top
Complete-discord-training

آموزش کامل دیسکورد ؛ آموزش نصب، ساخت سرور، حذف اکانت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

1

icon

ما در این مقاله نکات طلایی و منحصر به فردی را در مورد دیسکورد به شما آموزش دادیم، اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به گیم علاقه زیادی دارید پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتما مطالعه نمایید.
دیسکورد در اصل، اسکایپ گیمرهاست که با آن می‌توانند با هم‌تیمی‌های خود در حین بازی، به صورت متنی و صوتی چت و همکاری کنند. در ادامه بیشتر با کاربردهای دیسکورد و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد.

دیسکورد چیست؟

Discord یک برنامه رایگان برای گوشی موبایل و سیستم است که به افراد این امکان را می‌دهد از طریق متن، صوت یا ویدیو با یکدیگر چت کنند و از لحاظ رابط کاربری بسیار شبیه به اسکایپ هست. یکی از مزیت‌های دیسکورد نسبت به بقیه پایداری و سرعت آن است.

در ابتدا، تمرکز این شرکت تنها در ارائه خدمات برای گیمرها بود، اما رفته رفته، دیسکورد گسترش یافت تا جامعه‌ی بیشتری از کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر خدمات این برنامه چیزهای دیگری هم در دیسکورد تغییر کرده است از جمله شعار آن که بعد از آپدیت جدید به  Chat for Communities and Friends تغییر پیدا کرد.

دانلود و نصب دیسکورد

برای نصب دیسکورد باید وارد سایت Discord.com شوید؛ در اینجا می‌توانید این برنامه را برای هر سیستم عاملی که می‌خواهید( ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و ios) دانلود کنید و سپس برنامه را باز کنید تا مراحل نصب کامل شود. در ادامه روش ساخت اکانت در دیسکورد به طور کامل آموزش می‌دهیم.

ساخت اکانت در دیسکورد

برای ساخت حساب کاربری دیسکورد، شما می‌توانید از طریق مرورگر این کار را انجام دهید یا اینکه برنامه دیسکورد را دانلود و پس از نصب، حساب کاربری خود را بسازید. که در ادامه به روش دوم جلو می‌رویم.

بعد از اینکه نصب دیسکورد کامل شد با چنین صفحه‌ای رو به رو می‌شوید. که باید اطلاعات از جمله آدرس ایمیل یا شماره تلفن، نام کاربری، رمز عبور و تاریخ تولد خود را وارد کنید. یادتان باشد که تاریخ تولد را دقیق وارد کنید یا حداقل تاریخ وارد شده را به یاد بسپارید، زیرا اگر حساب کاربری شما دزدیده شد یا مشخصات حساب خود را فراموش کردید، ازطریق ارائه تاریخ تولد درست می‌توانید ثابت کنید که صاحب اصلی اکانت هستید.

ساخت اکانت در دیسکورد

بعد از طی کردن مراحل که گفته شد حساب کاربری شما در دیسکورد ساخته می‌شود و اکنون باید سرور مدنظر خود را انتخاب و وارد شوید.

ساخت اکانت در دیسکورد

سرور دیسکورد چیست؟

یک سرور، می‌تواند به طور همزمان: یک کانال تلگرام، یک گروه واتس اپ، اتاق جلسه‌ی شرکت، یک کافه‌ی اینترنتی یا کلاس درسی شما یا گیم نت آنلاین شما باشه اینا فقط بخشی از چیزی است که می‌شود توی هر سرور دیسکورد پیاده سازی کرد.

چگونه سرور دیسکورد بسازیم

اگر می‌خواهید یک سرور بسازید به ترتیب راهنمای زیر را دنبال کنید:

قدم اول: اولین کاری که برای ایجاد یک سرور باید انجام دهید این است که روی + در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد بزنید.

چگونه سرور دیسکورد بسازیم

قدم دوم: اگر می‌خواهید خودتان از صفر سرور را ایجاد کنید باید گزینه “Create My Own” را انتخاب کنید ولی شما می‌توانید الگوهای آماده را هم امتحان کنید.

چگونه سرور دیسکورد بسازیم

قدم سوم: از شما می‌پرسد که آیا سرور «برای من و دوستانم» است یا «برای یک کلاب یا انجمن». اگر برای یک گروه یا انجمن این کار را انجام می‌دهید، مردم می‌توانند بدون دعوت وارد شوند؛ اما اگر این سرور را صرفا برای چند نفر از دوستان‌تان ایجاد می‌کنید بهتر است گزینه for me and my friends را انتخاب کنید.

