top
discovering-stolen-mobile-phone-worth-one-billionand-five-hundred-million-rial

کشف گوشی های سرقتی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی از کشف موبایل های سرقتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۳سارق خبر داد.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه “احمد نجفی” معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: بیست و پنجم آبان ماه سال جاری پرونده‌ای از کلانتری ۱۲۹ جامی مبنی بر موبایل قاپی توسط راکب و سر نشین یک دستگاه موتورسیکلت برای رسیدگی تخصصی به اداره ۱۸ پلیس آگاهی ارجاع شد.

مالباختگان می توانند جهت پیگیری گوشی های سرقتی خود به سامانه کشوری همیاب 24 مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: چگونه گوشی سرقتی را قانونی پیگیری کنیم؟

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های مشابه دیگری در این خصوص به این اداره ارجاع شده بود، عنوان کرد: در گام نخست کارآگاهان به محل‌های سرقت مراجعه و متوجه شدند که، سرقت‌ها توسط ۲ موتورسوار انجام می‌شده است که در تمامی سرقت‌ها راکب موتورسیکلت فردی قد بلند و سیاه چرده است، ولی ترک نشین موتورسیکلت ۲ مرد جوان می‌باشند که در صحنه‌های مختلف سرقت جابجا شده اند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی با اشاره به اینکه پلاک انتظامی موتورسیکلت سارقان در تمامی صحنه‌های سرقت به وضوح دیده می‌شد، اظهار داشت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی مشخص شد که پلاک انتظامی موتورسیکلت سارقان جعلی بوده و پلاک‌های دیده شده مربوط به سایر موتورسیکلت‌ها می‌باشد.

گوشی های کشف شده
کشف گوشی های سرقتی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

نجفی بیان داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند راکب موتورسیکلت را که فردی سابقه دار، تحت تعقیب به نام جمشید ۲۱ ساله را شناسایی کنند.

وی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که ترک نشینان موتورسیکلت دو برادر به نام‌های یاسر ۱۹ ساله و ناصر ۲۱ ساله می‌باشند که پیش‌تر نیز تحت همین عناوین مجرمانه دستگیر شده اند. نجفی گفت: مخفیگاه سارقان در حوالی خیابان شوش شناسایی شد و هر سه سارق با هماهنگی‌های قضائی در ساعات اولیه صبح هجدهم آذر ماه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی ابراز داشت: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی هر سه سارق به جرائم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف و تاکنون ۱۷ تن از مال باختگان متهمان را به عنوان سارقان گوشی همراهشان معرفی کرده اند. وی خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی گوشی‌های سرقتی را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

این مقام پلیسی افزود: پرونده متهمان کماکان در حال رسیدگی بوده و متهمان با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران برای شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار دارند. 

مالباختگان می توانند جهت پیگیری گوشی های سرقتی خود به سامانه کشوری همیاب24 مراجعه نمایند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید