top
Phone-tracking

پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس از سوی ۲ دزد در شهرک غرب

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ موبایل قاپ با شلیک پلیس در شهرک غرب خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد افشار درباره جزئیات این خبر گفت: تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب درحال گشت زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، مشکوک شده و برای بررسی موضوع به آنان نزدیک شدند، اما این دو نفر به محض مشاهده ماموران به طور خطرناکی متواری شدند.

وی با بیان اینکه تعقیب و گریز میان دو متهم و ماموران پلیس شکل گرفت، گفت: پس از مدتی تعقیب و گریز، ناگهان یکی از موبایل‌قاپان اقدام به استفاده از گاز اشک آور و پرتاب آن به سمت عوامل کلانتری کرد. در ادامه تعقیب و گریز به مدت ۱۰ دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام با شلیک پلیس موبایل قاپان زمینگیر و دستگیر شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از سارقان در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به مرکز درمانی منتقل شد، گفت:‌ سارق دیگر نیز به مقر انتظامی انتقال داده شد. همچنین ماموران پلیس در بازرسی اولیه از متهمان که هر دو حدود ۲۵ سال سن داشتند، تعداد دو عدد تلفن همراه مسروقه را که به تازگی سرقت کرده  بودند کشف و ضبط کردند. 

افشار با اشاره به انجام بازجویی از متهمان گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود و همچنین ۳۰ فقره  سرقت با همین شیوه اعتراف کردند. در ادامه برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند که با توجه به وضعیت جسمی یکی از متهمان در بیمارستان، پس از طی دوره درمان به دادسرا منتقل خواهد شد.

منبع: ایسنا

ردیابی گوشی مفقودی یا سرقتی

نکته در مورد پیشگیری از سرقت گوشی

با توجه به متن بالا لازم دانستیم در مورد پیشگیری از سرقت موبایل به چند نکته اشاره کنیم:

  • هنگامی که در ماشین هستید حتما درهای خودرو را قفل کنید.
  • شیشه‌های خودرو را در هنگامی که ماشین توقف دارد حتما بالا بدهید.
  • قبل از خرید گوشی حتما از طریق سامانه همیاب24 استعلام بگیرید تا گوشی سرقتی خریداری نکنید.
  • قبل خرید گوشی با گرفتن استعلام از همیاب24 از اصالت گوشی خود مطمئن شوید.
  • در صورت سرقت گوشی حتما در سامانه همیاب24 گوشی خود را ثبت نمایید تا هر چه سریع‌تر گوشی‌تان ردیابی شود.
  • در اماکن خلوت و تاریک رفتو امد نکنید.
  • از اپلیکیشن همیاب24 جهت جلوگیری از سرقت گوشی خود استفاده نمایید.

تحویل گوشی‌های سرقتی با کمک همیاب24

توجه داشته باشید که بعد از کشف گوشی توسط پلیس تمام کشفیات از سامانه همیاب24 استعلام گرفته خواهد شد و در صورت ثبت گوشی در سامانه همیاب گوشی سریعا به مالباخته تحویل داده می‌شود. بنابراین حتما گوشی سرقتی خود را در این سامانه ثبت نمایید تا هرچه سریع‌تر گوشی ردیابی شود و به مالباخته تحویل داده شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید