top
to-track-the-location-of-family-members-via-smartphones-and-telegram

5 روش برای ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده از طریق گوشی های هوشمند و تلگرام

زمان مطالعه: 13 دقیقه

67

icon

آیا می خواهید بدانید اعضای خانواده شما کجا هستند؟ آیا مکان یابی بدون اجازه افراد امکان پذیر است؟ چگونه گوشی کسی را ردیابی کنیم؟ آیا می دانستید اپلیکیشن هایی برای گوشی های هوشمند وجود دارد که برای اشتراک گذاری یا ردیابی موقعیت مکانی افراد خانواده و دوستانتان قابل استفاده است؟ اپلیکیشن هایی که همگی رایگان است. با همیاب24 هراه باشید تا با موقعیت یابی گوشی آشنا شوید و جواب سوال چگونه موقعیت مکانی یک نفر را پیدا کنیم؟ را بیابید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

ردیابی موقعیت مکانی افراد

نظارت بر اعضای خانواده از همیشه آسان تر و شاید هم مخفی کارانه تر شده است. دیگر برای این که بفهمید فرزندتان در خانه است یا خیر، نیاز به تماس گرفتن یا ارسال پیامک به او را ندارید یا اگر افرد سالخورده و دچار بیماری الزایمر در اطراف خود دارید و همواره نگرانشان هستید، می توانید به راحتی موقعیت مکانی و زمان ورود آن ها به خانه را بفهمید.

حتما بخوانید: ردیابی لحظه ای موقعیت مکانی افراد در نقشه گوگل (Google Map)

امروزه برنامه های کاربردی وجود دارند که قادرند به راحتی اعضای خانواده یا دوستان شما را زیر نظر گرفته و موقعیت مکانی تقریبی آن ها را به شما نشان دهند که می تواند بسیار مفید باشد. اگر فردی فراموش کرد با شما تماس بگیرد و یا پاسخ گویی تماس های شما نبود، دیگر لازم نیست نگران او شوید. کافیست به اپلیکیشن ردیابی خود نگاهی بیندازید تا همه چیز را متوجه شوید و آرامش خاطر را به دست آورید.

اگر مکان یابی بدون اجازه افرادی که دوستشان دارید دزدانه به نظر می رسد و یا از بابت این که مورد جاسوسی قرار بگیرید نگران هستید، باید بگوییم که هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد. همه این اپلیکیشن های اندرویدی و آیفون که در زیر معرفی می کنیم امن بوده و شما می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. مخاطبین شما باید با ردیابی شدن موافقت کنند و دستور العمل استفاده از این اپلیکیشن ها هم بسیار واضح و ساده است.

همان طور که اپلیکیشن های معرفی شده در زیر را مورد استفاده قرار می دهید، به خاطر داشته باشید که این ابزار ها کاملا دقیق نیستند و میزان دقت مکان یابی آن ها به قدرت سیگنال های GPS بستگی دارد. همچنین هیچ کدام از این ابزار ها در هنگام خاموش بودن گوشی قابل استفاده نیست.

حتما بخوانید: ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق google maps

اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده Glympse

این اپلیکیشن که جهت ردیابی فوری موقعیت مکانی طراحی شده است، به شما اجازه می دهد تا افرادی که می توانند موقعیت مکانی شما با استفاده از GPS مشاهده کنند را تعیین کرده و حتی مدت زمان ردیابی شدن خود را انتخاب کنید.

امکان پایان دادن به اشتراک گذاری موقعیت مکانی به دو صورت در این اپلیکیشن وجود دارد:
روش اول پس از پایان مهلت زمانی تعیین شده، اشتراک گذاری به صورت خودکار متوقف می شود.
روش دوم شما می توانید انتقال اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را به صورت دستی متوقف نمایید. علاوه بر این ها، شما می توانید مدت زمان ردیابی شدن خود را در صورت لزوم افزایش دهید.

کافیست هنگامی که از محل کار خود به سوی منزل حرکت می کنید، Glympse را فعال کنید تا به همسرتان اجازه دهید موقعیت شما را مشاهده کرده و از لحظه ورود شما به خانه آگاه شود. همچنین اگر با دوستان خود در پارک یا یک نمایشگاه عمومی قرار ملاقات دارید، می توانید این اپلیکیشن را فعال نموده و به راحتی همدیگر را از دور کنترل کنید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

حتما بخوانید: شماره یاب | پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی از روی شماره موبایل

اپلیکیشن Glympse می تواند موقعیت لحظه ای افراد را به همراه زمان تخمینی رسیدن و سرعتشان را به ایمیل شما ارسال و یا آن را به گوشی پیامک کند و حتی به شبکه های اجتماعی بفرستد. یکی از قابلیت های جالب این اپلیکیشن، یکپارچه سازی آن با تقویم است که موقعیت شما و زمان تخمینی رسیدن به مقصد را با دیگران به اشتراک می گذارد.

اپلیکیشن Glympse برای اندروید و آیفون رایگان است.

برای دانلود برنامه ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده کلیک کنید.

اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده Life360 Family Locator

این اپلیکیشن رایگان به اعضای خانواده اجازه می دهد موقعیت مکانی یکدیگر را به صورت زنده و لحظه ای ردیابی کنند. قابلیت بی نظیری در این اپ وجود دارد که به اعضای خانواده امکان می دهد از ورود یک نفر به یک موقعیت از قبل تعریف شده مثل خانه یا مدرسه آگاه شوند. امکان تعیین دو موقعیت مجزا برای این کار وجود دارد. بنابراین وقتی بچه ها از مدرسه به خانه بر می گردند، اپلیکیشن Life 360 به صورت خودکار این مورد را بررسی کرده و اعلانی را به گوشی هوشمند سایر اعضای خانواده می فرستد.

همچنین این اپلیکیشن دارای یک تاریخچه کامل از آخرین موقعیت های مکانی است که برای مرور کلی آخرین فعالیت های انجام شده توسط اعضای خانواده بسیار مفید است. قابلیت پیش فرضی به نام Help Alert در این اپ وجود دارد که قادر است در شرایط اضطراری مختصات GPS دقیق موقعیت شما را به ایمیل های از پیش تعیین شده ارسال کرده و یا به شماره های تعریف شده پیامک کند. همچنین می توان از این اپلیکیشن برای ارسال پیغام میان اعضای خانواده استفاده کرد.

اگرچه این اپلیکیشن و خدماتش رایگان است، ولی نسخه پرمیومی (حرفه ای) نیز برای آن وجود دارد که با پرداخت ۵ دلار در ماه یا ۵۰ دلار در سال برای کل اعضای خانواده قابل استفاده است. این نسخه امکان تعریف تعداد بی نهایت موقعیت از پیش تعیین شده، قابلیت ردیابی دستگاه هایی به غیر از گوشی های هوشمند و قابلیت محافظت از گوشی های سرقتی را دارد. همچنین امکان استفاده از قابلیت های این نسخه به صورت آزمایشی تا ۳۰ روز وجود دارد.

شما می توانید اپلیکیشن Life360 Family Locator را برای اندروید و آیفون رایگان دانلود کنید.

اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده Find My Friends

این اپلیکیشن نیز که توسط سازندگان Life360 ساخته شده است، قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی و ارسال پیغام را در اختیار شما قرار می دهد. آیا می خواهید چند روزی شهر را ترک کنید؟ پس مسافرت و مقصد خود را قبل از آغاز با دیگران هماهنگ کنید. به همین ترتیب، می توان از این اپلیکیشن برای اشتراک گذاری فوری موقعیت مکانی با دیگران در شرایط اضطراری نیز بهره گرفت.

ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده روی نقشهFind My Friends

مانند سایر برنامه های از این دست، این یکی هم از نقشه های گوگل (Google Maps) استفاده می کند، به همین خاطر یادگیری و کار با آن بسیار ساده است. علاوه بر این، این نقشه مکان های مهمی همچون ایستگاه پلیس، آتش نشانی و بیمارستان ها را به صورت خودکار روی نقشه به نمایش می گذارد.
نسخه پرمیوم (حرفه ای) Find My Friends با پرداخت ۵ دلار در هر ماه قابل تهیه است که امکان تعریف بی نهایت موقعیت از پیش تعریف شده، تاریخچه موقعیت های مکانی کامل تر، کمک های کنار جاده ای و پشتیبانی از دستگاه هایی به غیر از گوشی های هوشمند را داراست. همه کاربران می توانند این نسخه را برای ۳۰ روز به صورت رایگان و آزمایشی تجربه کنند.

همین الان می توانید اپلیکیشن Find My Friends را به صورت رایگان برای اندروید و آیفون دریافت کنید.

سرویس شبکه اجتماعی گوگل Google+

این یکی ممکن است چندان در این زمینه معروف نباشد، ولی سرویس شبکه اجتماعی گوگل به نام Google+ هم می تواند برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی مفید باشد. طراحی این اپلیکیشن یادآور برنامه قدیمی Google Latitude است که با Google Maps ترکیب شده است.

