم
  • دارای کتابخانه‌ای از موسیقی و جلوه‌های صوتی

رابط فیلمبرداری Camtasia ساده و آسان است. شما کافی است ناحیه ضبط خود را انتخاب کنید و سپس روی ضبط کلیک کنید.

همچین این نرم افزار رکوردر دارای ویژگی‌هایی برای ادیت و ویرایش ویدیو هم هست. البته گزارش شده که در پروژه‌های بزرگ و سنگین سرعتش کاهش پیدا می‌کند و این یک امتیاز منفی برای این رکوردر از صفحه محسوب می‌شود.

ShareX

برنامه رکوردر ShareX

اگر می‌خواهید ویدیوهای ضبط‌ شده از صفحه خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، ShareX یک انتخاب عالی است.

پلتفرم: Windows

ویژگی‌ها :

  • ویدیو‌هایتان را با عنوان فایل ویدیویی یا GIF ضبط کنید
  • همچنین برای گرفتن اسکرین شات عالی است

ShareX یک برنامه منبع باز برای گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو است. یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که هیچ واترمارکی روی عکس و فیلم‌ها نمی‌گذارد. همچنین به دلیل رابط کاربری سختی که دارد به شما پیشنهاد می‌کنم از کلیدهای میان بر استفاده کنید می‌توانید با زدن Shift + Print Screen ضبط را شروع کنید و دوباره با استفاده از Ctrl + Shift + Print Screen آن را متوقف کنید.

همچنین می‌توانید از این ضبط‌کننده صفحه برای ذخیره عکس‌های خود به‌عنوان یک GIF به جای یک فایل ویدیویی استفاده کنید.

Loom

برنامه رکورد از صفحه Loom

اگر می‌خواهید چیزی را به سرعت ضبط کنید و آن را به اشتراک بگذارید، Loom بهترین گزینه برای شماست.

پلتفرم: ویندوز، مک، اندروید، آیفون، ایپد

رابط کاربری Loom بسیار ساده است و کار کردن با آن هم بسیار آسان است فقط کافی است شما ضبط را شروع کنید و پس از اتمام، ویدیوی شما به طور خودکار در Loom آپلود خواهد شد. همچنین می‌توانید آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید. البته باید دقت کنید که با نسخه رایگان این برنامه اسکرین رکوردر، می‌توانید 25 ویدیو و هر کدام تا پنج دقیقه ذخیره کنید.

البته باید به شما بگویم که کاربران اندروید و آیفون از این رکوردر زیاد هم راضی نبودند، و از نظر ما Loom بهترین گزینه برای ضبط دکستاپ است.

AZ Screen Recorder

برنامه رکوردر برای گوشی AZ Screen Recorder

این برنامه از نظر من بهترین ضبط کننده صفحه برای گوشی موبایل هست که رابط کاربری آسانی دارد. Screen Recorder علاوه بر ضبط از صفحه نمایش ویژگی‌هایی دیگری از جمله گرفتن اسکرین شات از صفحه و ابزارهایی برای ویرایش ویدیو هم دارد. شما می‌توانید این برنامه را به راحتی از گوگل پلی دانلود کنید و از آن استفاده کنید.

Super Screen Recorder

برنامه رکوردر برای گوشی Super Screen Recorder

Super Screen Recorder یک ضبط کننده عالی صفحه نمایش اندرویدی است که دارای یک رابط کاربر پسند همراه با ویژگی‌های ویرایش فیلم است. این برنامه رکوردر از صفحه به دستگاه روت شده نیازی ندارد و محدودیت زمانی برای ضبط ندارد.

این برنامه فیلمبرداری از صفحه، ضبط‌های با کیفیت بالا و رزولوشن‌های مختلف را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر نمی‌خواهید یک برنامه برای ادیت ویدیو برای گوشی‌تان نصب کنید Super Screen Recorde بهترین گزینه برای شماست.

دیگر برنامه های ضبط

برنامه‌های رایگان ضبط از صفحه

Screen Recorder by Kimcy929:

یک ضبط کننده صفحه بسیار ساده است که اصول اولیه ضبط را به خوبی انجام می‌دهد و از چندین زبان پشتیبانی می‌کند. برخی از ویژگی‌ها آن شامل ضبط صفحه نمایش، گرفتن اسکرین شات، پشتیبانی از دوربین گوشی است.

Google Play Games:

بازی‌های Google Play فقط یک مرکز برای بازی‌های موبایلی نیست. این برنامه دارای ویژگی ضبط صفحه است که نسبتاً خوب کار می‌کند اما فقط برای گیمرها است.

Mobizen:

یک ضبط کننده صفحه نمایش راحت و با کاربری آسان است که به شما امکان می‌دهد هر فیلم، بازی یا برنامه‌ای را ضبط و ویرایش کنید. همچنین وضوح تصویر با کیفیت بالا را به شما ارائه می‌دهد.

ADV Screen Recorder:

ADV Screen Recorder یکی دیگر از ضبط کننده‌های صفحه نمایش برای اندروید است که تمام ویژگی‌های ضروری برای ضبط را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید رزولوشن‌های مختلف، نرخ فریم، نرخ بیت را تنظیم کنید و همچنین روی کلیپ بکشید و بنویسید.

Filmora Scrn:

یک اسکرین رکوردر برای ویندوز و مک هست که بیشتر برای گیمرها مناسب است چون این امکان را به شما می‌دهد که صحنه‌های سریع (تا ۶۰ فریم در ثانیه برای مک) و همزمان ویدیوی وب‌کم را ضبط کنید.

سوال از شما

ما در این مطلب 11 تا از بهترین نرم افزار رایگان اسکرین رکوردر برای سیستم عامل‌های مختلف را به شما آموزش دادیم. حالا از شما یک سوال داریم.
با کدام یک از این برنامه‌های رکورد از صفحه نمایش کار کرده‌اید و راضی بودید؟
لطفا تجربه‌تان را در مورد این نرم افزارهای رکورد از صفحه با کاربران همیاب24 به اشتراک بگذارید.

منبع: techradar

4.4/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام مقاله خیلی خوبی بود ممنونم
    فقط یه مشکلی که دارم وقتی بعد از ادیت از کمتازیا خروجی میگیرم کیفیتبه شدت افت میکنه
    میخواستم بدونم مشکل از سیستمه یا نرم افزاره؟
    و اینکه میشه درستش کرد؟

    4
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام رضا عزیز خیر نرم افزار کمتازیا کیفیت را پایین نمی آورد. امکان دارد مشکل از سیستم شما باشد به شما پیشنهاد میکنم ابتدا تنظیمات کمتازیا را بررسی کنید و اگر مشکلی وجود نداشت، سیستم تان را به یک متخصص نشان دهید.

      1
  2. مریم اکبری گفت:

    با سلام محمد عزیز ممنون از اینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید، بله منم کمتازیا بسیار راضی بودم

    1
  3. سلام
    من از کمتازیا استفاده کردم خیلی عالیه

    1