top
Turn-off-phone-tracking-1

چگونه ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

896

icon

چگونه گوشی خاموش را ردیابی کنیم؟ گوشی سرقتی چگونه ردیابی می‌شود؟ ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره تلفن ممکن است؟ تمام این‌ها سوالاتی است که ذهن ما را درگیر کرده است. در انتها این متن جواب تمام این سوالات را می‌گیرید و یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توانید گوشی و سیمکارت خاموش خود را ردیابی نمایید. بنابراین تا انتها با همیاب24 همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

چگونه ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است؟

شاید سوال خیلی از افراد این باشد که آیا سیم کارت خاموش قابل ردیابی است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که:

همینطور که می‌دانید سیم کارت برای برقراری ارتباط با شبکه مخابراتی باید در دستگاه فعال باشد، پس در صورتی که سیم کارت خاموش باشد، امکان برقراری ارتباط با شبکه وجود ندارد و در نتیجه امکان ردیابی نیز به صورت مستقیم وجود نخواهد داشت. اما روش‌هایی وجود دارند که گوشی شما را حتی در حالت خاموش نیز ردیابی می‌کنند. مانند سامانه جامع ردیابی همیاب24.

با همیاب24 و فریمور مودم ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است. اما چگونه؟

قبل از خواندن ادامه متن سوالی از شما داریم!!!
آیا از اصل بودن گوشی خود اطمینان دارید؟ مطمئن هستید که تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهید از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشی‌تان مطمئن شوید فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنید. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌تان در اخیارتان قرار می‌گیرد.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش

چگونه گوشی دزدیده شده خاموش را پیدا کنیم؟ ردیابی گوشی خاموش اندروید چگونه است؟

نگرانی شما را درک می‌کنیم و می‌دانیم که این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است و به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

حتما تا به حال ماجراهایی راجع به شنود و ردیابی موقعیت مکانی گوشی توسط سازمان های جاسوسی شنیده‌اید! چیزی که در این حالت واقعی و منطقی به نظر می‌رسد این است که در زمان ردیابی گوشی بایستی تلفن همراه روشن باشد تا سیگنال های مخابراتی به دکل‌ها ارسال شوند. اما در پست آیا ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟ به مطلبی اشاره کردیم که حتی اگر گوشی تلفن همراه خاموش باشد، سازمان جاسوسی آمریکا می‌تواند آن را ردیابی کند!

حتما در فیلم‌های پلیسی و سیاسی دیده‌اید که مجرمان به هنگام فرار و جلوگیری از ردیابی شدن موقعیت مکانی، گوشی همراه خود را دور می‌اندازند و یا از گوشی و سیم کارت دیگری استفاده می‌کنند. در واقع صرفا حالت خاموش و یا فلایت که آنتن گوشی را از دسترس خارج می‌کند راه کافی برای جلوگیری از ردیابی نمی‌باشد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که، این امر چگونه اتفاق می‌افتد؟ سوال دوم این است که چگونه می توان مانع ردیابی گوشی خاموش شد؟ با همیاب24 همراه باشید:

حواست باشه موقع خرید گوشی کلاه سرت نره!
قبل از خرید گوشی به طور رایگان از رجیستری و سرقتی نبودن گوشی مطمئن شو.
لینک دانلود برنامه همیاب24

همیاب

ردیابی گوشی خاموش چگونه ممکن می شود؟

ردیابی گوشی خاموش چگونه ممکن می شود؟

ردیابی گوشی گم شده خاموش چطور ممکن است؟

درست است که با گذاشتن گوشی روی فلایت مد یا خارج کردن سیم‌کارت ارتباط شما با شبکه موبایل قطع می‌شود، اما ساده‌ لوحانه‌ است اگر فکر کنید با این کار دیگر ردیابی نمی‌شوید. گوشی شما چه آیفون باشد، چه اندرویدی و چه هر چیز دیگری، سیستم عامل دومی به نام فریمور مودم دارد که همیشه در حال فعالیت است.

این فریمور کار شناسایی دکل‌های موبایل و تشخیص اتصال به هر یک را در پس‌زمینه انجام می‌دهد. فعالیت این بخش حتی با خارج کردن سیم‌کارت متوقف نمی‌شود و می‌تواند بفهمد که در هر لحظه کدام دکل‌های موبایل در موقعیت شما وجود دارند.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

چگونه می‌توان مانع ردیابی گوشی خاموش شد؟

با وجود بدافزار هایی مانند PowerOffHijack که در گوشی فرد نفوذ می‌کند حتی با خاموش کردن گوشی ردیابی امکان پذیر است. این بدافزار روند خاموش شدن گوشی را جعل می‌کند. در نتیجه شما با دیدن انیمیشن خاموش شدن روی نمایشگر گوشی گمان می‌کنید که دستگاه‌تان خاموش شده است، در صورتی که این طور نیست و گوشی در پس‌ زمینه روشن باقی می‌ماند.

تنها راه باقی‌ مانده برای مانع شدن ردیابی گوشی خاموش درآوردن باتری گوشی است. در واقع وقتی ارتباط منبع انرژی را قطع کنید، هیچ یک از قطعات گوشی قادر به ادامه فعالیت نیستند و می‌توان مطمئن بود که کسی نمی‌تواند گوشی شما را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی سرقتی را قانونی ردیابی کنیم؟

چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟

اگر گوشی خود را گم کرده‌اید و می‌خواهید بدانید چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟ روشهای به صدا درآوردن و پیدا کردن گوشی اندروید و گوشی آیفون را به طور کامل در مطلب چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟ بخوانید.

بیشتر بخوانید: نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل (ردیابی گوشی خاموش ایرانسل)

ردیابی گوشی خاموش از طریق جیمیل

پلت فرم اندروید (Android) روش‌هایی را برای ردیابی گوشی از طریق جیمیل (Gmail) ارایه داده است. برای آموزش کامل ردیابی گوشی از طریق جیمیل کلیک کنید.

حتما بخوانید: بهترین روش های پیدا کردن گوشی سرقتی یا گمشده

پیدا کردن گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب24

سامانه همیاب24 روش قانونی برای پیدا کردن گوشی سرقتی یا گمشده در کشور می‌باشد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد.

از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود. برای اطلاع از نحوه ردیابی گوشی در سامانه همیاب24 مطلب ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟ را بخوانید.

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

اگر گوشی شما گم شده و یا به تازگی به سرقت رفته، دیگر نگران نباشید. سامانه همیاب24 از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند!

نحوه پيدا كردن گوشي گم شده خاموش

ردیابی گوشی خاموش چگونه ممکن می شود؟

پيدا كردن گوشي همراه گم شده و خاموش ممكن است به اين موارد وابسته باشد كه آيا تنظيمات مخصوصي براي مواجهه با چنين موقعيتي انجام داده‌ايد يا نه. اگر تنظيمات مخصوصي ديگري انجام نداده‌ايد، بهترين گزينه اين است كه از مزايايي استفاده كنيد كه توسط توليدكننده گوشي فراهم شده است. در غير اين صورت، مي‌توانيد اقدامات زير را انجام دهيد:

  1. استفاده از سيستم‌هاي رديابي: برخي گوشي‌ها و سيستم‌ها امكان استفاده از سيستم‌هاي رديابي را فراهم مي‌كنند. مثلاً، اگر از سامسونگ استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد از “Find My Mobile” استفاده كنيد. اگر از آيفون استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد از “Find My iPhone” استفاده كنيد. با ورود به حساب كاربري خود مي‌توانيد مكان گوشي را پيدا كنيد و دسترسي به امكاناتي مثل قفل كردن يا پاك كردن اطلاعات داشته باشيد.
  2. تماس با مخاطبي كه ممكن است گوشي را پيدا كرده باشد: ممكن است كسي گوشي شما را پيدا كرده و تماس گرفته باشد. بنابراين، اگر گوشي خاموش است، بسيار مهم است تا شما اطلاعات تماس خود را به دقت نگه داريد.
  3. گزارش به مراجع محلي: اگر احتمال مي‌دهيد گوشيتان سرقت شده است، مي‌توانيد به پليس محلي گزارش دهيد تا آنها به پيگيري اين موضوع بپردازند.
  4. تماس با اپراتور مخابراتي: اگر گوشي شما داراي SIM card است، مي‌توانيد با اپراتور مخابراتي تماس بگيريد و آنها را از سرقت گوشي مطلع كنيد. آنها ممكن است بتوانند SIM card را غيرفعال كنند يا اطلاعات بيشتري ارائه دهند.

لطفاً به یاد داشته باشید که پیروی از قوانین و مقررات محلی برای پیدا کردن یا پیگیری گوشی گم شده الزامی است. همچنین مهم است که از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید و از روش‌هایی که قانونی نیستند استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: ردیابی گوشی آیفون خاموش | معرفی بهترین روش‌های ردیابی گوشی

درنهایت

با کمک اپلیکیشن همیاب24 به راحتی می‌توانید جلوی سرقت گوشی خود را بگیرید زیرا این برنامه با امکانات منحصر به فردش شما را از سرقت گوشی مطلع می‌کند. همچنین اگر سرقتی صورت گیرد با کمک این برنامه به راحتی می‌توانید گوشی خود را ردیابی نمایید. دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…

سوالات متداول

ردیابی گوشی خاموش اندروید امکان پذیر است؟

بله. روش‌هایی وجود دارد که میتوانید گوشی اندروید یا آیفون خود را ردیابی کنید. در متن مقاله کامل توضیح داده‌ایم.

آیا آیفون خاموش قابل ردیابی است؟

بله. با روش هایی مانند Find My iPhone و… که در متن توضیح دادیم می‌توانید ایفون خاموش خود را ردیابی نمایید.

4.1/5 - (468 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. راضیه گفت:

    سلام من گوشیم سامسونگ a۷۰ است و زمانی که گمش کردم خاموش بود �ا شما می‌تونید ردیابیش کنید لطفاً زودتر جواب بدین دل تو دلم نیست

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام راضیه عزیز. به خاطر این اتفاق خیلی متاسفیم. بله لطفا هر چه سریعتر گوشی خو.د را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید. تا ردیابی شود.

      0
  2. روند پیگیری بعد از ثبت به چه صورته؟ خود همیاب انجام میده؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      کاربر عزیز پس از ثبت کالا، همیاب به صورت مستمر و روزانه، اطلاعات کالای ثبت شده را با اطلاعات کالاهای پیدا شده در سطح کشور مقایسه می کند. در صورت تطابق، همیاب به مالباخته یا صاحب کالا اطلاع می دهد.

      0
  3. مطهره گفت:

    واسه ثبت تو همیاب چه اطلاعاتی رو میخاید

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      کاربر عزیز برای ثبت کالای خود در همیاب مشخصات زیر الزامیست: نوع کالا
      شماره IMEI یا سریال کالا
      توضیحات مربوط به کالا
      اطلاعات تماس مالباخته یا صاحب کالا

      0
  4. شهاب کی منش گفت:

    سلام.من که میدونم امیدی نیست واسه پیگیری و ثبت نام تو این سامانه برای پیدا کردن دزد.ولی خب به دلیل اینکه شکایت من ثبت بشه که اگر جرمی با اون گوشی صورت گرفت,من مقصر نباشم.

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام شهاب عزیز. شما را درک میکینم. اما نگران نباشید. از تعداد افرادی که در سامانه همیاب24 گوشی خود را ثبت کرده اند از هر سه گوشی یک گوشی ردیابی و به مالباخته بازگردانده شده است. ما در تیم همیاب24 نهایت تلاش خود را برای ردیابی تمامی گوشی های سرقتی یا مفقودی میکنیم. و امیدواریم هر چه زودتر شما را با خبر ردیابی مثبت خوشحال کنیم. لطفا اپلیکیشن همیاب24 را نصب نمایید تا علاوه بر پیگیری روند ردیابی گوشیتان از سایر امکانات برنامه مخصوصا خاصیت ضد سرقت آن بهره مند شوید.

      0
  5. سلام گوشی خاموش میشه ردیابی کرد امروز۶روزه گوشیمو دزدیدن سیمکارت هامو سوزاندم ثبت سامانه همیاب ثبت‌ کردم تاهنوز که خبری نیست مدیران محترم که پشت میز نشسته اید لطفا به این موضوعات پیگیرباشید چون الان همه چی طرف فقط شده اون گوشی من خودم شخصا تمام اسناد مدارک سند هرچه داشتم فیلم عکساش ‌توگوشیم بودم تمام فیلم های خانواده گیم مهمترین چیز شخص مال باخته فقط اون مدارک داخل گوشییش هست نه گوشی شمارو به اون الله که پیداکرده پناه میکنه قسم هست تابه این مشکلات مردم رسیدگی نکنید بابا این چه وعضه شه طرف گوشی ۱۵ و۲۰ میلیون بلند میکنه میدزده راحت روشن میکنه درسته سیمکارت نمیدازه اون گوشی مدل بالا امکان نداره ردیاب نشه چی خاموش چی غیر خاموش بایدپیگیر باشید …

    2
    1. سلام دوست عزیز. پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
  6. من گوشیمو دزدیدن ۱ ماه و نیم شده هیچ خبری نیست .گوشیم جیمل داشتم بازهم هیچ کاری نمیشه کرد.دزد عوضی راحت میبره ریجستر میکنه ازش استفاده میکنه ماهم اینجا منتظریم وهی پول میدیم به دفتر پیشخوان که ردیابی کنه.بقران من گوشیو نمیخوام من فقط عکسا وفیلمای داخلشو میخوام…عکس‌ و فیلم پدر خدابیامرزم داخلش بود یک روز قبل از وفاتش ازش گرفته بودم..جیگرم داره میسوزه

    6
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا نگران نباشید بسیاری از ردیابی ها بعد از ماه ها مثبت میشود.

      2