top
Does-the-clubhouse-have-a-security-problem

آیا کلاب هاوس دارای مشکل امنیتی است؟ بررسی تمام تنظیمات کلاب هاوس

زمان مطالعه: 4 دقیقه

2

icon

در این روزها، نام کلاب هاوس زیاد شنیده می‌شود؛ اپلیکیشنی بر مبنی صوت که اخیرا امنیت آن بسیار خبرساز و مشهور شده است. در ادامه در مورد مشکلات امنیتی کلاب هاوس و تنظیمات کلاب هاوس حرف خواهیم زد پس تا انتهای این مقاله با همیاب24 همراه باشید.

کلاب هاوس چیست؟

این برنامه هم مانند رسانه‌های اجتماعی دیگر از جمله واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و … است. با این تفاوت که کلاب هاوس یک برنامه چت صوتی زنده است که در آن کاربران یک اتاق ایجاد و در آن صحبت می‌کنند.

مشکلات امنیتی کلاب هاوس

مشکلات امنیتی کلاب هاوس

غیر عادی نیست که در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی به ویژه برنامه‌های نسبتا جدید نگران مشکلات امنیتی باشید. در ادامه برخی از مشکلات امنیتی که نگرانی‌های زیادی برای کاربران کلاب هاوس بوجود آورده می‌پردازیم:

نقض اطلاعات کلاب هاوس

در آوریل 2020، یک پایگاه داده حاوی 1.3 میلیون اطلاعات کاربر Clubhouse به صورت رایگان در یک انجمن هکرهای محبوب به بیرون درز کرد. اطلاعات موجود در پایگاه داده شامل شناسه‌های کاربر، نام‌ها، عکس‌های نمایه، جزئیات فالوورها و افرادی که دنبال می‌شوند، و – جایی که کاربران حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را پیوند داده بودند – شناسه‌های کاربری توییتر و اینستاگرام بود. با این حال، داده‌های نقض شده شامل گذرواژه یا آدرس ایمیل نمی‌شد، که آسیب بیشتری می‌زد. به همین دلیل کاربران کلاب هاوس نگران امنیت کلاب هاوس هستند.

نسخه جعلی کلاب هاوس

در آوریل 2021، مجرمان سایبری یک وب سایت جعلی Clubhouse ایجاد کردند که شامل لینک دانلود نسخه جعلی برنامه بود. هنگامی که کاربران برنامه جعلی را دانلود کردند، دستگاه آنها به بدافزار آلوده شد. خوشبختانه این سایت نسبتاً سریع حذف شد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که نسخه رسمی کلاب هاوس را از لینک‌های معتبری دانلود کنید تا درگیر این مشکلات نشوید.

شما می‌توانید نسخه رسمی و معتبر کلاب هاوس را از مقاله کلاب هاوس چیست؟ هر چیزی که باید درباره کلاب هاوس بدانیم دانلود کنید.

سیستم‌های پشتیبان کلاب هاوس

در حال حاضر، کلاب‌هاوس از یک استارت‌آپ چینی به نام Agora برای ارائه زیرساخت‌های بک‌اند برای اپلیکیشن خود استفاده می‌کند. این بدان معنی است که Agora می‌تواند به اطلاعات صوتی خام و سایر اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد. به دلیل قوانین امنیت سایبری چین، در صورت درخواست، می‌توانند این اطلاعات را در اختیار دولت چین قرار دهند.

تنظیمات کلاب هاوس

تنظیمات کلاب هاوس

در مورد تنظیمات کلاب هاوس چه می‌دانید؟ می‌خواهید بعضی از تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید؟ اما نمی‌توانید؟ در ادامه تمام گزینه‌های تنظیمات کلاب هاوس را به شما معرفی می‌کنیم.

برای رفتن به تنظیمات کلاب هاوس وارد پروفایل‌تان شوید و روی چرخ دنده در بالای صفحه بزنید.

  1. اولین قسمت مربوط به تنظیمات نوتیفیکیشن‌های کلاب هاوس است که شما می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنید حتی می‌توانید مدت زمان برای آن‌ها تعیین کنید.

2. اگر می‌خواهید هیچ نوتیفیکیشنی را نبینید باید گزینه Pause Notifications را فعال کنید.

3. اگر می‌خواهید اعلان‌های کمتری برای شما ارسال شود گزینه send fewer notifications را فعال کنید.

4. با گزینه interests می‌توانید موضوعاتی که علاقه‌مند هستید را انتخاب کنید و در بحث‌های آن‌ها مشارکت کنید.

5. با گزینه Language می‌توانید زبان برنامه کلاب هاوس‌تان را تغییر دهید.

6. با گزینه what’s New آخرین آپدیت‌های اپلیکیشن کلاب هاوس را دانلود کنید.

7. در قسمت FAQ/Contact us می‌توانید سوالات متداول را ببینید.

8. با انتخاب گزینه Community Guidelines می‌توانید قوانین و مقرارات را مطالعه کنید.

9. شما می‌توانید در قسمت Terms of Services شرایط استفاده از خدمات کلاب هاوس را مطالعه کنید.

10. در قسمت privacy policy می‌توانید سیاست‌های حریم خصوصی و امنیت را ببینید.

ضبط‌کردن صدای اتاق گفت‌وگو کلاب هاوس

خود کلاب هاوس امکان ضبط صدا را برای کاربرانش فراهم نکرده و آن را خلاف قوانینش عنوان کرده است. با این حال، در صورتی که نیاز دارید گفت‌وگویی را ضبط کنید، می‌توانید از برنامه‌های ضبط صدا یا تصویر، هم‌زمان با حضور در کلاب هاوس استفاده کنید. شما می‌توانید از نرم افزارهای جانبی برای اسکرین از صفحه گوشی‌تان استفاده کنید.

نکته: ضبط صدای افراد در کلاب هاوس بدون اجازه مدیر روم برخلاف قوانین کلاب هاوس است و در بیشتر کشورها ضبط صدا افراد بدون اجازه از آن فرد جرم محسوب می‌شود.

در آخر

همانطور که در ابتدا هم گفتیم ما در این مقاله در مورد امنیت کلاب هاوس صحبت کردیم و گزینه‌های تنظیمات این برنامه را بررسی کردیم. حالا اگر شما هم جز کاربران کلاب هاوس هستید سوال‌هایتان را با ما در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Kaspersky

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. ترول در کلاب هاوس ینی چی

    0