top
Block-in-WhatsApp

بلاک کردن در واتساپ چگونه است و علائم بلاک شدن چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

25

icon

تا حالا برایتان پیش آمده است که بخواهید فردی را در واتساپ به هر دلیلی بلاک کنید و یا افرادی بوده‌اند که شما را بلاک کرده‌اند. چگونه باید مخاطبان خود را در واتساپ بلاک کنیم؟ چطور بفهمیم که بلاک شده‌ایم؟ برای جواب دادن به این سوالات با همیاب24 تا آخر این مقاله همراه باشید.

هنگام بلاک شدن در واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگام بلاک شدن در واتساپ چه اتفاقی می‌افتد

قابلیت بلاک شدن در واتساپ برای این می‌باشد که مردم بتوانند از مزاحم‌ها و افراد سودجو جلوگیری کنند. بدین وسیله دیگر این افراد نمی‌توانند تماس‌های صوتی یا تصویری بگیرند، همچنین دیگر نمی‌توانند عکس یا پیام ارسال کنند.

چگونه بفهمیم که در واتساپ بلاک شده‌ایم؟

با توجه به سیاست های حفظ حریم خصوصی کاربران در واتساپ، هنگام بلاک شدن یا بلاک کردن افراد دیگر هیچ پیامی به مقصد نمیرسد و شما فقط وقت خود را تلف خواهید کرد.

اما نشانه‌های بلاک شدن در واتساپ چیست ؟ در ادامه با نشانه‌های بلاک شدن در واتساپ آشنا می‌شوید.

بررسی وضعیت آنلاین و آفلاین بودن فرد یا همان Last Seen

بررسی وضعیت آنلاین و آفلاین بودن فرد یا همان Last Seen

برای فهمیدن از بلاک شدن در واتساپ باید آخرین وضعیت فعالیت (Last Seen) را مورد بررسی قرار دهیم. اگر وضعیت آخرین زمان آنلاین بودن فرد را مشاهده نمی‌کنید به احتمال زیاد بلاک شده‌اید، هر چند ممکن است که آن شخص زمان آخرین بازدید خودش را غیرفعال کرده باشد.

در این صورت این راهکار به تنهایی برای شما مؤثر نخواهد بود. برای مشاهده آخرین زمان فعالیت مخاطب مورد نظر خود به صفحه چت و گفت و گو خود مراجعه کنید، در صسمت بالای صفحه، زیر نام مخاطب آخرین زمان حضور آن فرد در واتساپ مشخص شده است.

بیشتر بخوانید : ارسال لوکیشن در واتساپ | چگونه لوکیشن خود را در واتساپ ارسال کنیم؟

نمایش عکس پروفایل در واتساپ

نمایش عکس پروفایل در واتساپ

هنگام بلاک شدن در واتساپ، عکس پروفایل افراد به صورت حالت پیشفرض واتساپ تبدیل می‌شود و شما نمی‌توانید عکس پروفایل شخص مورد نظر را ببینید. البته خود فرد هم می‌تواند که عکس‌های پروفایل خود را برداشته باشد.

پس دلیل محکمی بر ثابت شدن اینکه شما بلاک شده‌اید نمیتواند باشد.

نمایش اطلاعات هر یک از مخاطبین

در واتساپ هر مخاطب پروفایل مخصوص به خودش را دارد و هر پروفایل اطلاعاتی همانند شماره تلفن، متن دلخواه که توسط خود فرد نوشته می‌شود، نام نمایش دهنده، عکس پروفایل و… وجود دارد.

افراد بلاک شده قادر به دیدن این اطلاعات نمی‌باشند و از این طریق می‌توان فهمید که آیا بلاک شده‌اند یا خیر.

برقرای تماس صوتی و تصویری

برقرای تماس صوتی و تصویری

شما می‌توانید با استفاده از گزینه تماس در صفحه چت، سمت چپ صفحه پروفایل شخص مورد نظر یک تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید. چنانچه سعی بر تماس گرفتن داشتید اما تماس گرفته نشد، می‌تواند به معنای بلاک شدن شما از طرف شخص مقابل باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش ارسال عکس به صورت فایل در واتساپ و تلگرام آیفون

فهمیدن بلاک شدن با ایجاد گروه در واتساپ

ایجاد گروه در واتساپ

یکی از قطعی ترین روش‌های فهمیدن بلاک شدن در واتساپ، ایجاد یک گروه در آن می‌باشد. یک گروه جدید بسازید و مخاطبی را که احتمال می‌دهید شما را بلاک کرده است عضو گروه کنید.

اگر با پیغامی مواجه شدید که مفهوم شما اجازه این کار را ندارید یا شما مجاز به اضافه کردن مخاطب مورد نظر نیستید، مواجه شدید، به احتمال خیلی زیاد شما توسط آن فرد بلاک شده‌اید.

