top
three-ways-to-transfer-ownership-of-mobile-phone-in-hamta-website

آموزش 3 روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا | Hamta

زمان مطالعه: 9 دقیقه

79

icon

فرآیند انتقال مالکیت گوشی موبایل در سامانه همتا | Hamta

در صورتیکه فردی بخواهد تلفن همراه خود را به شخص دیگری بفروشد، بایستی با استفاده از فرآیند انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا، تلفن همراه را برای سیم کارت شخص خریدار، فعال نماید. دقت داشته باشید در صورتیکه به هر دلیلی فرآیند انتقال مالکیت گوشی انجام نپذیرد، فرد خریدار می‌تواند از تلفن همراه استفاده کند ولی معامله بدون سند انجام داده است. به عبارت دیگر از نظر سامانه همتا، تلفن همراه خریداری شده تحت مالکیت سیم کارت شخص خریدار قرار نخواهد گرفت. لذا مسئولیت عواقب ناشی از انجام‌ ندادن فرآیند انتقال مالکیت، برعهده شخص خریدار خواهد بود.

توصیه می‌گردد حتماً فرآیند انتقال مالکیت گوشی در حین خرید و فروش تلفن همراه انجام گردد. البته درمواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم کارت و موارد مشابه، شخص فروشنده تلفن همراه مختار است که فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد یا ندهد.

برای آشنایی کامل با خدمات سامانه همتا در زمینه رجیستری گوشی کلیک کنید.

نکته مهم:
توجه داشته باشید که لازمه انتقال‌مالکیت آن است که، فرد فروشنده از طریق فرآیند «افزودن دستگاه» قبل از انتقال مالکیت شناسه گوشی خود را وارد کارتابل خود در سامانه همتا نماید.

همچنین برای انتقال مالکیت تلفن‌های همراه دو یا چند سیم کارته، تنها کافیست مالکیت شناسه یکی از SLOT ها را منتقل نمود. با انتقال مالکیت یک شناسه، مالکیت شناسه مربوط به SLOT های دیگر نیز بصورت خودکار منتقل خواهد شد.

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیم کارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

نکته: هنگام خرید گوشی دست دوم، حتما رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه را در سامانه همیاب24 استعلام بگیرید تا خریدی امن را تجربه کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک کالای سرقتی نشوید! برای استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی کلیک کنید.

سه روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا | Hamta:

1-نحوه انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا hamta.ntsw.ir

مراحل انتقال‌مالکیت گوشی در سامانه همتا:

  1. در ابتدا لازم است تا فرد به سایت سامانه همتا به آدرس http://hamta.ntsw.ir  مراجعه نماید.

    برای ورود به سامانه همتا می‌توان از شماره تلفن همراه خود استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره تلفن همراه وارد سامانه شویم. دقت داشته باشید که در ادامه فقط قادر خواهید بود تا گوشی‌های تحت مالکیت همین شماره تلفن همراه که با آن وارد سامانه شده‌اید را انتقال مالکیت دهید:
    انتقال مالکیت گوشی با استفاده از سامانه همتا

  2. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد:

    پس از ورود به سامانه، ابتدا سطر مورد نظر را انتخاب کرده (تیک مربوط به شناسه دستگاه IMEI را میزنیم) سپس بر روی گزینه «انتقال مالکیت/فروش» کلیک می‌نماییم:
    انتقال مالکیت گوشی با استفاده از سامانه همتا

  3. در مرحله بعدی لازم است تا در قسمت «انتقال به شماره سیم کارت خریدار»، شماره سیم کارت فردی که قصد انتقال مالکیت به وی را داریم، وارد نماییم.

    لازم به ذکر است انتقال مالیکت از طریق کد ملی در حال حاضر فعال نشده است. ولی این امکان به زودی به سامانه همتا اضافه خواهد شد:
    انتقال مالکیت با استفاده از سامانه همتا

  4. در مرحله بعدی بایستی صحت اطلاعات وارد شده را تائید نماییم:

    شماره تلفن همراه و مشخصات دستگاه را بررسی و تایید نمایید.
     انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

  5. در نهایت پیغامی مبنی بر موفقیت‌ آمیز بودن فرآیند انتقال مالکیت گوشی نمایش داده می‌شود.

    پس از انتقال مالکیت، شناسه دستگاه از کارتابل فرد فروشنده خارج و به کارتابل فرد خریدار وارد می‌گردد. لذا دیگر در بخش مدیریت دستگاه فرد فروشنده قابل مشاهده نیست.
     انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال می گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعال سازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیم کارت دلخواه خود فعال نماید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

۲. انتقال مالکیت گوشی با کد دستوری #۷۷۷۷*

در این روش برای انجام فرآیند انتقال مالکیت‌گوشی، ابتدا لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کنیم:

انتقال مالکیت گوشی
انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

در مرحله بعد لازم است تا با ارسال عدد ۳ گزینه «انتقال مالکیت» را انتخاب نماییم.

انتخاب گزینه انتقال مالکیت گوشی در *7777#
انتخاب گزینه انتقال مالکیت گوشی در *7777#

در این مرحله، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ تلفن‌های همراه تحت مالکیت سیم کارت را به شما نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه تلفن همراهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید، وارد و ارسال کنید. درصورتیکه هیچ شناسه ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» را وارد و ارسال کنید و سپس در مرحله بعد شناسه ۱۵ رقمی IMEI تلفن همراهی که قصد فروش آن را دارید بدون هرگونه علامت اضافی وارد کنید.

انتقال مالکیت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*
انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

در این مرحله لازم است تا شماره سیم کارتی که قصد دارید مالکیت تلفن همراه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره تلفن فرد خریدار) را وارد نمایید.

انتقال مالکیت گوشی با استفاده از #۷۷۷۷*
انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه IMEI تلفنی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیم کارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد. درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را وارد و ارسال کنید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد
انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می شود که بیانگر ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک به شماره سیم کارت فرد خریدار است.

آموزش انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*
انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

دقت داشته باشید که کد فعالسازی حتماً باید با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی، شناسه IMEI تلفن همراه خریداری شده و شماره سیم کارت خود، از طریق فرآیند فعالسازی تلفن همراه خریداری شده را برای شماره سیم کارت خود فعال نماید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*
انتقال‌مالکیت گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

3- انتقال مالکیت گوشی با اپلیکیشن همتا

برای انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی از طریق اپلیکیشن همتا، ابتدا این اپلیکیشن را از طریق سایت همتا و یا از کافه بازار دانلود و نصب نمایید.
اپلیکیشن همتا را باز کرده، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. کد نصب برنامه که به شماره شما ارسال می شود را هم وارد کنید.

 انتقال مالکیت گوشی با اپلیکیشن
انتقال مالکیت گوشی با اپلیکیشن همتا

شما وارد پنل خود در سامانه همتا می شوید. گزینه انتقال مالکیت را انتخاب نمایید.

 انتقال مالکیت با اپلیکیشن همتا
انتقال مالکیت گوشی با اپلیکیشن همتا

در صفحه باز شده، شما لیست دستگاه های تحت مالکیت این شماره را میبینید، دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و شماره تلفن خریدار را وارد نمایید، سپس از پایین صفحه گزینه انتقال مالکیت را بزنید.

انتقال مالکیت گوشی
انتقال‌مالکیت گوشی با اپلیکیشن همتا

و در نهایت پیغام انتقال‌مالکیت گوشی را هم تایید نمایید.

انتقال مالکیت گوشی با اپلیکیشن همتا

حواست باشه موقع خرید گوشی کلاه سرت نره!
قبل از خرید گوشی به طور رایگان از رجیستری و سرقتی نبودن گوشی مطمئن شو.
لینک دانلود برنامه همیاب24

نکاتی در مورد انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده

  • درصورتیکه قصد خرید تلفن همراه کارکرده یا دست دوم دارید، شخص فروشنده حتماً باید از طریق یکی از روش های که گفته شد، فرآیند «انتقال مالکیت گوشی» را انجام دهد. دقت داشته باشید که فرآیند «انتقال‌مالکیت گوشی» هنگام فروش تلفن همراه الزامی است و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از انجام ندادن این فرآیند برعهده شخص خریدار است. پس حتماً از فروشنده تلفن همراه بخواهید که این فرآیند را انجام دهد.
  • چنانچه قصد تعویض سیمکارت خود را دارید و یا میخواهید تلفن همراه خود را به یکی از آشنایان و اقوام قرض دهید، لزومی به انتقال مالکیت نیست، هرچند توصیه ما این است که با هربار تعویض سیمکارت جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • درصورتیکه پس از خرید تلفن همراه، فروشنده مالکیت تلفن همراه را به شما انتقال نداد و در حال حاضر نیز هیچگونه دسترسی به فروشنده ندارید، با مرکز تماس سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید.

درنهایت

ما به صورت کامل سه روش اموزش انتقال مالکیت یا انتقال مالکیت از طریق سایت همتا و تغییر مالکیت گوشی را آموزش دادیم. اگر سوال یا نظری دارید درباره آموزش انتقال مالکیت گوشی با ما در میان بگذارید.

4.3/5 - (112 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. حسین مینایی گفت:

    سلام من موقع انتقال مالکیت می‌نویسه . ورودی (ها) خالی است لطفاً راهنمایی بفرمایید ممنون

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حسین عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

      1
  2. حاجیه حدادی گفت:

    باسلام کوشی مرا ازخونه دوزدن وانتقال مالکیت دادن حالا در قبال مبلغی کوشی را پس گرفتم حالا چکارمیتونم بکنم طرف انتقال مالکیت نمیکنه

    1
    1. ناصر ناصر گفت:

      با پلیس یا مخابرات ……………مشورت کن. اگه کارتن و فاکتور خرید گوشی هم داری که عالیه. حتمآ در سایت همتا شماره شما ثبت شده که قبلا مال شما بوده و سیمکارتت دست دزد بوده و انتقال مالکیت کزدن.

      0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. با پلیس مشورت کنید.

      0
  3. سهیل آقایی رهبر گفت:

    سلام من یک گوشی از شخصی خریدم کارتن و گوشیو دارم میخاد ازیتم بکنه انتقال مالکیت نمیکنه باید چیکار کنم راهنمایی بکنین لطفان….

    0
    1. سلام من یه گوشی میخام بخرم کارتونش پاره شده گوشی چطور انتقال مالکیت بده به من میشه راهنمایی کنید

      0
      1. سلام دوست عزیز. بهتر است با سامانه همتا تماس بگیرید.

        0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا برای حل مشکلتان از سامانه همتا راهنمایی بگیرید.

      0
  4. ایمان بوالی گفت:

    سلام من ی گوشی دارم که با شماره همراه اولم فعال سازی شده.این شمارمو چندین وقت پیش دزدیدن منم پی گیر نشدم بابت خطم الان اون خط واگذار شده به شخص دیگه ای.ایا راه حلی هست که من بتونم این گوشیمو انتقالذمالکیت به خط دیگه ای از خودم بدم یانه؟

    6
  5. سلام
    همسرم یه گوشی داره که من میخوام با سیم خودم ازش استفاده کنم،لازمه حتما انتقال مالکیت انجام بشه؟ بدون انتقال میتونم ازش استفاده کنم؟

    3
  6. تاوه قره داغی گفت:

    سلام
    من تبلت جدید گرفتم و یه خط همراه اول بنام من هست که در همتاد ین تبلت ثبت کردم .
    ایرانسل هم دارم که بنام خودم نیست بنام دوستم هست که ایشان در دسترس نیست و نمیتونم تو همتا خودم ثبتش کنم حالا دو تا سوال دارم خدمتتون
    ۱. الان که با همراه اول ثبت کردم میتونم سیم کارت رو جابجا و ایرانسل رو داخل تبلت بندازم و از دیتاش استفاده کنم ؟؟؟
    ۲. حالا پیامی که بعد از این کار اومده که فلان شماره تلفن (منظور همراه اول خودم را مینویسد ) مالک این دستگاه است . آیا به همین حالت باقی بماند و استفاده کنم مشکلی پیش نمیاید؟؟
    ممنون

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به اطلاعاتی که دادید خیر مشکلی نیست و شما میتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

      3