top
how-to-find-imei-of-stolen-andorind-mobile-phone-with-google

چطور IMEI گوشی دزدیده شده اندروید را توسط گوگل پیدا کنم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

89

icon

زمانی که گوشی شما گم شده یا دزدیده می شود، داشتن شماره IMEI یک فاکتور اصلی و مهم برای ردیابی و پیدا کردن گوشی می‌باشد. با استفاده از این شماره این قابلیت وجود دارد که بتوانید گوشی خود را ردیابی کنید. اگر نمی دانید IMEI چیست و مشتاقید تا اطلاعات بیشتری داشته باشید کافی است مطلب کد IMEI چیست و چه کاربردی دارد؟ را بخوانید.

کد IMEI یک شناسه منحصر به فرد ۱۵ رقمی برای گوشی موبایل شما است. هدف استفاده از شماره IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. برای بسیاری از مدل‌های تلفن همراه با شماره‌گیری #۰۶#* کد IMEI را خواهید دید هم چنین این کد روی کارتن دستگاه شما نیز نوشته شده است. برای اطلاع از سایر روش ها پیشنهاد می شود مطلب، روش های بدست آوردن شماره IMEI را بخوانید.

اما در زمانی که گوشی اندرویدی شما دزدیده شده است و از قضا شما جعبه گوشی را نیز دور انداخته اید! و به آن دسترسی ندارید راه حل چیست؟

همیاب 24 سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

پیدا کردن IMEI گوشی اندروید از طریق گوگل

پیدا کردن شماره سریال گوشی های اندروید با استفاده از گوگل
پیدا کردن کد IMEI گوشی از طریق گوگل

شما می توانید توسط گوگل به صورت آنلاین، IMEI گوشی گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنید. این کار را می توانید توسط Google Dashboard انجام دهید. برای پیدا کردن شماره IMEI توسط گوگل مراحل زیر را دنبال کنید:
1- وارد Google Dashboard شوید و قسمت Android را کلیک کنید.
در این قسمت می توانید مشخصات دستگاهی که به حساب گوگل خود متصل کرده اید را ببینید. ( شما باید از قبل حساب کاربری گوگل (Gmail) را به دستگاه خود اضافه کرده باشید).

منوی داشبورد گوگل
داشبورد گوگل

2- سپس در این قسمت گزینه Find Your Devices و یا دستگاهم را پیدا کن را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده برای نمایش شماره IMEI دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک نمایید. همان طور که مشاهده می کنید در کارد باز شده شماره IMEI گوشی شما را نمایش می دهد.

صفحه find my device گوگل
اطلاع از IMEI گوشی از طریق اکانت گوگل

حتما بخوانید: چطور کد IMEI گوشی آیفون دزدیده شده را پیدا کنم؟

علاوه بر این، شما می توانید دستگاه اندرویدی خود را از طریق جیمیل ردیابی کنید. برای آموزش می توانید مطلب ردیابی گوشی از طریق جیمیل | دستگاهم را پیدا کن را بخوانید.

نحوه ردیابی گوشی از طریق IMEI

بعد از به دست آوردن شماره IMEI گوشی، این شماره را در سامانه کشوری همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی فعال گردد. در واقع اگر گوشی شما گم شده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق این کد برای ردیابی گوشی خود در سامانه همیاب۲۴ اقدام نمایید. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می‌شود.


دیدگاه ها و تجربیات خود پیرامون این نوشته را با ما در میان بگذارید

3.4/5 - (93 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. ارسلان دهی گفت:

    سلام. خواستم بپرسم ازطریق این شماره سریال گوشی میشه ادرس دقیق روپیداکرد؟

    0
    1. مرتضی رسا گفت:

      سلام گوشیم سرقت شده گوشی m21

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام مرتضی عزیز. بایت این اتفاق متاسفیم. بهتر است هر چه سریعتر گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید. تا ردیابی گوشی شما آغاز شود. پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
        ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.
        شما میتوانید با نصب اپلیکیشن همیاب24 ردیابی گوشی خود را فعال نمایید.

        0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. خیر

      0
  2. ارش احمدی گفت:

    سلام چطور میشه گوشی رو با استفاده از سریال گوشی ریست کرد گوشیم دزدیده شده میخوام از طریق سریال گوشی فرمت و ریست بشه راهنمتیی کنین

    1
  3. محمدرضا ظریفی گفت:

    با سلام ودرود
    من امروز گوشی خودم رو که 2 سیمکارته هست رو گم کردم.کارتن موبایل رو هم ندارم.از سامانه گوگل پلی توانستم کد IMEI گوشی رو پیدا کنم ولی در موقع ثبت مشخصات در سامانه همیاب 24 ، با توجه به دو سیمکارته بودن گوشی دو تا کد می خواد .کد دوم رو چگونه می تونم پیدا کنم؟؟؟؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام محمدرضا عزیز لطفا imei اول را وارد کنید، imei2 خودش براتون آورده میشه.

      1
  4. امیرحسین رجبی گفت:

    سلام چند سال پیش گوشی مادر بنده رو از خونه دزدیدند که خوب به خاطر اینکه اون زمان همچین سایت هایی وجود نداشت از پیدا کردنش منصرف شدیم اما خواستم بدونم اگر الان بخوام پیگیری کنم چطور کد imei گوشی رو پیدا کنیم ؟ توجه داشته باشید اون زمان طرح ریجستری وجود نداشت و جعبه گوشی رو نیز نداریم

    0
  5. سلام من گوشی حدود 1 ماه دزدیدن به پلیس و مخابرات هم گذارش دادم ولی میگن باید گوشی رو روشن کنه تا ردیابی کنیم.
    خاستم ببینم راهی نیست بشه گوشی خاموش رو رد یابی کرد، کارتون و شماره سریالشم دارم

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز ردیابی سامانه همیاب24 از نوع ردیابی اپراتوری‌است و با فعال شدن سیم‌کارت برروی گوشی شما فعال و ردیابی خواهد شد.
      در لینک زیر اقدام به ثبت مشخصات گوشی سرقتی خود بفرمایید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود
      https://hamyab24.ir/l/xp

      1
  6. اکبری گفت:

    سلام . همیاب 24 سارقین به راحتی و با همکاری تعمیرات موبایل سریال گوشی تغییر میدن و صاحب جنس کاری از پیش نمیبره ، ای کاش یه راهی بیاد جلوگیری بشه

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      درست است که احتمال این اتفاق وجود دارد اما بر اساس امار ردیابی مثبت در سامانه احتمال وقوع ان بسیار کم است،

      0