top
ردیابی گوشی سرقتی ویژه مشترکین همراه اول

ردیابی گوشی سرقتی ویژه مشترکین همراه اول

زمان مطالعه: 4 دقیقه

269

icon

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

نحوه ردیابی گوشی سرقتی همراه اول

مشترکین همراه اول جهت ردیابی گوشی مفقودی یا دزدیده شده خود می توانند از سرویس هایی که این اپراتور ارائه داده است استفاده نمایند. برای ردیابی گوشی باید ابتدا سیم کارت فعال روی گوشی سرقتی خود را مسدود نمایید. برای آموزش نحوه سوزاندن سیم کارت، با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

سپس شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده را از طریق خطوط همراه اول، با یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال کنید.

  1. ارسال شماره IMEI گوشی از طریق شماره گیری کد # شماره سریال *2141* 111*
  2. از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال 2141 به شماره 111

سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و در پایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند. پس از گذشت ۱۰ روز در صورت موفقیت در ردیابی گوشی مبلغ ۳۰۰۰ تومان به حساب مشترک منظور شده و کد رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید. در صورت عدم موفقیت، هزینه ای از مشترک کسر نشده و مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند.

حتما بخوانید: استعلام گوشی سرقتی، تبلت و لپ تاپ | استعلام رجیستری گوشی

چگونه از وضعیت ردیابی گوشی در همراه اول مطلع شویم؟


در هر دوره، شما تنها می توانید درخواست ردیابی یک گوشی را از طریق یک شماره همراه اول اعلام کنید.
شما می توانید، در طول هر دوره­ ی ۱۰ روزه با یکی از روش های زیر از وضعیت فعال یا غیر فعال بودن سرویس ردیابی و نیز تاریخ اتمام مهلت ردیابی اطلاع پیدا کنید:

  1. شماره گیری کد #111* 2140 *
  2. ارسال 2140 به شماره 111

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

ردیابی گوشی در سامانه همیاب24

سامانه همیاب 24 با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

سامانه همیاب۲۴ از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور، به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند. با ثبت گوشی در این سامانه علاوه بر ردیابی اپراتور همراه اول، سایر اپراتورها را نیز ردیابی می‌کند.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی، شماره IMEI گوشی را در سامانه همیاب۲۴ ثبت کنید. با ثبت مشخصات دستگاه سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب۲۴، علاوه بر ردیابی گوشی در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.6/5 - (120 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مهدی روان آریش گفت:

    سلام ، حتما باید بعد از ثبت در سامانه همیاب ، شکایت هم بکنیم؟

    1
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما میتوانید که در کلانتری نیز ثبت نام کنید، اما توصیه میکنم تا مثبت شدن ردیابی خود صبر کنید.
      در ضمن پیشنهاد میکنم که حتما مقاله زیر را که مربوط به بعد از ردیابی مثبت است را مطالعه کنید تا راحت تر فرایندها را طی کنید.
      https://hamyab24.ir/blog/what-to-do-after-mobile-tracking/

      0
  2. مهدی کاظمی گفت:

    سلام وخسته نباشید میخواستم بپرسم که اگر تو گوشی سرقتی سیمکارت رایتل مورد استفاده قرار بگیره قابل ردیابی هست یا خیر؟

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز هنگام ثبت در سامانه همیاب24 شما باید سیمکارت هایتان را که در گوشی سرقتی بوده را بسوزانید و فرقی نمیکند که از کدام اپراتور باشد.

      0
  3. امیرحسین رستم گفت:

    سلام خسته نباشید 🌹
    گوشی منو پنج ماه پیش داخل مغازم زدن رفتم تو سامانه همیاب ثبت نام کردم بعد سه ماه خبری نشد دوباره تمدید کردم دو ماه بعد اس ام اس اومد که ردیابی مثبت شده رفتم دادگستری کارای اداریشو کردم بعد رفتم اپراتور همراه اول گفت بعد یه هفته دوباره برو دادگستری رفتم داد گستری مسئول اونجا گفت هنوز نیومده گفتم سری بعد کی مراجعه کنم گفت هر وقت که دوست داری بیا 😐 انگار من بیکارم من فقط هر سری که میرم دادگستری پول رفت و آمدم ۱۰۰ تومن میشه میخواستم بدونم راهی هست که تو خونه پیگیری کنم که گوشیمو پیدا کردن یا نه؟

    4
  4. مهدیه صابری گفت:

    باسلام من حدود دوماه پیش همسرم فک کرده بود گوشیش گم شده و سرقت رفته من در سامانه همیاب ثبت نام کردم و بعد چند روز گوشی همسرم دست یکی اقوام بوده و پیدا شد و بعد چند وقت یه پیام از سامانه همیاب امد ک نتیجه ردیابی مثبت بوده و ب دادگاه برید اما گوشی ب سرقت نرفته بود اما چند روز پیش گوشی همسرم توسط چند نفر تو خیایان ب سرقت رفت حالا میخوام ثبت نام کنم تو همیاب برای سرقت میگه نمیشه چون قبلا ثبت نام کردیم حالا باید چکار کنیم راهنمایی کنید

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز پیشنهاد میکنم با بخش پشتیابی سامانه همیاب24 تماس بگیرید. شماره تماس بخش پشتیابی همیاب24: 05141410

      2
  5. سحر حیدری گفت:

    سلام خسته نباشید گوشی من به سرقت بردن من همون روز با همیاب ۲۴ثبت نام کردم ۱۶روز بعد از طریق پیامک بهم اطلاع رسانی شد که ردیابی گوشی مثبت شده ووقتی به مراجع قضایی مراجع کردم گفتن هنوز ردیابی برای ما مثبت نشده
    چطور میشه که از این ور مثبت میشه ولي آگاهی میگه هنوز از طرف ما هیچ اپراتوری مثبت اعلام نکرده
    دو هفته گذشته هنوز هم مثبت نشده
    لطفا توضیح بفرمایید چطوری امکان داره برای شما مثبت بشه برای اونا مثبت نشه
    جسارتا اینجوری ما فقط هزینه الکی پرداخت میکنیم وقتی مراجع قضایی این ردیابی قبول ندارن

    4
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام سحر عزیز اگر شماره ثبت شده شما ۰۹۳۶***۶۷ است که باید خدمت شما بگوییم که با این سرشماره یک گوشی هواوی ثبت شده است که وضعیتش پایان دوره است و مثبت نشده. حالا شما به ما بگویید که پیامک ردیابی مثبت از چه سرشماره ای ارسال شده است؟

      0
  6. سلام خسته نباشید. ‌ببخشید گوشی من روش سیمکارت نبود و دزدیده شده باید چکار کنم ؟ آیا بعد از پیدا شدن برام کدی چیزی ارسال میشه یا آدرس یا شماره همراهی که روی گوشیم گذاشتن ؟

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز در سامانه همیاب۲۴ اطلاعات گوشی سرقتی خود را ثبت کنید تا هرزمان در آن سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع رسانی شود.
      لینک ثبت کالای سرقتی در سامانه همیاب۲۴ : https://hamyab24.ir/l/eg

      1