ردیابی با برنامه اندروید google plus

برای به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با سایرین، با استفاده از اپلیکیشن Google+ درخواستی را به شماره مخاطب مورد نظر خود ارسال کنید. پس از اینکه آن فرد قبول کرد، شما می توانید موقعیت مکانی همدیگر را با آن اپ مشاهده کنید. شایان ذکر است که برای مشاهده موقعیت فرد مورد نظر لازم نیست وی مجدد درخواستی را به شما ارسال کند.
اپلیکیشن Google+ رایگان بوده و برای اندروید و آیفون موجود است.

روشی برای مکان یابی افراد در برنامه تلگرام به صورت رایگان

در این بخش ما دو روش برای ردیابی تلگرام فرد مورد نظر ارائه می دهیم که هر دو از طریق آی پی شخص اقدام به مکان یابی تلگرام فرد مورد نظر می نمایند. البته باید به یاد داشته باشید که ردیابی تلگرام با استفاده از آی پی چندان دقیق نیست و فقط موقعیت تقریبی فرد را بدست می دهد. اما همین مورد هم می تواند در زمینه یافتن افرادی که درباره موقعیت خود دروغ می گویند بسیار موثر باشد. این روش ها هرچند دقیق نیستند اما بازهم می توانند بسیاری از حقایق را درباره موقعیت کنونی افرادی که به شما پیام می دهند را فاش نماید.

مکان یابی تلگرام با استفاده از محیط CMD

در این روش ردیابی تلگرام ، کافیست محیط تلگرام را در سیستم رایانه خود اجرا نمایید. هیچ صفحه دیگری را باز نکرده و با فرد مورد نظری که قصد یافتن موقعیت وی را دارید شروع به چت کردن کنید. پس از ارسال و دریافت چند پیام، بدون اینکه کار اضافه ای را انجام دهید، محیط CMD را باز کنید. طریقه باز کردن محیط Command prompt در تصویر زیر نشان داده شده است.

باز کردن cmd روی ویندوز


پس از باز کردن محیط CMD عبارت netstat –n را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید. (دقت داشته باشید که در عبارت فوق بین –n و netstat یک فاصله وجود دارد).

پس از انجام مراحل فوق لیستی از چند آدرس آی پی برای شما به نمایش درخواهد آمد که به جز آدرس 127.0.0.1 که مربوط به سیستم خودتان است، بقیه آی پی ها مربوط به وبسایت ها و یا کسانی است که شما با آن ها ارتباط برقرار کرده اید. حال یکی یکی این آدرس آی پی ها را در سایت iplocation.net وارد نمایید. دقت داشته باشید فقط آی پی آدرس هایی را در سایت مذکور وارد کنید که در قسمت Foreign Address آمده اند.

دریافت ip address از cmd

پس از انجام این مرحله لیستی از آی پی آدرس هایی که با آدرس مربوطه هم اکنون به اینترنت متصل شده اند برایتان به نمایش در خواهد آمد که می توانید با استفاده از آن موقعیت تقریبی ISP مورد نظر را بدست آورید و اقدام به ردیابی تلگرام فرد مورد نظر نمایید.

ردیابی از طریق isp

اما برای اینکه بتوانید موفق به ردیابی تلگرام فرد مورد نظر شوید، باید در قسمت اطلاعاتی که برایتان ارائه شده است، مشخصات Latitude و Longitude را یادداشت کرده و در سایت ردیابی ناسا که از طریق همین لینک قابل دسترسی است وارد نمایید.

ردیابی از طریق ip در سایت


پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده شما قادر به مکان یابی دقیق ISP فردی که به شما پیام می دهد خواهید بود. و از آنجا که اگر فرد مورد نظر از VPN و پروکسی استفاده نکرده نباشد، موقعیت تقریبی وی به نمایش در خواهد آمد.

ردیابی تلگرام با استفاده از وب سایت

اما روشی ساده تر و دقیق تر نیز وجود دارد که بسیار ساده تر می تواند شما را به هدفتان برساند. در این روش نیازی به محیط CMD نیست و تنها از طریق یک وب سایت و اندکی کمک خود فرد می توانید موقعیت حدودی وی را شناسایی کرده و موفق به ردیابی تلگرام وی گردید. برای این منظور کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.
ابتدا وارد سایت blasze.tk شده و در آنجا در قسمت مربوطه نام یک سایت دلخواه را وارد کنید و سپس روی کلید Submit کلیک نمایید.


در قسمت بعدی برای شما یک لینک ایجاد خواهد شد که قسمتی که در تصویر مشخص شده است را باید کپی کرده و برای فردی که قصد ردیابی او را دارید ارسال کنید. معمولا بهتر است این کار را از طریق تلگرام انجام دهید. حال باید کاری کنید که فرد مورد نظر روی لینک ارسال شده از طریق شما کلیک نماید.

ردیابی از طریق سایت blasze


پس از کلیک کردن فرد مورد نظر روی لینک ارسال شده، حال به صفحه ای که لینک را ساخته بودید برگشته و صفحه را با کلید F5 رفرش نمایید. طبق تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که تعدادی آی پی آدرس برای شما به نمایش در می آید. حال این آی پی آدرس ها را در وبسایت Iplocation.net وارد کرده و سپس از طریق همان وبسایت ناسا که در بخش پیشین معرفی شده بود، اقدام به موقعیت یابی فرد مورد نظر نمایید.

دریافت ادرس از سایت ردیابی blasze

برنامه موقعیت یابی دقیق افراد

دقت داشته باشید که به علت استفاده از خاصیت NAT ممکن است همزمان چند آی پی آدرس یکسان که از محل های متفاوتی به اینترنت دسترسی دارند، به نمایش در آید. از آنجا که روش ردیابی تلگرام افراد با استفاده از آی پی چندان مورد اطمینان نیست و فقط موقعیت ISP خدمات دهنده را به نمایش می گذارد. و معمولا نمی توان اطلاعاتی دقیقتر از شهری که فرد در آن حضور دارد را بدست آورد.
برای بدست آوردن موقعیت دقیق افراد بهتر است از نرم افزارهایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمود. این نرم افزارها نظیر برنامه SFP با استفاده از فناوری هایی که در آن به کار رفته است و با استفاده از ماهواره جی پی اس و دکل های مخابراتی می تواند موقعیت دقیق افراد را به نمایش بگذارد. با استفاده از نرم افزار SFP قادر خواهید بود بدون اینکه کار خاصی را انجام دهید و تنها با یک بار نصب برنامه روی تلفن همراه فرد مورد نظر، از آن پس موقعیت لحظه به لحظه و همچنین پیام های رد و بدل شده در اپلیکیشن هایی نظیر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام را نیز به دست آورد.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.9/5 - (254 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام و خسته نباشید، مقاله و اگاهی جالبی خوندم، ممنون از زحماتتون،در رابطه با sfp, میخوام در گوشی یکی از اعضای خانوادم نصب کنم،جوری که متوجه نشن، واقعا امکان داره که بدون اینکه بفهمه، رفت و امدش رو کنترل کنم؟ ممنون ازتون.

    1
  2. سعید گفت:

    سلام و درود فراوان خدمت شما،عذرخواهم ک وقت با ارزشتون رو میگیرم،در رابطه با اپ sfp سوال داشتم از محضرتون، نوشته شده ک فقط کافیه یکبار این اپ تو گوشی فرد مورد نظر نصب بشه تا بتونیم موقعیت لحظه به لحظه ی ایشون رو داشته باشیم،به این معنی هست که بعد از نصب برنامه درگوشی فرد مورد نظر و انجام اقدامات لازم میتونیم برنامه رو حذف کنیم ولی همچنان از موقعیت اطلاع داشته باشیم؟اگر غیرازاینه ممنون میشم هم مراحل نصب و ب کارگیری برنامه رو بفرمایید وهم اینکه چطور میتونیم اپی روکه نصب کردیم درگوشی موردنظر مخفی کنیم،سوال آخر اینکه با اپ sfp فقط یکبار نیاز به تایید دسترسی میباشد؟ینی بعداز اولین اجازه ی دسترسی برای هربار ردیابی موقعیت نیاز به تایید فرد مورد نظر نیست؟ ببخشید ک طولانی شد سوالاتم، ممنون میشم اگه جواب بنده رو هم بدین، سپاسگذارم

    11
    1. سلام و خسته نباشید، مقاله و اگاهی جالبی خوندم، ممنون از زحماتتون،در رابطه با sfp, میخوام در گوشی یکی از اعضای خانوادم نصب کنم،جوری که متوجه نشن، واقعا امکان داره که بدون اینکه بفهمه، رفت و امدش رو کنترل کنم؟ ممنون ازتون.

      0
  3. سلام وقت بخیر.
    برای استفاده از سایت ردیاب ناسا، موقع ورود به صفحه پیامی میاد که میگه شما مجاز به دسترسی به این صفحه نیستید.
    برای این مورد جکار باید کرد

    2
  4. مریم رمضانی گفت:

    درود بر شما و سپاس از مطالب خوبتون
    سوالم اینه که چطوری میشه متوجه شد که آیا توسط شخص دیگه‌ای ردیابی و تعقیب می‌شیم یا نه؟

    5
  5. لالا گفت:

    سلام چرا وقتی وارد سایت ناسا میشم میگه اجازه دسترسی به این صفحه رو ندارین

    1
  6. علی جعفریون گفت:

    سلام من میخواستم ردیاب یکی رو پیدا کنم

    3