top
Phone-tracking-2

رییس پلیس آگاهی هرمزگان خبر داد؛سارقان موبایل قاپ در تور اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

بندرعباس- رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک باند سارقان موبایل در بندرعباس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف موبایل قاپی در معابر از افراد و نوجوانان توسط سارقان با یک دستگاه موتورسیکلت دو ترکه و متواری شدن آنان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشخص شد سارقان سوژه‌های خود عموماً در داخل کوچه‌های خلوت و یا پارک‌های کوچک داخل محلات انتخاب کرده و با نزدیک شدن به آنها اقدام به قاپیدن تلفن همراه مالباختگان کرده‌اند که با توجه به اهمیت بالای این موضوع مأموران با تشکیل تیم‌های ویژه و با حضور چند مرحله‌ای در محله‌های وقوع سرقت و همچنین تشکیل کارگروه ویژه در نهایت پس از چند روز تلاش به وقفه و شبانه روزی تصاویری از راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در یکی از محل‌های وقوع جرم به دست آمد.

این مسؤول انتظامی اظهار کرد: در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت هر دو با کلاه مشکی و رنگ روشن و با نشان فلزی بر روی آنها در صدد شناسایی یکی از سوژه‌های خود بودند که در نهایت هر دو متهم که دارای علامت‌های خاص تتو بر روی دست‌ها و گردن خود بودند شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: در بازرسی از منازل و مخفیگاه متهمان دو دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند توقیف و تنه اوراق شده یک دستگاه موتورسیکلت که دارای سابقه سرقت از استان بوشهر بوده و نیز تعدادی گوشی تلفن همراه هوشمند سرقتی که سریال آن‌ها تعویض شده بود کشف و ضبط و در این رابطه مال خر اموال مسروقه نیز که دارای یک مغازه موبایل فروشی بود شناسایی و به دلیل متواری بودن تلاش مأموران برای دستگیری این متهم ادامه دارد.

منبع: خبرگذاری مهر

شاید گوشی شما در بین آن‌ها باشد، از اینجا استعلام بگیرید

تحویل گوشی‌های سرقتی به مالباخته با کمک همیاب24

ردیابی گوشی

سامانه کشوری همیاب24 با همکاری پلیس گوشی‌های سرقتی را به مالباخته تحویل می‌دهد. بعد از ثبت گوشی سرقتی در سامانه همیاب24 چنانچه گوشی همانند پاراگراف قبل توسط پلیس کشف شود در سامانه همیاب استعلام گرفته شده و به مالباخته تحویل داده خواهد شد.

به همین دلیل بعد از سرقت گوشی هر چه سریع‌تر گوشی‌تان را در سامانه کشوری همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی آن فعال شود.

پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

این سامانه با ارایه پنل ویژه پلیس توانسته است باعث کاهش کشف جرم و افزایش کشفیات در 31 استان کشور شود. با روی کار آمدن این پنل، نیروی انتظامی به راحتی می‌تواند استعلام گوشی‌های سرقتی یا مفقودی را با چند کلیک ساده بگیرد، که خود باعث کاهش زمان کشف جرم شده است.

همچنین همیاب24 با هزینه مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌ها و به صورت غیرحضوری گوشی سرقتی یا مفقودی شما را ردیابی خواهد کرد. این سامانه با همکاری اصناف، کلانتری‌ها و مرزبانی به عنوان جامع‌ترین و بهترین روش ردیابی گوشی و کالای دیجیتال سرقتی یا مفقودی در کشور شناخته می‌شود که تا کنون توانسته است 35 تا 40 درصد از کالاهای ثبت شده در سامانه را کشف یا ردیابی کند.

چنانچه گوشی شما سرقت یا گمشده از لینک زیر اقدام به ثبت گوشی خود در سامانه همیاب24 نمایید.
ثبت و ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید