top
the-story-of-stealing-that-leads-to-creating-hamyab-24

داستان سرقتی که منجر به ایجاد سامانه همیاب 24 شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

ایده اولیه ایجاد سامانه همیاب 24 از آنجا در ذهن  مهدی جمشیدی شکل گرفت که در زمستان سال 93 شاهد سرقتی از مغازه خود بودند در حالی هیچ کاری از دستشان بر نمی آمد. داستان از این قرار بود که ساعت 8 شب زمانی که حواسشان گرم مشتری هایشان بود دو نفر موتورسوار کنار مغازه شان پارک کرده و وارد مغازه شدند و از داخل ویترین دو عدد لپ تاپ را برداشته و پا به فرار گذاشتند و این در حالی بود که  مغازه آن ها مجهز به هیچ  دوربین مداربسته ای نبود و همچنین ویترین خود را قفل نکرده بودند.

پیگیری های آنها هم به هیچ جایی نرسید، آنها هیچ رد و نشانی از سارقان نداشتند. به گفته بهروز فتح‌آبادی، این اتفاق سنگ بنای شکل‌گیری ایده همیاب 24 بوده و باعث شده فکر راه‌انداختن چنین سایتی به ذهن مهدی جمشیدی برسد. مهدی پس از این اتفاق به ذهنش می‌رسد تا سایتی راه بیندازد که شخص بتواند قبل از خرید یا فروش یک کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ)، شماره سریال آن را در سایت وارد کند و استعلام بگیرد و از سرقتی نبودن آن مطمئن شود و همین طور بعد از سرقت و یا گم شده دستگاه امکان ردیابی آن را داشته باشد. بهروز می‌گوید تحصیلاتش در رشته مهندسی معدن بوده و در این رشته کار می‌کرده، اما همیشه دوست داشته فعالیتی در دنیای آی‌تی انجام دهد و کسب و کاری اینترنتی داشته باشد.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

مالباختگان معمولا به پلیس و دادگاه مراجعه می‌کنند تا مسیر قضایی را برای پیدا کردن کالای‌شان پیش بگیرند، اما به دست آوردن دوباره کالای دیجیتالی گم شده یا به سرقت رفته کاملا به شانس بستگی دارد و اگر اطلاعاتی از سارق در اختیار نداشته باشید مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه می‌ماند. متاسفانه در این زمینه سازوکار سازمان یافته‌ای در کشور وجود ندارد و جای خالی یک سیستم و شبکه کالاهای گم شده یا به سرقت رفته بخوبی احساس می‌شود.

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورها، اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

مزایای ثبت و اعلام سرقت در سامانه همیاب24:

  1. ردیابی در اپراتورهای مخابراتی
  2. اطلاع رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  3. اطلاع رسانی کشوری به کلانتری ها و بازرسی های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور
  4. جستجو در بین کالاهای پیدا شده
4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید