top
ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می_شود؟

ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

76

icon

همیاب 24 سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

همیاب 24 چیست؟

همیاب 24 یک راهکار مدرن برای ردیابی کالاهای سرقتی یا گمشده شما است. به لطف این استارت اپ ایرانی که اختصاصا برای استعلام و ردیابی کالاهای سرقتی (موبایل، تبلت و لپ­ تاپ)  راه ­اندازی شده است شما می­‌توانید با خیال راحت پیگیری کالای سرقتی یا مفقودی خود را به این سامانه محول کنید. سامانه کشوری همیاب 24 تحت حمایت : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، کلانتری­ ها، اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور و بیش از ۸۵۰۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت فعالیت می‌کند.

ردیابی گوشی سرقتی در سامانه همیاب24

همیاب 24 چه خدماتی را به مشتریانش ارایه می ­دهد

همیاب 24 با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خدمات مهمی را در زمینه ردیابی کالاهای سرقتی فراهم نموده است، در ادامه هر کدام از خدمات سامانه را با هم بررسی می­ کنیم.


چطور و چه زمانی از خدمات سامانه همیاب 24 استفاده کنیم؟

زمانی که کالای دیجیتال (موبایل، تبلت یا لپ تاپ) شما گم شده و یا به سرقت می رود شما می­ توانید مشخصات دستگاه خود را در همیاب 24 ثبت کنید و پیگیری و ردیابی آن را به همیاب 24 محول کنید.

همیاب 24 چه خدماتی را به مشتریانش ارایه می ­دهد

همیاب 24 با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خدمات مهمی را در زمینه ردیابی کالاهای سرقتی فراهم نموده است، در ادامه هر کدام از خدمات سامانه را با هم بررسی می­ کنیم.

استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ تاپ

یک سرویس مهم و کاربردی که توسط همیاب 24 ارایه شده این است که شما می­‌توانید از طریق گزینه استعلام کالا با وارد کردن شماره IMEI موبایل/تبلت و یا شماره سریال دیگر کالاهای دیجیتال به طور همزمان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن کالا مطلع شوید. این گزینه در واقع به شما کمک می­ کند تا هنگام خرید کالای دست دوم از رجیستر بودن و سرقتی نبودن کالا اطمینان حاصل کنید و خریدی امن را تجربه کنید.

همیاب 24 به شما کمک می‌کند تا هر زمانی که قصد خرید گوشی، تبلت و یا لپ ­تاپ داشتید، به صورت همزمان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن آن در همان لحظه مطلع شوید.

ردیابی گوشی سرقتی در همیاب 24
ردیابی گوشی سرقتی در همیاب 24

ردیابی و اعلام سرقت کالا

شما می ­توانید هنگامی که کالای شما به سرقت می ­رود و یا آن را گم می­ کنید کالای دیجیتال (موبایل، لپ تاپ، تبلت و …) سرقتی یا گم شده خود را ثبت و ردیابی آن را به همیاب 24 محول کنید.

حتما بخوانید: بهترین روش های ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

جلوگیری از خرید و فروش و خروج کالای سرقتی شما از مرزهای کشور

پس از ثبت کالا، همیاب24 کالای سرقتی شما را به تمام فروشگاه‌ها، اصناف کل کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی به منظور جلوگیری از خرید و فروش و خروج کالا از مرزهای کشور، اعلام می ­کند.

جستجوی کالای سرقتی در بین کالاهای پیدا شده همیاب24

کالای ثبت شده شما در بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری­ ها و کالاهای ثبت شده در همیاب 24 جستجو و به شما اطلاع­ رسانی می­ شود.

ثبت کالای پیدا شده

همیاب 24 طی اقدامی این قابلیت خاص را در اختیار شما قرار می ­دهد تا با ثبت شماره سریال کالایی که پیدا می کنید، کمک کنید تا سریع­تر به دست صاحبش برسد و در قبال آن می ­توانید از صاحب کالا مژدگانی نیز دریافت کنید.

بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ

بیمه کالای دیجیتال یک قابلیت مهم برای شما به شمار می ­رود، شما می ­توانید با بیمه کردن موبایل، تبلت و لپ تاپ خود آن را در مقابل آسیب های احتمالی محافظت کنید.

خدمات بیمه موبایل تبلت و لپتاپ
خدمات بیمه موبایل تبلت و لپتاپ

 بیمه موبایل و لپ تاپ همیاب 24 خدمات ویژه­ای را برای شما فراهم کرده است که هیچ گارانتی آن­ها را تحت پوشش قرار نمی دهد.

حتما بخوانید: از ۰ تا ۱۰۰ بیمه موبایل و گوشی ؛ بهترین بیمه، آموزش بیمه، هزینه بیمه

شما می ­توانید کالاهای دیجیتال خود را در قبال هرگونه خرابی، شکستگی یا حتی دزدیده شدن بیمه کنید و در صورت بروز حادثه از بیمه کالای دیجیتال همیاب 24 خسارت دریافت کنید.

چطور و چه زمانی از خدمات سامانه همیاب 24 استفاده کنیم؟

زمانی که کالای دیجیتال (موبایل، تبلت یا لپ تاپ) شما گم شده و یا به سرقت می رود شما می­ توانید مشخصات دستگاه خود را در همیاب 24 ثبت کنید و پیگیری و ردیابی آن را به همیاب 24 محول کنید.

مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید تا پیگیری و ردیابی کالای شما در سریع­ترین زمان انجام شود داشتن شماره IMEI (کدی یکتا که به هر اسلات سیم‌کارت داده می‌شود)  گوشی و تبلت و شماره سریال لپ تاپ یا سایر کالاهای دیجیتال می ­باشد.

 از این‌رو پیشنهاد می‌شود با گرفتن شماره #06#* کد IMEI خود را به دست آورید و یادداشت کنید و همینطور شماره سریال سایر کالاهای دیجیتال خود را نیز یادداشت نمایید.

مراحل اعلام سرقت ردیابی کالای سرقتی شما در همیاب 24:

  • ابتدا کالای(گوشی، تبلت، لپ ­تاپ) سرقتی خود را در سامانه و یا اپلیکیشن همیاب 24 ثبت کنید.
  • سپس با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی اپراتورها سیم کارت خود را بسوزانید. 
  • همیاب 24 کالای شما را در 24 ساعت شبانه روز ردیابی می­ کند و طی مدت 5 یا 10 روزه همانند اپراتورهای مخابراتی نیاز به تمدید ندارد پس خیالتان از این بابت راحت باشد.

در صورتی که سیم کارت جدید روی گوشی و یا تبلت شما قرار بگیرد، همیاب 24 به شما اطلاع داده و کد ردیابی کالا را در اختیار شما قرار می ­دهد، و شما می­ توانید با مـراجعه به دادگستری و اپراتور صادر کننده سیم کارت اسم و آدرس محل کالای خود را دریافت کنید.

اما همان­طور که گفته شد همیاب 24 خدمات دیگری نیز دارد که باعث متمایز شدن این سامانه شده است:

  • همیاب24  به تمام فروشگاه‌ها و اصناف کل کشور به منظور جلوگیری از خرید و فروش، کالای سرقتی شما رو اعلام می­ کند تا از این طریق از وقوع جرم­ های بعدی پیشگیری کرده و کالای شما مورد سوء استفاده قرار نمی ­گیرد.
  • همیاب 24 کالای شما را در بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری­ ها جستجو و به شما اطلاع ­رسانی می ­کند تا کالای سرقتی خود را دریافت کنید.

برای استعلام، ردیابی و خرید بیمه کالاهای دیجیتال، شما می ­توانید از طریق سایت همیاب 24 اقدام کنید و یا اپلیکیشن آن را به صورت رایگان دانلود و روی گوشی موبایل خود داشته باشید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.4/5 - (29 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. هیرا مقدسی گفت:

    سلام گوشی مادرم گمشده دوتا سیمکارت داخلش بوده یکیش ب نامه من یکیش ب نامه خودش بوده
    ما حتی دزدم پیداکردیم منتها ب ادرسه دقیقش دسترسی نداریم حالا میگم میشه سیمکارتارو نسوزونیم شاید گوشی تو این روزا پیدا بشه
    بیخودی هزینه بسته بازگشت ندیم
    میشه نسوزونیمشون؟؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز باید حتما قبل از شروع فرایند ردیابی سیمکارت های داخل گوشی سونزانده شود.

      0
  2. سعیدرستمیان گفت:

    تازه بااین سایت آشنا شدم وهنوزاگاهیم نسبت به این برنامه صفره

    0
  3. فاطمه گفت:

    سلام و خسته نباشید گوشی همسرم داخل مسافرت دیروز گمشده و خاموش هست به چیزی هم دسترسی ندارن چجوری میتونیم گوشیش رو پیدا کنیم؟

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم دوست عزیز
      لطفا در اسرع وقت سیم‌کارت خودتون رو بسوزونید و در سامانه همیاب ۲۴ ثبت کنید تا هرچه زودتر به نتیجه برسید
      https://hamyab24.ir/

      0
  4. الفردداودیان گفت:

    باسلام کوشی A50 منو به سرقت بردن نزدیک به ۳ماه شد سوالم این چون الان تمام سارغان سریال گوشیو میسو،انند همان ایمل گوشی رو
    وقتی امیلشو یا همان سریال گوشی رو بسوزاند اون موقعه هم ایا میشه ردیابی کرد

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز درسته، احتمال این کار وجود دارد اما آمار ردیابی مثبت سامانه در طول روز نشانگر احتمال ضعیف این رویداد است. بنابراین به شما پیشنهاد میکنم که در لینک زیر اقدام به ثبت مشخصات گوشی سرقتی خود بفرمایید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود.
      لینک ثبت کالای دیجیتال سرقتی در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/eg

      0
  5. محمد داسار گفت:

    سلام
    گوشی بنده به سرقت رفته این گوشی را قبل از طرح ریجستر از خارج کشور خریدم . ان موقع سیم کارت روش بود و جیمیل و واتساپ به همان شماره ثبت شده ولی بعد طرح ریجستری که اعلام شد آن را ریجستر نکردم و بیشتر استفاده ام با وای فای بوده و فقط برای فضای مجازی استفاده میکردم تا الان دیگه دنبال ریجستری نرفتم و متاسفانه الان به سرقت رفته امکان پیدا کردنش هست؟؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بله با استفاده از کد imei گوشی سرقتی خود را در لینک زیر ثبت و ردیابی آن را آغاز کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی صورت گرفته و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
      لینک ثبت کالای دیجیتال سرقتی در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/eg

      1
  6. معصومه گل شقاق گفت:

    سلام وقت بخیر گوشی من گم شده و خاموش شده باز هم امکان ردیابیش هست
    بعد یه سوال دیگهimei گوشی چیه ؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بله احتمال ردیابی وجود دارد پس از سوزاندن سیم‌کارت با استفاده از imei گوشی گمشده خود اقدام به ثبت مشخصات در سامانه همیاب24 در لینک زیر بفرمایید.
      لینک ثبت در سامانه همیاب24 :https://hamyab24.ir/l/eg
      جهت مطالعه مطلب آموزشی درمورد imei گوشی تلفن همراه نیز میتوانید مطلب در لینک زیر را مطالعه بفرمایید.
      https://hamyab24.ir/blog/how-to-find-imei-phon/

      0