top
آموزش تمام روش_های پیدا کردن کد Imei و شماره سریال دستگاه کارتخوان

آموزش تمام روش‌های پیدا کردن کد Imei و شماره سریال دستگاه کارتخوان

زمان مطالعه: 8 دقیقه

3

icon

آیا می‌دانید که پس از گم یا سرقت شدن دستگاه کارت خوان (pos) خود باید چه کاری انجام دهید؟ ثبت شماره سریال دستگاه کارتخوان چیست؟ ردیابی دستگاه کارت خوان چطور ممکن است؟
و یا چطور کد Imei و شماره سریال یا همان شماره شناسه دستگاه پوز را برای ثبت ردیابی در هنگام سرقت یا مفقود شدن کالا پیدا کنید؟

همان طور که می‌دانید، یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن دستگاه پوز دزدیده شده، ثبت ردیابی و اعلام سرقت کارتخوان با شماره سریال و کد Imei در سامانه همیاب24 است، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که اگر کارتخوان شما گمشده یا به سرقت رفته است، هر چه سریع‌تر از روش‌های زیر برای پیدا کردن اطلاعات دستگاهتان، برای ثبت ردیابی و اعلام سرقت استفاده کنید.
اگر دستگاهتان گم یا دزدیده شده و شما به هیچ کدام از وسایل آن مثل جعبه، فاکتور و… دسترسی ندارید، نگران نباشید، ما تمام روش‌های پیدا کردن شماره سریال یا کد Imei کارت خوان، بدون نیاز به دستگاه یا جعبه و استعلام سریال کارتخوان را به شما آموزش خواهیم داد، پس حتما ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

شماره سریال و کد imei دستگاه کارتخوان یا پوز کجاست


آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

توجه*
حتی اگر در حال حاضر کارت خوان خود را در دسترس دارید نیز سعی کنید، حتما شماره سریال و کد Imei دستگاه خود را در جایی مطمئن یادداشت نمایید تا در مواقع حساس مثل زمان سرقت یا مفقودی به مشکل برنخورید.

شماره سریال یا کد Imei چیست و چه کاربردی دارد؟

کد sn چیست؟ اگر بخواهیم به زبانی ساده شماره سریال را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که، شماره سریال (DSN/SN)، یک شماره منحصر به فرد است که توسط سازنده به دستگاه اختصاص داده می‌شود و کمک زیادی به شناسایی، پیگیری راحت‌تر و همچنین دستیابی به اطلاعات دقیق کالا مثل نوع، زمان تولید، جنس، رنگ و… می‌کند.
کد Imei یا شناسه دستگاه، یک شماره منحصر به فرد 15 رقمی برای شناسایی کالاهایی است که از شبکه‌های اپراتوری استفاده می‌کنند! برای مسدود سازی و ردیابی دستگاه کارتخوان، در زمان مفقود یا سرقت شدن کالا کاربرد دارد.
یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا و مسدود کردن دستگاه دزدی یا گم شده ثبت شماره سریال یا کد imei در سامانه همیاب24 است که می‌توانید بعد از پیدا کردن شماره سریال و کد imei خود در این سامانه اعلام سرقت کنید.

همیاب24 سامانه ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی یا مفقودی

شماره سریال و کد imei چیست؟

شماره سریال دستگاه پوز

  • شماره سریال روی بدنه دستگاه کارتخوان: شماره سریال دستگاه کارتخوان در قسمت پشت دستگاه قرار دارد و شما می توانید سریال را از روی بدنه دستگاه خود بردارید.
  • اطلاع از شماره سریال از طریق گزارش پیکربندی: یکی از راه های اطلاع از شماره سریال کارتخوان، گزارش پیکربندی آن می‌اشد.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

روش‌های به دست آوردن شماره سریال و کد Imei دستگاه پوز

برای به دست‌آوردن شماره سریال و کد Imei دستگاه کارت‌خوان خود، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

به دست آوردن شماره سریال و کد Imei از اطلاعات درج شده روی جعبه یا بدنه دستگاه پوز

یکی از راحت‌ترین روش‌های پیدا کردن شماره سریال و کد Imei کارتخوان‌ها، استفاده از اطلاعات برچسبی‌ است که روی دستگاه قرار دارد. این برچسب معمولا روی بدنه پشت دستگاه، جعبه یا پشت باتری قرار داده می‌شود.

شماره سریال و کد imei دستگاه پوز کجاست

پیدا کردن شماره سریال و کد Imei دستگاه کارت خوان از قسمت تنظیمات دستگاه

برای پیدا کردن شماره سریال و کد آی ام ای آی، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

توجه کنید که که این روند در اکثر دستگاه‌ها یکسان است اما ممکن است که بر اساس زمان ساخت (قدیمی یا جدید بودن) دستگاه شما کمی تفاوت داشته باشد، که معمولا با کمی *جستجوی بیشتر* مشکل برطرف می‌شود.

1. در ابتدا، وارد تنظیمات دستگاه کارت‌خوان شوید.
2. حال باید به دنبال گزینه درباره دستگاه “About phone” بگردید و روی آن کلیک کنید.
3. در این مرحله قسمت ممکن است که اطلاعات با ترتیب متفاوتی با عکس زیر به شما نمایش داده شوند، که با کمی جستجو و اسکرول صفحه، می‌توانید به راحتی شماره سریال (serial number/ sn) و کد Imei number خود را پیدا کنید.

پیدا کردن imei و سریال کارتخوان

پیدا کردن شماره سریال دستگاه pos بدون نیاز به خود دستگاه یا جعبه

دسترسی به شماره سریال یا کد IMEI دستگاه پوز، از طریق فاکتور خرید دستگاه

معمولا بعد از خرید دستگاه یک فاکتور به همراه دستگاه برای شما ارسال می‌شود که میتوانید با استفاده از آن به راحتی شماره سریال و کد IMEI خود را پیدا کنید.

فاکتور خرید دستگاه پوز

دریافت اطلاعات دستگاه کارت‌خوان از شرکت سازنده یا فروشنده کارت‌خوان

معمولا بعد از خرید دستگاه اطلاعات شما و دستگاه‌ تحویل شده، در سیستم بارگذاری می‌شود و می‌توانید با تماس به اپراتورهای پشتیبانی اطلاعاتی نظیر شماره سریال و کد IMEI خود را از آن‌ها درخواست کنید.

توجه* شرکت‌های خدمات دستگاه کارت‌خوان، ملزوم به نگهداری اطلاعات در مدت زمان طولانی نیستند و دسترسی به اطلاعات خرید، پس از گذشت چند سال، به راحتی امکان پذیر نیست و ممکن است که پس از یک مدت مشخص شده اطلاعاتتان، از سیستم شرکت حذف شود.

دسترسی به اطلاعات شناسه دستگاه کارتخوان با ورود به سامانه همتا

اگر هنگام خرید، دستگاه کارت خوان خود را از طریق این سامانه رجیستر کرده باشید، می‌توانید به راحتی با ورود به سامانه همتا و انتخاب گزینه (مدیریت دستگاه‌ها) اطلاعات تمام دستگاه‌هایی را که با مالکیت شما ثبت شده‌اند، مشاهده کنید.اطلاعات دستگاه‌های کارت‌خوان نیز نظیر شماره سریال، کد IMEI و… که با مالکیت شما هستند، در همین قسمت وجود دارد.

برای ورود به سامانه همتا کلیک کنید.

Imei و شماره سریال pos

ردیابی دستگاه پوز

همان طور که می‌دانید، یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن دستگاه پوز دزدیده شده، ثبت ردیابی و اعلام سرقت کارتخوان با شماره سریال و کد Imei در سامانه همیاب24 است، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که اگر کارتخوان شما گمشده یا به سرقت رفته است، هر چه سریع‌تر از روش‌های زیر برای پیدا کردن اطلاعات دستگاهتان، برای ثبت ردیابی و اعلام سرقت استفاده کنید.

سخن آخر…

امیدواریم که اطلاعات موجود، برای شما کاربردی بوده باشد، حال می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در بالا بدست آوردید کالای سرقتی خود را در سامانه همیاب24 ثبت کنید.
ما منتظر نظرات سازنده‌ی شما برای بهبود هر چه بیشتر مقالات هستیم.
همچنین شما می‌توانید سوالات و مشکلات خود را که طی پیاده کردن روش‌های بالا با آن برخورد کرده‌اید، با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت از راهنمایی‌های کارشناسان سامانه همیاب 24 برای رفع مشکلتان یاری بگیرید.

سوالات متداول

چطور اطلاعات دستگاه کارتخوان دزدیده شده خودم را پیدا کنم؟

برای پیدا کردن شماره سریال یا کد imei خود می‌توانید با استفاده از 2 روش زیر حتی بدون در داشتن دستگاه، به اطلاعات زیر دست…

پس از گم شدن دستگاه پوز، باز هم میتوان شماره سریال یا کد imei آن را پیدا کرد؟

بله حتما، برای پیدا کردن اطلاعات شناسه دستگاه خود، کافیست که به سامانه….

دستگاه کارت‌خوان(pos) سیار هم شماره سریال یا کد imei دارد؟

برای دسترسی به imei دستگاه زیر می‌توانید از همین روش‌هایی که در قسمت بالاتر برای توضیح دادیم استفاده کنید…

2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. Atefe Hasankhani گفت:

    سلام امروز میخوام کد imeiبامنوی فارسی برام بیاد اصلا پیدا نمیشه دستگامs58

    3
    1. احمد اله یاری دلمراد گفت:

      ما سبزی می فروختیم ویهو کارت خوان گم شد و نمی‌دونیم چطوری پیدا کنیم

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام دوست عزیز. از طریق متن بالا میتوانید کارت خوان خود را پیدا نمایید

        0