top
ways-of-tracking-stolen-or-lost-laptop

روش های ردیابی لپ تاپ سرقتی یا مفقودی

زمان مطالعه: 14 دقیقه

109

icon


هنگامی که لپ تاپ شما به سرقت می رود و یا آن را گم می کنید، دانستن روش های ردیابی لپ تاپ و پیروی از دستورالعمل هایی که در این مطلب آورده شده به شما کمک می کند که بتوانید دوباره لپ تاپ خود را پیدا کنید.

همیاب 24 سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

قبل از به سرقت رفتن لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم

  1. بهتر است حتما اطلاعات خود را رمزنگاری کنید چرا که رمزنگاری به صورت یک لایه حفاظتی عمل می کند. با استفاده از سیستم عامل ویندوز، امکان رمزنگاری کردن فایل‌ها و فولدرها وجود دارد و حتی اگر فردی بتواند به یک فایل مهم دسترسی پیدا کند، امکان مشاهده اطلاعات آن را نخواهد داشت. محتویات لپ‌تاپ خود را با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب رمزنگاری کنید چرا که با این کار می‌توانید اجازه دسترسی به محتویات آن را از افراد غیرمجاز بگیرید.
  2.  دارندگان رایانه‌های همراه باید شماره سریال، آدرس مک و مشخصات فنی لپ‌تاپ خود را در جایی امن یادداشت و نگهداری کنند چرا که برخی از مالباختگان شماره سریال، مک آدرس و مشخصات فنی لپ‌تاب خود را ندارند و به این ترتیب از پیگیری لپ‌تاب سرقتی خود منصرف می‌شوند.برای آمورزش نحوه پیدا کردن مک آدرس کلیک کنید.
  3. از فایل‌های موجود در کامپیوتر به منظور پیشگیری برای از دست دادن اطلاعات Backup (نسخه پشتیبان) تهیه کنید.
  4.  لپ‌ تاپ خود را به هیچ عنوان در خودرو رها نکنید و از یک رمز قوی برای لپ‌تاپ استفاده کنید و نام و شماره تماس خود را نیز روی آن بچسبانید.
  5. نرم افزاری امنیتی ویژه لپ تاپ که به منظور ردیابی ایجاد شده اند را از نمایندگی های مجاز فروش یا آدرس اینترنتی کمپانی مربوطه تهیه و نصب نمایید. در ادامه به بررسی این نرم افزار ها می پردازیم.
  6. در اسرع وقت اطلاعات لپ تاپ سرقتی را در سامانه کشوری همیاب 24 ثبت کنید تا با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش آن جلوگیری شود و در صورتیکه بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها کشف شد به شما اطلاع داده شود.
  7.  در خرید لپ تاپ های نو و کارکرده به معتبر بودن فروشگاه و فروشندگان توجه کنید. زیرا ممکن است لپ تاپی را که می‌خواهید خریداری کنید سرقتی باشند. برای این منظور می‌توانید شماره سریال لپ تاپ را نیز از سامانه همیاب24 استعلام بگیرید تا از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

روش های ردیابی و پیدا کردن لپ تاپ گمشده یا سرقتی

شرکت های مایکروسافت و اپل برای سیستم‌عامل‌های خود ویژگی ای را اضافه کرده‌اند که در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن امکان ردیابی لپ تاپ را امکان‌پذیر می‌کند اما باید این ویژگی را قبل از به سرقت رفتن لپ‌تاپ فعال کرده باشید.

روش‌های مکان یابی می‌توانند باعث یافتن محل تقریبی لپ‌تاپ شما شوند اما به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی که موفق شدید با یکی از روش های زیر به موقعیت لپ تاپ خود دسترسی پیدا کنید حتما پلیس را در جریان بگذارید و شخصا با سارق مواجه نشوید به این دلیل که لوکیشن‌هایی که توسط سرویس‌های ردیابی در اختیار شما قرار می گیرد تقریبی هستند و احتمال اینکه شما بتوانید به موقعیت دقیق لپ تاپ دسترسی پیدا کنید کم است و این مساله را هم در نظر بگیرید که سارقین ممکن است در لحظه مواجهه با شما رفتار خطرناک و غیر قابل پیش بینی داشته باشند.

در ادامه این مطلب برای لپ تاپ مفقود شده شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای کنترل از راه دور مانند  Find My Device شرکت مایروسافت و Find my Mac شرکت اپل و نرم افزار کاربردی PREY که از قبل روی سیستم خود نصب کرده اید ردیابی لپ تاپ گمشده را انجام دهید.

حتما بخوانید: ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟

ردیابی لپ تاپ با Find My Device در ویندوز 10

ویژگی Find my Device به مکان یابی تقریبی لپ تاپ شما کمک می کند. در صورتی می توانید از این ویژگی استفاده کنید که آن را قبل از به سرقت رفتن دستگاه فعال کرده باشید.

فعال کردن Find My Device در ویندوز 10

برای فعال کردن قابلیت مکان یابی روی منوی ویندوز کلیک راست کرده و به گزینه Settings بروید. گزینه Update & Security و سپس Find My Device را انتخاب نمایید و گزینه Find my device را به حالت On تغییر بدهید تا ردیابی دستگاه شما فعال شود.

توجه: شما می‌توانید برای تشخیص بهتر از بخش System→ About→ Rename PC نام کامپیوتر خود را نیز تغییر دهید.

تنظیمات find my device در ویندوز ده

ردیابی لپ تاپ ویندوزی با Find My Device

پس از فعال سازی قابلیت Find My Device می توانید در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن لپ تاپ آن را با استفاده از اکانت مایکروسافت خود ردیابی کنید. با کلیک روی لینک قبل و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به محیط حساب کاربری‌ خود وارد می شوید. حالا دستگاه خود را انتخاب کنید و از آخرین موقعیت آن مطلع شوید و یا آن را از راه دور قفل کنید!

ردیابی لپ تاپ اپل با Find my Mac

برای کاربران مک‌بوک این ویژگی با نام Find my Mac  قابل استفاده است. این ویژگی هم بایستی قبل از گم شدن لپ تاپ، توسط کاربر فعال شده باشد و در صورتی که این کار را انجام داده باشید امکان مکان‌یابی، قفل کردن و همچنین ارسال پیام به فرد سارق از راه دور برای شما وجود خواهد داشت.

استفاده از جی‌میل و دراپ‌باکس برای ردیابی از طریق آدرس IP

اگر قبل از سرقت هیچکدام از ویژگی‌هایی را که در بالا اشاره کردیم فعال نکرده‌اید، می‌توانید همچنان IP دستگاهتان را در صورتی که شخصی از آن استفاده کند ردیابی کنید. البته این ویژگی هم محل دقیق دستگاهتان را مشخص نمی‌کند و تنها قادر است شهر و یا خیابانی که دستگاهتان در آن قرار دارد را نشان دهد.

در صورتی که اکانت جیمیل دارید. ابتدا به اکانت خود در نسخه وب جی‌میل وارد شوید. و در سمت راست پایین صفحه گزینه جزئیات (Details) را انتخاب کنید.

جیمیل و دراپ باکس برای ردیابی از طریق ای پی ادرس

پس از کلیک بر روی گزینه جزئیات در پنجره ای جدید تمام دستگاه‌هایی که اخیرا به جی‌میل شما دسترسی داشته‌اند نمایش داده می‌شوند. شما می توانید در این قسمت با زدن گزینه نمایش جزئیات (Show Details) در زیر دستگاهی که احتمال می‌دهید همان دستگاه سرقت شده شما است، آدرس IP را مشاهده و برای پیگیری از طریق سامانه همیاب24 و مراجع قضایی آن را یادداشت کنید.

امکان به‌دست آوردن اطلاعات مشابه در نسخه وب دراپ‌باکس هم وجود دارد. ابتدا بر روی آیکون اکانت خود در گوشه راست در بالای صفحه کلیک کنید و پس از انتخاب گزینه Setting به بخش Security بروید.

ردیابی گوشی با استفاده از برنامه prey

در این قسمت ستون Most recent activity را پیدا کنید. در این ستون روی گزینه‌ای که فکر می‌کنید همان دستگاه سرقت شده شما است کلیک کنید تا آدرس Ip را مشاهده نمایید.

ردیابی ای پی ادرس با استفاده از دراپ باکس

ردیابی لپ تاپ با نرم افزار PREY

صفحه اصلی سایت پری

در صورتی که چنین نرم افزارهایی را روی سیستم خود فعال نکرده اید، ما Prey را به شما پیشنهاد می کنیم. اما با Prey چگونه لپ تاپ سرقتی خود را پیدا کنیم؟ آموزش این نرم افزار به صورت کوتاه در این بخش آورده شده است:

Prey در هنگام سرقت رایانه شما، همانند یک مأمور مخفی اطلاعات کاملی را به‌صورت کاملاً مخفی و بدون اطلاع سارق، برای شما ارسال می‌کند. کافی است سارق لپ‌تاپ/رایانه شما را روشن کند و به اینترنت متصل شود تا اطلاعات کاملی را در مورد سارق به دست آورید.

این اطلاعات شامل: یک لیست کامل از برنامه‌های در حال اجرا و نرم‌افزارها و ابزارهای فعال – عکس‌برداری از صفحه دسکتاپ توسط دوربین وب کم – اطلاعات کامل از شبکه WiFi – وضعیت عمومی سیستم و ده‌ها بخش دیگر است. نرم‌افزار Prey به‌ صورت خودکار و مخفی وب‌کم رایانه را روشن کرده و از چهره‌ی فردی که در حال استفاده از لپ تاپ است و محیط پیرامون لپ‌تاپ، عکس می‌گیرد و تمامی این اطلاعات را در غالب یک گزارش برای شما ارسال می‌کند!

همچنین این نرم‌افزار قادر است به‌صورت لحظه‌ به‌ لحظه مکان دقیق لپ‌تاپ‌ شما را بر روی نقشه زمانی که که دستگاه روشن و به اینترنت متصل باشد به شما نمایش دهد. این اطلاعات می تواند در پیدا کردن سارق لپ‌تاپ و به دست آوردن مجدد لپ‌تاپتان به شما کمک کند. Prey قابل‌ استفاده در سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله MAC- Windows و Linux است. البته Prey تنها مختص به رایانه‌های همراه نیست و برای گوشی های اندرویدی و IOS هم قابل استفاده است.

برای ردیابی یک لپ‌تاپ سرقت شده لازم است قبلاً نرم‌افزار را بر روی دستگاه خود نصب و تنظیمات کوچکی که در ادامه معرفی می‌گردد انجام دهید تا در هنگام سرقت احتمالی لپ‌تاپ بتوانید آن را ردیابی و اطلاعات لازم را از نرم افزار دریافت کنید.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

روش کار با نرم‌افزار Prey

ابتدا بهتر است یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید، به این دلیل که در سیستم‌عامل ویندوز Prey به‌ صورت یک سرویس در پس‌زمینه اجرا می‌شود و امکان ردیابی تنها زمانی فعال می‌شود که سارق به یکی از اکانت های کاربری موجود بر روی سیستم‌عامل وارد شده باشد. برای اینکه سارق بتواند به لپ‌تاپ شما وارد شود، دو راه‌ حل دارید: اول اینکه کلاً روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید (این روش پیشنهاد نمی شود) و راه‌ حل دوم توصیه می‌شود یک اکانت مهمان یا Guest بسازید که رمز عبور یا پسورد نداشته باشد. ‏

برای استفاده از خدمات رایگان Prey در سایت Prey ثبت‌نام کنید. (مرحله ثبت‌نام را از طریق خود نرم‌افزار نیز بعداً می‌توانید انجام دهید)

سپس به بخش دانلود نرم‌افزار مراجعه کرده و با توجه به سیستم‌عامل رایانه‌ خود، نسخه مربوط به آن را از آدرس preyproject.com/download دریافت کنید. 

نسخه تحت ویندوز نرم افزار Prey بسیار کم حجم و تنها 7 مگابایت حجم دارد.

با توجه به رایانه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف و همچنین تلفن‌های مختلفی که دارید می‌توانید تا 3 دستگاه مختلف را در اکانت خود اضافه کنید. پس هم می‌توانید نسخه موبایلی و هم نسخه ویندوزی و یا مثلاً لینوکسی نرم‌افزار را دریافت و بر روی دستگاه‌های مختلف خود نصب کنید تا همواره بتوانید همه دستگاه‌های هوشمند خود را از یک کنترل پنل ردیابی کنید.

اگر شما از قبل در سایت Prey ثبت نام کرده‌اید، گزینه دوم یعنی Existing user را انتخاب کنید؛ و درصورتی‌ که مرحله ثبت‌نام را انجام نداده‌اید با گزینه اول را برای ثبت نام در سایت انتخاب نمایید.

بعد از ثبت نام در سایت، ایمیل و کلمه عبوری که برای ثبت‌نام در سایت استفاده کرده بودید را وارد کرده و بر روی دکمه Sign in کلیک کنید.

نکته: در صورتی که در این قسمت پیغام خطا دریافت کردید، آی‌پی خود را از ایران به کشور دیگری تغییر دهید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی کمک بگیرید.

پس از اضافه شدن دستگاه فعلی به کنترل پنل شما در سایت Prey، پنل ردیابی شما فعال است و اگر روزی لپ‌تاپ شما به سرقت رفت به کنترل پنل Prey وارد شوید و شانس خود را در ردیابی لپ تاپ خود امتحان کنید. در بخش تنظیمات کنترل پنل گزینه‌های فراوانی برای نحوه‌ی گزارش‌گیری وجود دارد. مهم ترین گزینه ای که در این بخش می بینید گزینه Missing می باشد که در صورت انتخاب این گزینه لپ‌تاپ شما شروع به ارسال گزارش خواهد کرد.

هنگامی‌که لپ‌تاپ شما سرقت می‌شود کافی است از طریق اینترنت وارد کنترل پنل خود در سایت Prey شده و وضعیت لپ‌تاپتان را در حالت سرقت شده قرار دهید!

از اینجا به بعد نرم‌افزار داخل لپ‌تاپی که قبلاً آن را بر روی رایانه خود نصب‌کرده بودید بلافاصله پس از اتصال به اینترنت فعال‌شده و اطلاعات کاملی را در مورد سارق در اختیارتان قرار می‌دهد. این عملیات کاملاً پنهان انجام می‌شود و سارق لپ‌تاپ از آن باخبر نخواهد شد.

می‌توانید نتایج داده‌ها را به‌جای مشاهده بر روی کنترل پنل سایت بر روی ایمیل خود دریافت کنید. Prey رایگان است اما دو نسخه شخصی و خانگی هم دارد که با هزینه نسبتاً مناسبی قابل خریداری است.

در نسخه رایگان برنامه Prey می‌توانید تا سه دستگاه مختلف را به کنترل پنل خود اضافه کنید، 20 گزارش برای هر دستگاه بگیرید. موقعیت دستگاه‌های اضافه‌شده را بر روی نقشه ببینید، پیغام هشدار بر روی دستگاه ارسال کنید و صفحه‌نمایش رایانه را از راه دور قفل کنید.
امکان حذف اطلاعات شخصی از راه دور و اضافه کردن دستگاه‌های بیشتر و دریافت گزارش‌های بسیار بیشتر ازجمله مواردی است که در نسخه‌های Personal و Home و Custom نرم‌افزار قابل‌دسترسی است.

تعرفه های اپلیکیشن prey

همانطور که در توضیحات داده شده برای نرم افزار Prey مشاهده کردید این نرم افزار قابلیت های بیشتری نسبت به Find My Device شرکت مایکروسافت و Find my Mac شرکت اپل دارد. که در ادامه محدودیت های این دو قابلیت نسبت به نرم افزار Prey آورده شده است:

  • این ویژگی تنها می‌تواند یک دستگاه را ردیابی کند.
  • شما با استفاده از این ویژگی نمی‌توانید که از راه دور فایل‌های داخل دستگاه را پاک کنید و تنها می توانید دستگاه خود را مکانیابی کنید و یا آن را قفل کنید.
  • نمی‌توانید زنگ هشدار را به صدا درآورید و نمی‌توانید از چهره سارق عکس‌برداری کنید.

تنها وظیفه‌ای که این نرم افزار انجام می‌دهد این است که شما را از محل دستگاه مطلع می‌کند. با این حساب نرم‌افزار Prey حتی در حالت رایگان به‌مراتب کامل‌تر از این دو قابلیت می باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر بر روی لپ‌تاپ شما ویندوز 10 نصب‌شده است علاوه بر نصب نرم‌افزار Prey، قابلیت  Find My Device در ویندوز ۱۰ را نیز بر روی آن فعال کنید تا همواره دو راه مختلف برای ردیابی لپ‌تاپ خودتان در اختیار داشته باشید.

تمامی روش هایی که در بالا ذکر شد می توانند در پیدا کردن لپ تاپ سرقتی به شما کمک کنند اما باید این محدودیت را در نظر بگیرید که این نرم افزارها باید قبل از مفقود یا سرقت شدن ، روی لپ تاپ شما نصب شده باشد و بعد از سرقت هم برای ردیابی باید دستگاه شما به اینترنت متصل شود. در ادامه برای پیدا کردن لپ تاپ سرقتی شما را با سامانه کشوری همیاب24 آشنا می کنیم.

ردیابی لپ تاپ در سامانه کشوری همیاب 24

سامانه همیاب 24 با حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، کلانتری ها و اصناف سراسر کشور در این زمینه خدمات مهمی را به مالباختگان ارایه داده است. با ثبت مشخصات لپ تاپ خود در این سامانه شما از این سرویس بهره مند خواهید شد که با اطلاع رسانی به اصناف سراسر کشور، از خرید و فروش دستگاه شما جلوگیری به عمل می آید و علاوه بر این دستگاه یا لپ تاپ سرقتی یا مفقودی شما در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها جستجو شده و به اطلاع شما می رسد.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته برای ما بنویسید

3.3/5 - (37 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محمد رضا طهماسبی گفت:

    با سلام .
    بنده نماینده همیاب ۲۴ در شهرستان ملارد هستم
    خواهشا دوستان یک سوال مداوم نپرسن به جواب های داده شده دقت کنید و یک سوال چندیدن بار تکرار نکنید .
    لب تاپ از روی سریال قابلیت پیگیری نداره اما از روشهای دیگر توسط همیاب24 قابل ردیابی است.
    خواهشا مجددا سوال نفرمایید ‌.

    1
  2. میلاد نوری گفت:

    با سلام
    لپ تاپ من به سرقت رفته و من در سامانه همیار ثبت کردم .آیا اگر سارق از اون استفاده شخصی کنه یا به اینترنت وای فای خانگی یا گوشی وصل بشه قابل ردیابی هست .؟؟؟
    یا فقط ثبت سریال برای جلوگیری از خرید و فروش و خارج شدن اون هست ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام میلاد عزیز.
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
      1. میلاد نوری گفت:

        با سلام .پس تا زمانی که سارق اقدام به فروش اون توسط فروشگاهی نکنه و یا توسط مراجع قضایی پیدا نشه اگر استفاده شخصی کنند قابل پیدا شدن نیست ؟

        0
      2. همیاب 24 گفت:

        سلام میلاد عزیز. بله کالاهای دیجیتال ردیابی اپراتوری ندارد. فقط تلفن همراه به صورت اپراتوری نیز ردیابی می‌شود. برای لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور انجام میشود.

        0
  3. علی خدابنده لو گفت:

    سلام و عرض ادب
    ببخشید لپ تاپ من دزدیده شده
    میخاستم بدونم پیگیری از طریق سریال نامبر به چه صورت است
    اگر سارق به اینترنت متصل بشه قابل ردیابی هست
    یا فقط برای اطلاع رسانی استفاده میشه که لپ تاپ به فروش نرود

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام علی عزیز. فعلا فقط از طریق اطلاع رسانی میباشد.
      جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور

      0
  4. علی حسینی گفت:

    سلام ببخشید بنده لب تاپم رو ازداخل ماشین دزدیدن خواستم بدونم شماره سریال رو ثبت کنم داخل سامانه بعدش اگه به اینترنت متصل بشه اطلاعات شبکه رو میفهمین یعنی مثلا وای فای که متصل شده اطلاعاتش رو میده یا اگه به نت گوشی وصل شد شماره رو میده

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      ردیابی سامانه همیاب24 از نوع ردیابی اپراتوری‌است و با فعال شدن سیم‌کارت برروی گوشی شما فعال و ردیابی خواهد شد. جهت اطلاع شما عزیزان متاسفانه ردیابی‌های متعدد مکانی قابلیت پیگیری قضایی و قانونی و سندیت کامل را ندارند هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار بگیرد ردیابی شده و از طریق پیامک تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده خواهد شد. در لینک زیر نیز می‌‌توانید وضعیت ردیابی کالای سرقتی/مفقودی خود را بررسی کنید. لینک رهگیری کالای دیجیتال سرقتی/مفقودی در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/ol

      0
  5. علی حسینی گفت:

    سلام ببخشید بنده بپ تابم رو ازداخل ماشین دزدیدن خواستم بدونم شماره سریال رو ثبت کنم داخل سامانه بعدش اچگه به اینترنت متصل بشه اطلاعات شبکه رو میفهمین یعنی مثلا وای فای که متصل شده اطلاعاتش رو میده یا اگه به نت گوشی وصل شد شماره رو میده

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز، متاسفانه ردیابی‌های متعدد مکانی قابلیت پیگیری قضایی و قانونی و سندیت کامل را ندارند و روند ردیابی در سامانه همیاب24 به شرح زیر است
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.
      در لینک زیر نیز می‌‌توانید وضعیت ردیابی کالای سرقتی/مفقودی خود را بررسی کنید. لینک رهگیری کالای دیجیتال سرقتی/مفقودی در سامانه میاب24 : https://hamyab24.ir/l/ol

      0
  6. سلام دوستان کیس پسرم و وسایل خونم دزدیده شده نیخواستم بدونم اگه به اینترنت وصل نشه میشه واسلمو پیدا کنم یا اینکه اگه برد کیس رو عوض کنن قابل ردیابی بازم هست یا خیر ممنون میشم جواب بدید

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز متاسفانه ردیابی برای مادربرد درحال حاضر امکان پذیر نیست و تنها اطلاع رسانی کشوری جهت جلوگیری از خرید و فروش کالا و خروج از مرز‌‎های کشور انجام می‌شود.

      1