چگونه سرور دیسکورد بسازیم

قدم چهارم: شما می‌توانید یک اسم و یک عکس برای پروفایل‌تان انتخاب کنید. که البته به شما پیشنهاد می‌کنم از نام کوتاه و عکس جذاب استفاده کنید چون مردم اولین چیزی که می‌بیند نام و عکس سرور است. البته می‌توانید بعدا هم در تنظیمات اینکار را انجام دهید. در نهایت روی گزینه “Create” کلیک کنید.

چگونه سرور دیسکورد بسازیم

اکنون شما با موفقیت یک سرور discord ایجاد کرده‌اید. در ادامه 4 نکته وجود دارد که انجام آنها باعث می‌شود که سرور حرفه‌ای و جذاب داشته باشید.

  • یک نام خلاقانه و غیر تکراری بسازید.
  • برای نام سرور از کلمات ترکیبی و کوتاه استفاده کنید.
  • لوگو منحصر به فرد بسازید. شما می‌توانید برای ساخت لوگو از این سایت‌های طراحی عکس استفاده کنید.
  • کنار اسم سرور از ایموجی استفاده کنید. ایموجی‌ها باعث جذاب‌تر شدن نام سرور شما خواهند شد.

استریم دیسکورد چیست؟

حالت استریمر دیسکورد یک ویژگی بسیار کارآمد برای استریم کردن محتوای خود بدون نگرانی از فاش شدن اطلاعات محرمانه است. از آنجایی که شاید صدها و هزاران بیننده در استریم شما حضور داشته باشند، بسیار مهم است که از فاش نشدن اطلاعات شخصی خود اطمینان داشته باشید.

چگونه در دیسکورد استریم کنیم؟

چگونه در دیسکورد استریم کنیم؟

اگر شما در حال بازی کردن هستین و می‌خواهید صفحه نمایش‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سروری که قصد دارید با آن استریم کنید را انتخاب کنید.
  • در گام دوم برنامه یا بازی مورد نظرتان برای استریم کردن را لانچ و آماده کنید.
  • دیسکورد به صورت خودکار برنامه یا بازی شما را تشخیص می‌دهد. در این صورت آیکون کوچکی کنار اسم و مشخصات شما نمایش داده می‌شود. آیکون کوچکی که Stream نامیده شده را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده کانالی که می‌‌خواهید در آن استریم کنید را انتخاب کنید. اگر اپلیکیشنی که برای استریم کردن مشخص شده گزینه مد نظر شما نیست، روی «Change» کلیک کنید و آن را عوض کنید.

اگر می‌خواهید کیفیت استریم‌تان را افزایش دهید پیشنهاد می‌کنم که اکانت‌تان را به نیترو (Nitro) ارتقا دهید.

دیلیت اکانت دیسکورد

قبل از حذف اکانت دیسکورد باید سرورهای دیسکوردتان را پاک کنید یا به فرد دیگری واگذار کنید سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

در اولین مرحله روی چرخ دنده گوشه پایین صفحه کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.

از آنجا، برنامه باید خودش صفحه My Account را باز کند. اگر این اتفاق نیافتاد، خودتان وارد آن شوید. سپس روی دکمه Edit کلیک کنید. حالا می‌توانید دکمه قرمز رنگی به نام Delete Account  را مشاهده کنید. گزینه دیگری هم به نام Disable Account وجود دارد که می‌توانید به جای حذف کامل اکانت دیسکورد، فقط آن را غیرفعال کنید.

دیلیت اکانت دیسکورد

قبل از اینکه اکانت‌تان را حذف کنید، دیسکورد به شما هشدار می‌دهید و از شما می‌خواهد که پسوردتان را وارد کنید.

دیلیت اکانت دیسکورد

بعد وارد کردن گذرواژه‌تان اکانت شما برای همیشه پاک خواهد شد و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت اما می‌توانید هر زمان که خواستید یک اکانت جدید درست کنید.

حرف آخر

ما در این مقاله، دیسکورد و تمام چیزهایی برای وارد شدن به دیسکورد و ساختن یک اکانت و ساخت سرور باید بدانید را به شما آموزش دادیم. اگر شما بخواهید با یک گروه کوچک از دوستان خود بازی کنید و یا حتی در جمع و ارتباط با هزاران نفری باشید که در حال انجام بازی مورد علاقه شما هستند، Discord یک گزینه مناسب است.
اگر سوالی در مورد دیسکورد و ساختن اکانت و سرور در دیسکورد دارید می‌توانید در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

4.3/5 - (16 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محمد سخائی گفت:

    متن یه اکانتی داشتم دیسکورد ک تاریخ تولد رو اشتباه نوشتم ک سنمو کم نشون میده و از دیس پرتم کرد بیرون حالا هرکاری میکنم نمیره و میگه سن شما کمه ، چکار کنم ک همون اکانتم برگرده

    5