top
donating-books-for-childerens-with-help-of-hamyab-24

نذری کتاب برای کودکان به همت سامانه همیاب 24

زمان مطالعه: 2 دقیقه

0

icon

سنت‌های مختلفی در بین مردم شیعه ایران رواج داشته که هر یک از این سنت‌ها ریشه در اعتقادات و فرهنگ مردم این مرزوبوم دارد، یکی از این سنت‌ها سنت حسنه «نذر» بوده که از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در بین مردم کشور داشته است.

نذر با اهداف مختلفی مانند برآورده شدن خواسته و حاجات، رضای خدا و عشق به ائمه اطهار(ع) و غیره انجام‌شده و درواقع سنت نذر در بین ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره اهمیت بالایی را در فرهنگ ایرانی اسلامی داشته و دارد.

فرهنگ خوب نذر و نذری دادن در ایام مختلفی از سال رواج دارد اما در روزهای محرم الحرام به این ماجرا به طور ویژه ای نگاه می شود و انسان های مختلف در شهرها و کشورهای مختلف با خلوص نیت مبلغی را برای نذری دادن در این ماه کنار می گذارند. نذری که می‌تواند در تأمین غذای روح افراد جامعه تأثیرگذار باشد «نذر کتاب» است، این نوع نذر علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند با در اختیار قرار دادن کتاب‌های مفید در اعتلای آگاهی افراد جامعه در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و یا حتی اقتصادی تأثیرگذار باشد و افراد می‌توانند بامطالعه یک کتاب برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی خود را حل کنند.

 با همت سامانه همیاب 24 و به منظور سوق دادن مردم به کتاب و  کتاب خوانی در اقدامی فرهنگی در شب تاسوعا، نذری کتاب به کودکان داده شد.  ترویج نذر فرهنگی برای این است که به جامعه آموزش داده شود که به جای غذای نذری می توانند کتاب یا کالاهای فرهنگی دیگر را جایگزین کنند. در این برنامه از نوجوانان خواسته شد تا پس از مطالعه کتاب آن را به دوستان خود امانت دهند.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید