top
report-of-final-seminar-of-bussiness-sharif

گزارش اختتامیه هشتمین جشنواره کسب و کار شریف (vccup)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

0

icon

اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار شریف(vccup) ، با معرفی برندگان در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار شد و همیاب 24 در رقابتی تنگاتنگ با کسب مقام دوم در این جشنواره ، بار دیگر تخصص ،توانمندی و کار موفق تیمی خود را به نمایش گذاشتند .
آرزو نصیری دبیر جشنواره در ارائه گزارشی از هشتمین دوره جشنواره شریف Vccup گفت: جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف به همت مرکز کارآفرینی شریف و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در میان جوانان و دانشجویان برگزار شد.

در ویدئو زیر گزارش اینوتاکس، رسانه تصویری نوآوری و کارآفرینی ایران از جشنواره شریف را مشاهده می نمایید:

در ابتدای جلسه نماهنگی در رابطه با برگزارکنندگان جشنواره، حامیان، رویداد معرفی، مراحل داوری و کارگاه‌ها پخش شد. در ادامه خانم مهندس نصیری دبیر جشنواره در رابطه با اهداف برگزاری جشنواره که ترویج و ایجاد فرهنگ کارآفرینی، امکان فرصت برای صاحبان ایده و ارتباط با سرمایه‌گذاران بوده است صحبت کردند و در مورد روند برگزاری vccup8 توضیحاتی را ارائه دادند.

در ادامه دکتر قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت افرانت سخنرانی خود را ایراد کردند. تلاش دانشگاه‌ها در حوزه کارآفرینی و میزان اهمیت آن‌ها، پیشتازی دره سیلیکون، حجم نقدینگی بسیار بالای شرکت‌های‌ فناوری اطلاعات، میزان تاثیرگذاری بالای حوزه فناوی ارتباطات و اطلاعات در رشد تولید ناخالص داخلی شرکت‌ها و تاکید بسیار زیاد اقتصاد مقاومتی بر افزایش کارآفرینی و افزایش عملکرد از مواردی بود که ایشان به آن‌ها اشاره داشتند.

گزارش سرکار خانم نصیری از روند جشنواره
گزارش سرکار خانم مهندس نصیری از روند جشنواره

جناب اقای دکتر قاسم زاده مدیر شرکت افرانت
سخنرانی جناب آقای دکتر قاسم‌زاده- مدیرعامل شرکت افرانت

در ادامه دکتر رشتچیان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی فرمودند. ایشان در رابطه با اهمیت پژوهش در کنار آموزش صحبت کردند. در رابطه با مثلث توسعه (دانش، ثروت و مدیریت) توضیحاتی را ارائه دادند. و به اقتصاد چین اشاره داشتند که در طی ۵ سال با توجه به ایجاد موقعیت برای سرمایه‌گذاران خارجی، استفاده از دانش و نیروی کارآفرین که ۳ راس این مثلث می‌باشند ضریب رشد اقتصادی دو برابر شده است.

در ادامه سخنرانی‌ها مهندس دهبیدی پور، مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با ۳ مخاطب مهم این حوزه صحبت داشتند. ایشان در ابتدا در رابطه با اهمیت دانشگا‌های کارآفرین که رکن اساسی آموزش و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی می‌باشد صحبت کردند. مخاطب دوم بخش خصوصی بود و تاکید داشتند بخش خصوصی می‌بایست به کارآفرینی کمک کند. و مخاطب سوم دانشجویان و کسانی بودند که در این مسیر قرار دارند که نباید خیلی منتظر بخش دولتی باشند. و در رابطه با تجربیاتشان در این حوزه که ایجاد تیم، توجه زیاد به منتور، توسعه مهارت‌های نرم، توجه به بازار و تامین منابع مالی و اهمیت smart money اشاره داشتند.

جناب اقای دکتر رشت چیان معاون پژوهشی و فناوری دانشکده صنعتی شریف
سخنرانی جناب آقای دکتر رشتچیان – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

سخنرانی جناب اقای دهبیدی پور مدیر مرکز رشد و کار افرینی
سخنرانی جناب آقای مهندس دهبیدی‌پور – مدیر مرکز رشد و کارآفرینی

و در ادامه سیستم نظرسنجی آنلاین نت‌رای و نحوه رای‌دهی حاضران در جشنواره به تیم‌های شرکت‌کننده توضیح دادند سپس تیم‌ها ارائه خود را آغاز کردند. اولین تیم ارائه‌دهنده جوجه بود. جوجه نخستین دستیار شخصی ایرانی است، محصولی که کاربران می‌توانند به صورت کلامی یا نوشتاری دستور یا سوالی که دارند را بپرسند و جوجه به آن پاسخ دهد یا مشخصا پاسخی که مدنظر کاربر است را به او نمایش می‌دهد.

تیم دوم بعد از پرسش و پاسخ داوران از تیم اول به معرفی ایده‌ی خود پرداخت شیپ آپ بود. شیپ آپ (Ship Up)، پلتفورم حمل و نقل بین‌المللی کالا.یک پلتفورم آنلاین که با سه دسته کاربر ارتباط برقرار می‌کند و هدف آن ارتباط و تسهیل جابه‌جایی اطلاعات بین شرکت‌های فرابری و صاحبان کالا در یک سمت و در سمت دیگر بین شرکت‌های بار فرابری و شرکت‌های حمل می‌باشد.

تیم سوم در پنج دقیقه‌ی فرصت خود به ارائه ایده جویا، اسباب بازی هوشمند ایرانی، پرداخت امروزه به دلایلی هم‌چون نیاز به اسباب بازی جدید، توانایی تعامل و برقراری ارتباط با کودک و نظارت بهتر و بیشتر والدین بر محتویات مورد استفاده کودکان، اقدام به ساخت اولین اسباب بازی هوشمند ایرانی کرده‌اند.این اسباب‌بازی قابلیت گفتار دارد و می‌تواند با کودک ارتباط برقرار کند.

تیم چهارم مشتری‌های خاص خودش را دارد و افراد ورزشی و کسانی که بدن‌سازی کار می‌کنند می‌توانند مشتری‌ این تیم‌ می‌باشند. مربی آنلاین fitnex، یک پلتفرم است که به کمک آن ورزشکاران می‌توانند برنامه خود را از مربیان بگیرند و به آن دسترسی داشته‌ باشند.

پس از ایده‌ها نوبت به ۵ طرح نهایی رسید.طرح‌ها به ترتیب ارائه بدین شکل هستند. طرح اول کوئرا، یادگیری لذت‌بخش برنامه‌نویسی. تیم Quera که به گفته خودشان به دنبال انجام‌دادن کارهای بزرگی در کشور هستند و مشکلات صنعت فناوری اطلاعات را مدت‌هاست که از نزدیک می‌بینند، با طراحی و راه‌اندازی Quera سعی در برآوردن نیاز برنامه‌نویسی در دانشگاه‌ها، مدارس و شرکت‌ها دارند.

طرح دوم که فقط پانزده ماه است کار خود را شروع کرده است بدین صورت ارائه داد: دیدئو، جستجوی هوشمند ویدئو. دیدئو، با بررسی تعداد بسیار زیادی از ویدئوها از دیدگاه قانونی، آن‌ها را برای مشاهده در سایت اضافه می‌کند.

طرح سوم سلام سینما بود. سلام سینما، وب‌سایتی برای نقد و تحلیل فیلم: سایت سلام سینما، به بررسی، نقد و آخرین اخبار مربوط به سینمای ایران می‌پردازد. سلام سینما امکانی را برای شما فراهم می‌کند تا اخبار داغ دنیای سینمای ایران و جهان را دنبال کنید، فیلم‌های در حال اکران سینمای جهان را معرفی می‌کند، امکان مشاهده آنلاین فیلم‌ها و انیمیشن‌های روز دنیا را برای شما فراهم می‌کند .

سپس سامانه همیاب 24 به معرفی طرح خود پرداخت. سامانه همیاب ۲۴ با هدف پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور و صرفه جویی اقتصادی در ارائه خدمات پیگیری کالاهای گمشده توسط دولت راه‌اندازی شده است. این سامانه اولین و بزرگترین سامانه اطلاع‌رسانی و ردیابی کالاهای دیجیتال گمشده و سرقتی در سراسر کشور است‌. اطلاع رسانی سریع و همگانی، کاهش هزینه و گستردگی جغرافیایی اطلاع رسانی، بررسی دقیق کالاهای دیجیتال و کاهش تاثیرات اجتماعی خرید کالاهای دیجیتال شبه دار، چهار اصل اولیه سامانه همیاب ۲۴ است.

ارائه تیم همیاب 24
ارائه طرح تیم‌ همیاب ۲۴

طرح آخر بتن توانمند، تولید دریچه منهول کامپوزیتی، بوده است. بتن توانمند با نام پویا بتن با تولید درپوش منهول با استفاده از کامپوزیت‌های پیشرفته سیمانی (بتن توانمند) درصدد رفع مشکل سرقت دریچه‌های منهول چدنی مراکز شهری هم‌چون شهرداری‌ها، سازمان آب و مخابرات هستند. چرا که بعضی از سارقین به قصد بازیافت و فروش چدن بکار رفته در این دریچه‌ها آن‌ها را می‌ربایند.این دریچه‌ها در حال حاضر در اشکال مختلف طراحی و در مقیاس نیمه صنعتی تولید شده است.

داوران در مرحله نهایی
داوری مرحله نهایی

درادامه دکتر ساجدی، مدیرعامل شرکت پیشگامان امین پاسارگاد سخنرانی کردند. در رابطه با رشد بلوغ سازمانی و ایجاد یک شناخت واقع‌بینانه از سمت بازیگران این اکوسیستم صحبت داشتند. به ۲۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان اشاره کردند، که رشد سالیانه بالایی دارند. و تاکید داشتند که با وام نمی‌توان به جلو پیش رفت و می‌بایست به شناخت و خودآگاهی از وضعیت مالی دست پیدا کرد. انگیزه و صبوری را نیز از عوامل موفقیت در این مسیر دانستند. و برندگان در بخش ایده معرفی شدند.

سه تیم اول در بخش ایده‌های جشنواره:

  1. شیپ آپ(shipup)
  2. جوجه
  3. جویا

سه تیم اول در بخش طرح های جشنواره:

  1. سلام سینما
  2. همیاب ۲۴
  3. کوئرا
تقدیر و تشکر از گروه همیاب 24

در ادامه تقدیر از داوران صورت گرفت.لازم به ذکر است در قسمت دیدگاه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های نو از نفرات برترتقدیر شد. از دیدگاه شرکت‌کنندگان در بخش ایده جوجه و در بخش طرح سلام سینما بیشترین رای را داشتند. نظرسنجی دیگری در رابطه با نحوه برگزاری اختتامیه انجام شد. و در پایان نیز در نماهنگی به معرفی کادر اجرایی جشنواره پرداخته شد و بین افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی قرعه‌کشی صورت گرفت و به ۳ نفر جایزه اهدا شد. و در ساعت ۶.۳۵ دقیقه اختتامیه هشتمین جشنواره کارافرینی کسب و کار شریف vccup به پایان رسید.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید