top
خبری

پلیس آگاهی با کمک همیاب24

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

توضیحات سرهنگ علی اسد بیگی درمورد این سرقت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در شهر همدان به این شیوه و شگرد که سارقان در ساعات اولیه صبح و پس از اطمینان از خالی بودن منزل از سکنه از آن سرقت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که وسایلی از قبیل: دو دستگاه تلویزیون ال سی دی، چهار دستگاه گوشی موبایل، سرویس مروارید، سرویس نقره‌جات، یک دستگاه لب‌تاب و مقداری مدارک سرقت شده و سارقان با یک دستگاه خودرو پراید مشکی رنگ پا به فرار گذاشتند.

دستگیری سارقان به کمک همیاب24

بلافاصله پس از سرقت شماره IMEI گوشی‌های سرقت شده در سامانه کشوری همیاب24 ثبت شد.
در کنار ردیابی اپراتوری 24 ساعته این سرقت نیز مانند تمام مواردی که در این سامانه ثبت می‌شوند، در فروشگاه‌های سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خرید و فروش و جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مر‌‌زهای کشور اطلاع‌ رسانی شد.

طی این فرایند یکی از کارکنان وظیفه شناس یگان امداد البرز حین گشت‌زنی به فرد ناشناسی مشکوک می‌شود و در ادامه، حین تعقیب و گریز دستگیر، و در بازرسی وی تعداد ۶ دستگاه گوشی موبایل مسروقه از همدان کشف می‌شود.

دستگیری سارقان منزل در همدان

دستگیری همدست سارق میلیاردی

با تعامل صورت گرفته با پلیس آگاهی استان البرز نسبت به دستگیری همدست وی اقدام و متهمان به پلیس آگاهی همدان منتقل شدند. سارقان در مواجهه با دلایل و ارائه مدارک و مستندات موجود به هشت فقره سرقت منزل به ارزش تقریبی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سطح شهرستان همدان اعتراف کردند.

و در انتها تمام محل‌های سرقت و مالباختگان با راهنمایی سارقان شناسایی و نیمی از اموال مسروقه توسط خانواده متهمان به پلیس آگاهی منتقل و به مالباختگان تحویل و متهمان با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

سامانه همیاب24 تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بوده و از طریق همکاری با دادگستری، کلانتری ها، اپراتورها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقتی را ردیابی می کند.مزایای ردیابی موبایل سرقتی در سامانه همیاب24

1- ردیابی 24 ساعته موبایل سرقتی در اپراتورهای مخابراتی
2- اطلاع رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
3- اطلاع رسانی کشوری به کلانتری ها و بازرسی های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور
4- جستجو در بین کالاهای پیدا شده

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ) تنها با یک استعلام می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن دستگاه، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک کالای سرقتی نشوید.


جهت اعلام سرقت و ردیابی موبایل سرقتی خود به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا از طریق لینک های زیر اپلیکیشن همیاب۲۴ را دانلود نمایید:

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید