top
is-it-possible-to-track-turned-off-phone

آیا ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

88

icon

با توجه به قیمتی شدن گوشی های تلفن همراه هوشمند، امکان تبدیل شدن آن ها به طعمه ای برای سرقت نیز افزایش پیدا کرده است. شاید شما خواننده عزیز هم یکی از مالباختگان گوشی های هوشمند باشید که به تازگی سارقین آن را دزدیده اند، و حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال ادامه مطلب را همراه همیاب24 باشید.

آیا ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟

اگر شما گوشی خود را گم کرده اید و یا از شما به سرقت رفته است، حتما نیاز دارید که پاسخ این سوال را بدانید. برای ردیابی گوشی سرقتی یا گم شده، هر زمان که گوشی شما با یک سیم کارت فعال شود امکان ردیابی از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود دارد. اما اگر گوشی شما خاموش باشد سیگنالی به دکل‌های اپراتورهای سیم کارتتان ارسال نمی شود. در نتیجه امکان ردیابی گوشی خاموش وجود ندارد.

ردیابی گوشی خاموش توسط سازمان امنیت ملی آمریکا

حتی اگر گوشی تلفن همراهتان را خاموش کنید، دولت آمریکا می‌تواند آن را روشن کرده و داده‌های خصوصی‌تان را به سرقت ببرد. با توجه به  گزارش از واشنگتن پست، آژانس امنیت ملی آمریکا قادر به ردیابی تلفن های همراه است، حتی زمانی که آنها خاموش می باشد و این چیز تازه ای نیست. در سپتامبر 2004 این تکنیک در عراق مورد استفاده قرار گرفت و آن ها توانستند اعضای یکی از شورش‌های القاعده را با کمک همین ردیابی‌ها دستگیری کنند.

 به طور کلی می توان گفت که وقتی تلفن همراهی خاموش است هیچ سیگنالی ارسال نمی کند. تنها قطعه الکترونیکی که به طور طبیعی فعال است کریستال فرکانس ساز است که برای از دست نرفتن زمان یا فهمیدن اتصال تلفن به شارژ به کار می رود. از گفته‌ها بر می آید که برای این کار باید قسمتی از دستگاه روشن بماند ولی شرکت‌های سازنده می گویند که تلفن های آن ها را وقتی خاموش می کنید واقعا خاموش می شوند! اما با توجه به اقدامات سازمان جاسوسی آمریکا حتما سازندگان برای ملاحظات بازار این گفته‌ها را منتشر کردند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب چگونه ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است؟ را مطالعه کنید.

چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟

اما اگر گوشی خود را گم کرده اید و می خواهید بدانید چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟ کلیک کنید و روش های به صدا درآوردن و پیدا کردن گوشی اندروید و گوشی آیفون را در این مطلب به طور کامل بخوانید.


شما برای ردیابی گوشی سرقتی خود در ایران چه اقدامی انجام می دهید؟

اگر گوشی شما گم شده و یا به تازگی به سرقت رفته، با همیاب۲۴ دیگر نگران نباشید. این سامانه با حمایت دادگستری، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور، به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند!

ردیابی گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب۲۴

ردیابی گوشی های سرقتی در همیاب 24
ردیابی گوشی سرقتی در سامانه همیاب24

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

حتما بخوانید: ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟

اما ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام طرح رجیستری و سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.


دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.3/5 - (32 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. رضا فراهانی گفت:

    من تبلتم را از روی سقف ماشین همسایه به علت اینکه دستم بند بود گذاشتم در پارکینگ ورفتم بالا وقتی که برگشتم دیدم ماشین همسایه رفته دوربین ساختمان را نگاه کردیم تا سر کوچه که پیچیده روی سقف ولی بعد افتاده هر کسی که ورداشته نمی خواد بده چون شناسه گوشی از طر یق هواوی و گوگل عوض کردم هر چی که برنامه گوگل ردیابی خود گوگل زدم میگه مکان در دسترس نیست سیم کارت هم نداره فقط یک رم ۳۲ گیگ داخلش هست می شه ردیابی کرد کارتونشم بچه ها دور انداختن ولی سریال LMElچی میگی اینارو دارم(نه من اولین باره)

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام رضا عزیز. خیلی متاسفیم. اما نگران نباشید با شماره 05141410000 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

      0
  2. مریم سیفی گفت:

    گوشیم گم شده و نمی توانم پیداش کنم و خاموش هسن لطفا کمک کنید لوکیشن رو پیدا کنم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام مریم عزیز. به خاطر این اتفاق خیلی متاسفیم. امیدواریم هر چه سریعتر گوشیتان پیدا شود. اگر خارج از محیط منزل گم کردید بهتر است هر چه سریعتر گوشی را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی شود.

      0
  3. نیما طیب پور گفت:

    سلام خسته نباشین من ی سوال داشتم گوشی منو دو ماه پیش زدن فردای اون روز رفتم ثبت نام بعدش ده روز بعدش اپراتور همراه اول مثبت شد بعد من تا همین دیروز طرف رو به زور کشیدم داد گاه میگه من سیم کارتم و گم کردم میشه قاضی هم دستور داد که فکر کنم رد یابی یا نقطه زنی به نظر شما پیدا میشه ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام نیما عزیز. آیا گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت کرده اید؟ اگر بله حتما با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

      0
  4. عبدالحسن صحت نژاد گفت:

    سلام گوشی من را۱۵مهر۴۰۲ دزدیند
    منازطریق این سایتsmartthingsfind.samsung.com ردیابی را روشن گذاشته بودم
    که بعداز گذشت ۵روز دریکی ازشهر ایران نشان می‌دهد روشن کردن آیا می‌شود مشخص کرد چه خطی بوده یانه
    تشکر

    0
  5. نازنین جون گفت:

    سیم کارتم گوشده

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا سیمکارت خود را بسوزانید.

      0
  6. حسام مومن گفت:

    سلام سه هفته دیگه صد روز ردیابی تموم میشه :( من که دیگه امیدی ندارم گوشیم پیدا بشه ولی بنظرتون تمدیدش کنم؟ تف به هرچی دزده

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم دوست عزیز
      لطفا شکیبا باشید بسیاری از ردیابی‌هایی مثبت در سامانه همیاب ۲۴ پس از ماه‌ها ردیابی متعدد است

      0