top
Five-simple-and-effective-solutions-to-prevent-mobile-phone-theft

راهکارهای ساده و موثر برای پیشگیری از سرقت گوشی موبایل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

0

icon

تا به حال برایتان پیش آمده است که گوشی خود را گم کرده یا به سرقت رفته باشد؟ در ایران با رشد پنج برابری قیمت گوشی‌های موبایل، آمار سرقت آن‌ها نیز افزایش پیدا كرده است. برای جلوگیری از این اتفاق باید چه راهکارهایی را پیش ببرید تا بتوانید از سرقت گوشیتان جلوگیری کنید؟
ما در این مقاله نحوه جلوگیری از سرقت گوشی را با چند راهکار ساده به شما آموزش می‌دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی خود را در جای امن نگهدارید!

جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با قرار دادن گوشی در محل امن

امروزه آقایان و خانوم‌ها اغلب اوقات گوشی خودشان را در جیب پشت شلوارشان قرار می‌دهند یا در دستشان میگیرند. توصیه ما این است که آقایان سعی کنند گوشی موبایل خودشان را در جیب جلو شلوارشان و خانوم‌ها هم در کیفشان یا در جیب جلوی شلوارشان قرار دهند.
چرا که سارقان هیچ وقت همچین ریسکی را قبول نمی‌کنند و نمی‌توانند به این صورت موبایل شما را به سرقت ببرند. بنابراین این نکته را حتما مد نظر داشته باشید تا بتوانید از دزدیده شدن گوشیتان جلوگیری کنید.

گوشی خود را در مکان‌های عمومی در دست نگیرید!

جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با در دست نگرفتن گوشی موبایل در خیابان

امروزه سرقت گوشی در در خیابان‌ها و مراکز پرجمعیت و خلوت گاهی آنقدر ساده اتفاق می‌افتد که حتی تصورش را هم نمی‌کنید. برای مثال ممکن است گاهی با گذاشتن گوشی بر روی میز پیشخوان‌ها یا… کار سرقت را برای سارقان خیابانی ساده تر کنید.  
سعی کنید گوشی موبایل خود را در خیابان‌ها و اماکن عمومی حدامکان از جیبتان خارج نکنید و در صورتی که تماس ضروری برایتان پیش آمد از هندزفری استفاده کنید و همچنین موبایل را هم در دست خود نگه ندارید.
در کوچه‌های خلوت و تاریک حدامکان از گوشی خود استفاده نکنید. چرا که ممکن است سارقان برای دزدیدن گوشی شما در کمین باشند!

در ترافیک‌های شهری شیشه خودرو را پایین ندهید!

جلوگیری از سرقت گوشی موبایل در ترافیک های شهری با بالا دادن شیشه ماشین

یکی از رایج ترین روش‌های سرقت گوشی در چند سال اخیر، سرقت از داخل ماشین هنگام توقف کردن در ترافیک و پشت چراغ راهنمایی بوده است.
به همین دلیل برای جلوگیری از سرقت گوشیتان، هنگام ایستادن در ترافیک کارهای زیر را انجام دهید:

  1. بهتر است در هنگام توقف در ترافیک و هنگامی که شیشه‌های خودرو باز است، با گوشی خود کار نکنید. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید که با گوشی خود کار کنید بهتر است شیشه‌های ماشین خود را بالا دهید.
  2. بهتر است در هنگام ایستادن در ترافیک، گوشی را در دستی که نزدیک به پنجره است، نگیرید.
  3. بهتر است از نگدارنده‌های موبایل استفاده کنید. البته باید در جای مناسبی نصب شود تا گوشی شما دور از دسترس سارقان بماند.

از رها کردن کیف خود بر روی میز مکان‌های عمومی بپرهیزید!

جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با رها نکردن کیف بر روی میز در مکان های عمومی

بیشتر اوقات، افراد به علت سهولت کار گوشی خود را بر روی میزهای پیشخوان، رستوران و … یا به همراه کیف دستی خود به پشت صندلی آویزان می‌کنند. این کار باعث جلب توجه سارقان می‌شود، با یک نقشه حساب شده در عرض چند ثانیه گوشی شما را به سرقت می‌برند. 
بنابراین سعی کنید گوشی خود را دور از دسترس سارقان قرار دهید و اگر در کیف دستی خود قرار می‌دهید مراقب آن باشید.

در زمان پیاده‌روی از حاشیه خیابان‌ها تردد نکنید!

جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با تردد نکردن در حاشیه خیابان ها

بیشتر افراد در هنگام پیاده روی، آنقدر غرق در موضوعات گوشی خود می‌شوند که نسبت به اطراف خود دقت بی‌دقت می‌شوند. در چنین شرایطی این موضوع سارقان موبایل را جذب می‌کند تا گوشی افراد را در اولین فرصت و در چند ثانیه به سرقت ببرند.
در هنگام پیاده‌روی، آقایان گوشی خود را در جیب پشت شلوار خود نگذارند، خانوم‌ها هم گوشی خود را  در جیب مانتوهای خود نگذارند، چرا که ممکن است در کمترین زمان سارقین گوشی آن‌ها را به سرقت ببرند.

توصیه‌های نیروی انتظامی ناجا برای پیشگیری از سرقت گوشی

توصیه نیروی انتظامی ناجا برای پیشگیری از سرقت گوشی موبایل

شهروندان عزیز دقت داشته باشند، زمانی که سارق به آن‌ها نزدیک می‌شود و قصد سرقت گوشی را دارد، بهترین راهکار این است که فرار کنند، یا اگر امکان فرار وجود نداشت گوشی خود را به داخل نزدیکترین منزل که وجود دارد پرتاب کرده یا از زیر در به داخل خانه بیندازند، زمانی که سارق ببیند به هیچ چیزی دسترسی ندارد مجبور به ترک آن محل می‌کند و سرقت نافرجام می‌ماند.

طرز نگه داشتن گوشی موبایل در مکان‌های عمومی

بهتر است انگشت اشاره بر روی قسمت بالایی گوشی قرار بگیرد تا از کشیدن گوشی توسط سارقین جلوگیری شود.
شهروندان گرامی توجه داشته باشند زمانی که در بیرون هستند و مشغول تماس تلفنی هستند حتما به محیط پیرامونشان دقت لازمه را داشته باشند، موتور سیکلت‌هایی که دو ترک هستند عمدتا با پلاک مخصوص یا پوشیده در حال حرکت یک طرفه هستند، دقت کنند و مراقب باشند تا سرقت انجام نشود.

خودداری کردن از قراردادن گوشی موبایل خود در دسترس سرنشینان

رانندگان محترم دقت داشته باشند از قرار دادن گوشی خود در دسترس سرنشینان حتما خودداری نمایند. همچنین عمدتا مشاهده شده سارق در خصوص آدرس پرسیدن یا تخریب آینه به راننده مراجعه کرده و راننده به محض اینکه شیشه خودرو را پایین می‌دهد، کیف یا گوشی شما را به سرقت برده اند. در ضمن سارق‌های موبایل ‌قاپ یا کیف ‌قاپ عمدتا سنی بین 15 تا 25 سالگی دارند.

توجه : توصیه می‌شود که حتما وارد وب سایت همیاب24 شوید و اعلام سرقت گوشی خود را با مبلغ ناچیز را ثبت نمایید؛ تا بتوانید در زمان کمتری گوشی موبایل خود را پیدا کنید.

چرا همیاب24

یکی از بهترین روش های ردیابی، ثبت دستگاه گم شده یا دزدیده شده در سامانه همیاب۲۴ می‌باشد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می‌شود.

همیاب24

حرف پایانی

ما در این مطلب برای شما به معرفی 5 راهکار موثر برای پیشگیری از سرقت تلفن همراه پرداختیم. این روزها با پیاده سازی طرح رجیستری، خرید و فروش گوشی‌های دزدی تقریبا غیرممکن شده است و این مسئله خود به خود باعث کاهش آمار دزدی گوشی‌های موبایل شده است. شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید