top
Phone-tracking-by-the-police

پلیس سایبری- اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا | پلیس چگونه گوشی را ردیابی میکند؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

98

icon

متأسفانه، سرقت تلفن همراه اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد. این موضوع می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند و اضطراب‌آور باشد. خیلی از افراد این تصور را دارند که اقدام اولیه در زمان سرقت گوشی، اعلام آن به پلیس فتا (اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا) است. اما ما در این متن ردیابی گوشی سرقتی در پلیس، نحوه ردیابی گوشی توسط پلیس و اینکه پلیس چگونه گوشی را ردیابی می‌کند، را بررسی خواهیم کرد.

پلیس چگونه گوشی را ردیابی میکند ؟

حال این سوال پیش می‌آید که پلیس چگونه سیم کارت را ردیابی میکند؟

پلیس از چند طریق گوشی‌ها را ردیابی می‌کند که در ادامه به هر مورد می‌پردازیم. به ین نکته توجه داشته باشید که پیشگیری خیلی بهتر از استفاده از بهترین روش‌ها برای ردیابی گوشی است. بنابراین در همین ابتدا برنامه همیاب24 را نصب نمایید و با فعال کردن هشدارهای امنیتی از سرقت گوشی خود جلوگیری کنید.

بنابر اعلام سایت پلیس فتا، ردیابی و پیگیری گوشی های سرقتی/مفقودی از طریق چند روش که در ادامه این مطلب آورده شده است امکان پذیر می باشد. با ما همراه باشید.

همیاب24

 1. نحوه ردیابی گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب24

همیاب ۲۴ استارتاپی ایرانی است که با همکاری قوه‌ی قضاییه و اپراتورها، روند پیگیری گوشی سرقتی را بسیار راحت‌تر و کوتاه‌تر می‌کند. با ثبت شماره‌ی دستگاه خود در این سامانه، علاوه‌ بر شروع فرآیند ردیابی، شماره‌ی دستگاه به فروشگاه‌ها نیز اعلام می‌شود تا مانع از فروش دستگاه‌تان شود.

سامانه کشوری همیاب 24 علاوه بر ردیابی دستگاه در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی به اصناف سراسر کشور از خرید و فروش کالا و وقوع جرم های بعدی جلوگیری کرده و کالای سرقتی را در بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها جستجو کرده و به اطلاع شما می رساند. از طریق سرویس استعلام رجیستری و سرقتی که در این سامانه ارایه شده، شما می توانید قبل از خرید، رجیستر بودن و سرقتی نبودن کالا را استعلام بگیرید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک کالای سرقتی نشوید.

بعد از ثبت در سامانه کشوری همیاب24 موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

توجه داشته باشید ردیابی گوشی سرقتی در اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و… در این سامانه به صورت 24 ساعته انجام می‌شود. و شما با ثبت نام در این سامانه علاوه بر ردیابی تمام اپراتورها از امکاناتی که در پراگراف قبل گفتیم نیز بهره‌مند خواهید شد.

ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی از طریق سایت و برنامه

همیاب پلیس

زمانی که پلیس گوشی سرقتی را کشف میکند در اپلیکیشن همیاب پلیس استعلام میگیرد. چنانچه مالباخته گوشی خود را سامانه همیاب24 ثبت کرده باشد اطلاعات شخص نشان داده شده و گوشی به مالباخته تحویل داده می‌شود.

همیاب24 سامانه ردیابی و اعلام سرقت گوشی و کالای دیجیتال تحت حمایت قوه قضاییه و مورد تایید مراجع قضایی

2. نحوه ردیابی گوشی سرقتی در اپراتور همراه اول

ردیابی گوشی سرقتی در اپراتور همراه اول نیز صورت می‌گیرد اما مانند روش قبل نیست.

برای فعال‌سازی سرویس ردیابی در اپراتور همراه اول مشترکین می‌توانند شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده را از طریق خطوط همراه اول، با یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال نمایند.

۱. شماره‌گیری #کد گوشی*۱۰*۲۱۴۱*

۲. ارسال عدد ۱۰ به شماره ۲۱۴۱

سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و در پایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند. پس از گذشت ۱۰ روز در صورت موفقیت در ردیابی گوشی مبلغ ۳۰۰۰ تومان به حساب مشترک منظور شده و کد رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ردیابی گوشی سرقتی ویژه مشترکین همراه اول را بخوانید.

بیشتر بخوانید: ردیابی گوشی سرقتی ویژه مشترکین همراه اول

3.نحوه ردیابی گوشی سرقتی در اپراتور ایرانسل

ایرانسل برای ردیابی گوشی سرقتی شما سامانه ۶۱۰۱ را توسعه داده‌ است. جهت ردیابی گوشی مفقودی/سرقتی خود از طریق این سامانه باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا سیم کارت فعال روی گوشی سرقتی خود را مسدود نمایید.

2- ۵ روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری نمایید. نتیجه ردیابی پس از 48 ساعت برای شما ارسال خواهد شد. هزینه استفاده از خدمات سرویس ردیابی ۱۰۰۰ تومان به ازای ثبت هر درخواست می باشد.

3- در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی شما می توانید سایر مراحل را برای دریافت نامه قضایی از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایید و درصورت منفی بودن نتیجه ردیابی، می توانید حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجدداً درخواست ردیابی خود را ثبت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل را بخوانید.

حتما بخوانید: نحوه مسدود کردن و یا سوزاندن سیم کارت

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا (ردیابی شماره موبایل از طریق پلیس فتا)

شاید شما هم گمان می‌کنید که یکی از روش‌هایی که احتمال پیدا شدن گوشی دزدیده شده را افزایش می‌دهد، اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا است، اما باید بدانید که وظایف پلیس فتا، در خصوص پیگیری جرایم رخ داده از طریق فضای اینترنتی و مخابراتی است و اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا قابل اجرا نیست.

بنابراین در جواب سوال آیا پلیس فتا مسئول پیداکردن گوشی دزدیده شده است؟ باید بگوییم خیر، پلیس فتا مسئول ردیابی گوشی سرقت شده نیست نمی‌توانید از اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا استفاده کنید. برای ردیابی گوشی خاموش توسط پلیس و یا ردیابی سیم کارت توسط پلیس باید از سامانه همیاب24 استفاده نمایید.

باید بدانید که روش حضوری اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا وجود ندارد و این سامانه فقط مسئول جرائم سایبری ومجازی است بنابراین دنبال روش هایی با عنوان روش غیر حضوری اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا نگردید.

درنهایت

در این متن نحوه اعلام سرقت گوشی به پلیس را آموزش دادیم و نحوه ردیابی گوشی توسط پلیس را بررسی کردیم و در نهایت روشی را برای ردیابی گوشی به شما معرفی کردیم که مورد تایید پلیس است. حال اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا امکان پذیر است؟

خیر، پلیس فتا مسئول ردیابی گوشی سرقت شده نیست نمی‌توانید از اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا استفاده کنید.

پلیس چطور گوشی را ردیابی می‌کند؟

پلیس از چند روش برای ردیابی گوشی استفاده می‌کند که در متن مقاله کامل توضیح دادیم.

همیاب24
3.7/5 - (32 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سعیده گفت:

    ردیابی گوشی توسط پلیس فقط گوشی هایی که تو همیاب ثبت هست رو پیگیری میکنند؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سعیده عزیز. ردیابی گوشی توسط پلیس به این شکل است که بعد از سرقت ابتدا باید گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید. بعد از ثبت ردیابی گوشی توسط پلیس شروع شده و موارد زیر برای کالای شما اعمال خواهد شد: ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.
      در صورتی که کشف صورت بگیرد پلیس گوشی را در سامانه همیاب استعلام گرفته و به مالباخته تحویل خواهد داد. بنابراین حتما گوشی را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید.

      0
  2. از طریق find my device رد یابی و تماس با دستگاه رو زدم پیام اومد مکان دستگاه شما پیدا شد ولی نمیتونم مکان دقیقشو ببینم در ادامه باید چیکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید من حاضرم جیمیل و گذر واژمو در اختیار شما و پلیس قرار بدم تا روند کار تسهیل بشه

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. بخاطر این اتفاق متاسفیم. اما نگران نباشید ما در تیم همیاب24 به شما کمک خواهیم کرد.
      آیا شکایت ثبت کردید و این موضوع را با پلیس در جریان گذاشتید؟
      همچنین هر چه سریعتر گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی گوشیتان فعال شود…..

      0
  3. سلام ، وقت بخیر تشکر بابت زحماتتون
    می‌بخشید گوشی منو متاسفانه دزدیدن بعد از ثبت در همیاب 24 چه کاری توصیه میکنید انجام بدم و اینکه آیا شما با داشتن جیمیل و گذرواژه گوشی مفقودی روند کشف تسهیل نمیشه و اینکه من ایمن سازی از راه دور رو انجام دادم و پیام و شماره تماس هم بر روی گوشی مسروقه گذاشتم خواستم بدونم حتما باید گوشی روشن باشه تا بشه ردیابی کنید اینکه میگن به محض اینکه سیم داخل گوشی بندازنند ردیابی میشه با ایمن سازی مشکلی پیش نمیاد البته احتمالش کمه سیم کارت بندازن چون اونا هم خودشون این موضوع رو میدونند

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام مهدی عزیز. بابت این اتفاق متاسفیم اما نگران نباشید ما در تیم همیاب24 تمام تلاش خود را جهت ردیابی گوشی شما خواهیم کرد.
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
  4. محسن زارع گفت:

    سلام گوشی من به سرقت رفته بعد من سیم کارت سوزوندم و تو همیاب ثبت نام کردم ولی همراه اول میگه چون سریع ثبت نام کردی سیم کارت خودت ردیابی میکنه یعنی چی؟ بعد اینهمه پیگیری اداری و هزینه هیچ راهکاری بابت ردیابی نیستش؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام محسن عزیز. آیا ردیابی شما از طریق همیاب24 مثبت شده؟ اگر سیمکارتهای خود را سوزاندید و در همیاب24 ثبت نام کردید نگران نباشید مشکلی پیش نمی آید. چنانچه سوالی دارید با شماره 05141410000 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

      0
  5. سلام
    من روی گوشیم سیمکارت تبود الات بایو چیکار کنم
    توروخدا زود ج بدین دارم دق میکنم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سینا عزیز. خیلی متاسفیم دوست عزیز. و شما را درک میکنیم. اما نگران نباشید. هر چه سریعتر گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی شود.

      1
  6. گوشی من بعد از 2 ماه که از سرقتش گذشت توسط شما ردیابی شد ممنوووون چطور میتونم از سمانتون حمایت کنم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام احد عزیز. رضایت شما باعث افتخار ما است. لطفا با دادن 5 ستاره و فرستادن ویدئو خود در شبکه های مجازی همیاب24 از ما حمایت کنید.

      0