چگونه شماره‌ای را در واتساپ بلاک کنیم؟

چگونه شماره‌ای را در واتساپ بلاک کنیم؟

بلاک کردن در واتساپ به دو روش انجام می‌شود :

روش اول : وارد صفحه چت مخاطب مورد نظر بشوید. روی نام یا شماره‌اش کلیک کنید تا به بخش مربوط به اطلاعات و تنظیمات مخاطب بروید.

صفحه را اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید، در انتهای صفحه گزینه یکی مانده به آخر، گزینه‌ای هست که به رنگ قرمز نوشته شده است Block Contact که با انتخاب آن مخاطب بلاک می‌شود.

روش دوم : ابتدا وارد تنظیمات واتساپ خود شوید و بعد بر روی گزینه Account کلیک کرده و سپس گزینه Privacy را کلیک کنید و در انتها بر روی گزینه Blocked کلیک کنید.

در این بخش لیستی از شماره‌هایی که در واتساپ بلاک کرده‌اید را می‌توانید ببینید، شماره‌ای اضاف و یا شماره‌ای را از بلاک خارج کنید.

مسدود کردن شخصی که شماره‌اش در گوشی شما سیو نمی‌باشد

مسدود کردن شخصی که شماره‌اش در گوشی شما سیو نمی‌باشد

برای اینکار وارد گروهی که آن شخص در آن وجود دارد بشوید و وارد صفحه چت با آن شوید. طبق مراحل بالا بر روی نام یا پروفایل شخص کلیک کنید تا صفحه تنظیمات مخاطب باز شود و سپس بر روی گزینه Block کلیک کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه فرد مورد نظر خود را بلاک کنید حتی اگز شماره‌اش را سیو نداشته باشید. همچنین به شما آموزش دادیم که چگونه بفهمید بلاک شده‌اید. چنانچه در رابطه با بلاک شدن واتساپ سوالی داشتید می‌توانید با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

3.6/5 - (41 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. Parasto گفت:

    سلام اگر شخصی رو توی واتساپ بلاک کنیم و اون شخص هم ماور بلاک کرده باشه بعد شماره واتساپ خودمونو از طریق change number تغییر بدیم اون شخص میتونه شماره جدید مارو ببینه؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام.
      خیر، اگر شخصی شما را در واتساپ بلاک کرده باشد و شما هم او را بلاک کرده باشید، حتی با تغییر شماره واتساپ خود، آن شخص نمی‌تواند شماره جدید شما را ببیند.

      0
  2. قادری گفت:

    یکی از مخاطبین من هر از گاهی من نمیتونم براش پیام ارسال کنم در واقع ارسال میکنم اما او دریافت نمیکنه. در حالی که عکس پروفایلشو هم میبینم. این موضوع برای من خیلی مهمه لطفا راهنمایی بفرمایید

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز……..
      دلایل احتمالی این مشکل و راه‌حل‌های پیشنهادی:

      مسدود شدن توسط مخاطب:

      1.اولین و محتمل‌ترین دلیل این مشکل می‌تواند مسدود شدن شما توسط مخاطب باشد. در این حالت، پیام‌های شما به عنوان خوانده نشده علامت‌گذاری می‌شوند، اما در واقع به دست مخاطب نمی‌رسند.
      برای بررسی این موضوع، می‌توانید از طریق یکی از دوستان یا آشنایانتان که با این مخاطب در ارتباط است، پیامی برای او ارسال کنید. اگر پیام آنها به دست مخاطب برسد، احتمال مسدود شدن شما قوی‌تر می‌شود.
      2. مشکلات مربوط به شبکه
      اگر از نسخه غیررسمی واتس‌اپ استفاده می‌کنید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

      0
  3. ان شماره رامسدود میکنم

    0
  4. آذر نادری گفت:

    سلام یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید
    اگر تو واتساپ بلاک شده باشی و پیام هایی که فرستادی رو پاک کنی برای هر دو نفر برای طرف مقابل هم پاک میشه؟؟؟

    0
    1. سلام.
      خیر، اگر در واتساپ بلاک شده باشید، پاک کردن پیام‌هایی که ارسال کرده‌اید، فقط برای شما پاک می‌شود و برای طرف مقابل همچنان قابل مشاهده خواهد بود.

      0
  5. پریسا دهقانی گفت:

    سلام اگه شخصیو بلاک کنیم پیام هایی ک قبلا ارسال کردیم واسش میاد؟؟من هم شمارم رو عوض کردم هم بلاکش کردم ایا الان اگه شماره قبلی رو توی واتساپ بزنه اکانتی که الان با شماره جدید ساختم براش میاد؟؟

    2
  6. وفادار گفت:

    ازلمبر مسدړد کردن مزاحم است

    0