top
How-to-find-a-lost-phone

چگونه گوشی گم شده را پیدا کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

8

icon

هنگامی که گوشی موبایل خود را گم می کنید، می توانید از طریق قابلیت هایی که هر پلتفرم (اندروید، آیفون، ویندوز) بدین منظور ارایه داده اند استفاده کنید و و برای پیدا کردن گوشی موبایل خود اقدام نمایید. در این مطلب روش هایی برای پیدا کردن گوشی اندروید، گوشی آیفون، گوشی ویندوزی و گوشی سامسونگ آورده شده است. می توانید با توجه به نوع دستگاه خود یک روش را برای پیدا کردن گوشی استفاده کنید، و در صورتی که احتمال می دهید گوشی شما به سرقت رفته است به صورت قانونی برای پیدا کردن آن اقدام نمایید.

در صورتی که گوشی موبایل خود را گم کرده اید، با توجه به نوع گوشی خود (اندورید، آیفون و …) از طریق روش‌های زیر می توانید گوشی خود را مکان یابی کنید، گوشی خود را به صدا در بیاورید و یا در صورتی که احتمال می‌دهید گوشی شما به سرقت برود نسبت به پاک کردن اطلاعات روی گوشی از راه دور اقدام کنید. 

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

۱- پیدا کردن گوشی اندروید

برای پیدا کردن گوشی اندروید رایج‌ترین روش استفاده از قابلیت Find my Device به معنی “دستگاهم را پیدا کن” می باشد. برای استفاده از این قابلیت باید قبل از اینکه گوشی خود را گم کنید، این قابلیت را در گوشی خود فعال کرده باشید و بعد از گم شدن دستگاه قابلیت مکان یابی و اینترنت گوشی شما فعال باشد.

در صورت برقرار بودن این شرایط می توانید دستگاه اندرویدی خود را مکان‌یابی کنید، گوشی را به صدا در بیاورید و یا در صورت لزوم اطلاعات روی گوشی خود را پاک کنید. برای آموزش کامل این روش، مطلب ردیابی گوشی با قابلیت دستگاهم را پیدا کن را بخوانید.

۲- پیدا کردن گوشی اپل

زمانی که گوشی آیفون خود را گم می کنید، می توانید با استفاده از سرویس اختصاصی به نام Find My Iphone به معنی ” آیفون من را پیدا کن” گوشی اپل خود را مکان یابی کنید، گوشی را به صدا درآورید و یا اطلاعات شخصی خود را از روی گوشی پاک کنید.

البته از این سرویس زمانی برای پاک کردن اطلاعات و مکان یابی گوشی اپل خود می توانید استفاده کنید که این قابلیت را از قبل در گوشی خود فعال کرده باشید. برای آموزش مکان یابی گوشی آیفون با ویژگی “آیفون مرا پیدا کن” | Find My iPhone کلیک کنید.

3- پیدا کردن گوشی ویندوزی

در پلتفرم ویندوز هم کاملا مشابه با دیگر سیستم‌عامل‌های موبایل، قابلیت مکان‌یابی گوشی و پاک کردن اطلاعات آن در صورت گم شدن یا سرقت وجود دارد. استفاده از این ویژگی نیز به این بستگي دارد که این قابلیت را از قبل روی گوشی فعال کرده باشید. با فعال کردن این قابلیت روی گوشی ویندوز فون، در صورتی که بعد از سرقت قابلیت مکان‌یابی و اینترنت گوشی روشن باشد امکان مکان‌یابی، زنگ زدن به گوشی حتی در حالت بی‌صدا، پاک کردن اطلاعات روی گوشی از راه دور و قفل کردن گوشی وجود دارد. برای آموزش کامل مطلب ردیابی گوشی ویندوزفون با Find My Phone را بخوانید.

4- پیدا کردن گوشی سامسونگ

شما می توانید با استفاده از سرویس“یافتن تلفن من” (Find My Mobile) گوشی گم شده سامسونگ خود را پیدا کنید. البته باید حساب کاربری سامسونگ داشته باشید و قبل از آنکه گوشی خود را از دست بدهید دستگاه را با آن رجیستر کنید. در این صورت می توانید زمانی که گوشی خود را گم می کنید از طریق این برنامه گوشی خود را مکان‌یابی کنید، گوشی را قفل کنید، گوشی را به صدا درآورید و یا اطلاعات آن را پاک نمایید.

برای مطالعه آموزش کامل ردیابی گوشی سامسونگ با ویژگی یافتن تلفن من | find my mobile کلیک کنید.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

5- پیگیری قانونی گوشی گم شده

در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن گوشی موبایل می‌توانید، برای ردیابی قانونی گوشی شماره IMEI آن را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گم شده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.8/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مصطفی رحمتی گفت:

    با سلام
    گوشی مبایل بنده در یک مهمانی خانوادگی گم شده
    و به خاطر این که ناراحتی بیشتری اتفاق نیفته قصد شکایت ندارم.ولی میخوام که آنتن دهی گوشیم قط
    بشه که کسی نتونه از گوشیم استفاده کنه آیا روشی هست که من بتونم گوشیم رو غیر فعال کنم. با تشکر

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم دوست عزیز
      توصیه میکنم که در اسرع وقت سیم‌کارت خودتون رو بسوزونید و در سامانه همیاب ۲۴ ثبت کنید تا هرچه زودتر به نتیجه برسید، شما بعد از مثبت شدن ردیابی در سامانه میتوانید شکایتی در دادگستری نکنید و صرفا موبایل خود را پس بگیرید.
      https://hamyab24.ir/

      0
  2. کوروش'ک گفت:

    سلامچگونه اخرین محت گوشی ام را پیدا کنمم

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز اگر منظور شما آخرین محل گوشی هست باید به شما بگویییم که، ما در سامانه کشوری همیاب۲۴ ردیابی مکانی نداریم، ردیابی از نوع اپراتوری است
      هر زمان که در گوشی شما سیمکارتی قرار بگیرد، ردیابی گوشی شما مثبت میشود

      0
  3. سلام ببخشید من وقتی گوشی دزدیده شدمو با سایت گوشیمو پیدا کن و وارد گوگل میشه ایمیل میخواد کد به ایمیل من نمیاد و گوشی دزدیدع شدمو که بهش دسترسی ندارم چجوری اگه ایمیل اون گوشیمه بدم از کجا بفهمم کد چیه

    2
    1. با سلام دوست عزیز در مطلب بالا ذکر شده است که “برای استفاده از این قابلیت باید قبل از اینکه گوشی خود را گم کنید، این قابلیت را در گوشی خود فعال کرده باشید و بعد از گم شدن دستگاه قابلیت مکان یابی و اینترنت گوشی شما فعال باشد”
      استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی‌توانید اقدامی انجام دهید. برای ردیابی قانونی گوشی می‌توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه کنید.

      2
  4. سلام وقت بخیر سرکار خانوم خسته نباشید .گوشیمو اردیبهشت سرقت کردن از گوگل داشبرد سابقه گوشیهایی رو که باهاشون بحساب گوگلم رفتم رو گرفتم .سابقه ورود و ثبت و اتصال به گوگل رو هم گرفتم .در ضمن ای پی گوشی سرقت شده رو هم چند دقیقه پیش از گوگل گرفتم .نکته اینه که نام گوشی رو گوگل علامت تعجب جلو ش گزاشته و دیگه اینکه شروع فعالیتشم درست یکماه و خورده ای بعداز سرقت گوشیه .پ دیگه اینکه حساب گوگل من هنوز در گوشی سرقتی هست و دیگه ابنکه با سیم کارت ایرانسل داره کار میکنه و فکرمیکنم یکی از دوسیمیه که داخل گوشی بود موقغ سرقت .یکیش رو سوزوندم و دیگریرو گزاشتم بمونه اختمال دادم سارق از سبم کارت استفاده کنه برای ریجیستر کردن.با توجه به این نکته ها ایا میتوانم پیدا کنم

    3
    1. با سلام باید سیم کارت های موجود در گوشی را بسوزانید تا سارق نتواند از طریق سیم کارت شما مرتکب جرمی شود و ردیابی از طریق گوگل اطلاعات موقعیت مکانی را به شما میدهد اما نمیتوانید از این طریق در مراجع قضایی شکایت و پیگیری نمایید میتوانید مشخصات گوشی خود را در سامانه همیاب ثبت نمایید تا ردیابی گوشی شما آغاز شود.

      4