top
Tracing

انهدام باند پنج نفره موبایل قاپ در پایتخت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه با اشاره به اینکه پیرو خبر دریافتی مبنی بر سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان در سطح حوزه استحفاظی افزود: پس از اطلاع از سرقت موبایل یکی از شهروندان ماموران کلانتری به محل وقوع سرقت مراجعه و با بررسی دوربین‌های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی موفق شدند مشخصات ظاهری سارق را شناسایی و در اختیار واحدهای گشتی قرار دهند.

وی اظهار کرد: عوامل کلانتری در حین گشت زنی در محدوده، سارق را شناسایی و در حالیکه مشغول زاغ زنی شهروندان برای سرقت دیگری بود، زیر نظر گرفتند و درست لحظه‌ای که قصد موبایل قاپی یکی از شهروندان را داشت توسط ماموران پلیس غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم‌پور به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و افزود: متهم به کلانتری منتقل و طی بازجویی‌های هدفمند و فنی، به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد همچنین در بررسی‌های تخصصی مالخر این سارق نیز شناسایی و طی یک عملیات منسجم پلیسی، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه روند تحقیقات، سه نفر دیگر از سارقان که با نفرات دستگیر شده باندی را تشکیل داده و پس از سرقت موبایل قاپی در نقاط مختلف تهران اموال مسروقه را به این مالخر می‌فروختند، شناسایی و دستگیر شدند و پنج دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه نیز از این متهمان کشف شد.

سرهنگ علی قاسم‌پور اضافه کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت به شیوه موبایل قاپی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده، هر پنج نفر برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

شاید گوشی شما در بین آن‌ها باشد، از اینجا استعلام بگیرید

تحویل گوشی‌های سرقتی به مالباخته با کمک همیاب24

ردیابی گوشی

سامانه کشوری همیاب24 با همکاری پلیس گوشی‌های سرقتی را به مالباخته تحویل می‌دهد. بعد از ثبت گوشی سرقتی در سامانه همیاب24 چنانچه گوشی همانند پاراگراف قبل توسط پلیس کشف شود در سامانه همیاب استعلام گرفته شده و به مالباخته تحویل داده خواهد شد.

به همین دلیل بعد از سرقت گوشی هر چه سریع‌تر گوشی‌تان را در سامانه کشوری همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی آن فعال شود.

پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

این سامانه با ارایه پنل ویژه پلیس توانسته است باعث کاهش کشف جرم و افزایش کشفیات در 31 استان کشور شود. با روی کار آمدن این پنل، نیروی انتظامی به راحتی می‌تواند استعلام گوشی‌های سرقتی یا مفقودی را با چند کلیک ساده بگیرد، که خود باعث کاهش زمان کشف جرم شده است.

همچنین همیاب24 با هزینه مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌ها و به صورت غیرحضوری گوشی سرقتی یا مفقودی شما را ردیابی خواهد کرد. این سامانه با همکاری اصناف، کلانتری‌ها و مرزبانی به عنوان جامع‌ترین و بهترین روش ردیابی گوشی و کالای دیجیتال سرقتی یا مفقودی در کشور شناخته می‌شود که تا کنون توانسته است 35 تا 40 درصد از کالاهای ثبت شده در سامانه را کشف یا ردیابی کند.

چنانچه گوشب شما سرقت یا گمشده از لینک زیر اقدام به ثبت گوشی خود در سامانه همیاب نمایید.
ثبت و ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید