top
contents-of-saman-hami-insurance

مفاد بیمه نامه سامان حامی

زمان مطالعه: 9 دقیقه

2

icon

برند سامان حامی متعلق به شرکت بیمه سامان است و توسط مرکز تخصصی صدور و پشتیبانی بیمه نامه های تجهیزات الکترونیکی شرکت بیمه سامان طراحی شده و پشتیبانی می شود. در همکاری دوجانبه بیمه سامان حامی با همیاب 24، که ماحصل آن طرح اسکرین پلاس می باشد، گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ شما در مقابل خطرات بیمه خواهد شد. در طی این روند، شرکت خدمات بیمه ای سامان تدبیر حامی (سهامی خاص) و شرکت کانادایی ZOLA MOBILE Inc پشتیبان فنی و تکنولوژیکی سامان حامی هستند تا محصولی در استانداردهای بین المللی در اختیار شما قرار گیرد.

مفاد قرار داد طرح اسکرین پلاس به طور خلاصه به صورت زیر می باشد:

پوشش اصلی بیمه که شامل یک بار جبران تمام خسارت های وارده به تاچ و ال سی دی دستگاه(خسارت های جزئی و کلی) در قبال خطراتی چون ضربه و شکست فیزیکی، نفوذ مایعات و آب خوردگی، نوسانات ولتاژ برق، بلایای طبیعی و آتش گرفتگی دستگاه می باشد که به همراه خدمات VIP دریافت و ارسال رایگان در سراسر کشور ارائه می شود. همچنین همراه با این بیمه نامه، یکسال بیمه نامه آتش سوزی منزل مسکونی نیز به خریداران محترم هدیه می گردد.

پوشش های تکمیلی طرح اسکرین پلاس که همیاب 24، آن را علاوه بر بیمه اصلی ارائه می نماید، شامل چهار طرح می باشد. خریداران می توانند علاوه بر طرح اصلی بیمه، از پوشش های تکمیلی نیز بهره برند و به صورت هوشمندانه، فرآیند بیمه دستگاه خود را با توجه به نیازهای خود انتخاب نمایند.

طرح های تکمیلی این بیمه نامه شامل افزایش تعداد دفعات استفاده از پوشش بیمه نامه برای خسارت از یک بار به دو بار در سال، افزایش مدت پوشش بیمه از یک سال به دو سال، جبران خسارت های ناشی از سرقت با شکست حرز، و پوشش سایر قسمت های دستگاه علاوه بر تاچ و ال سی دی می باشد.

 

در مفاد بیمه نامه دقیقا چه اطلاعاتی درج شده است؟

گواهی بیمه نامه سامان حامی خسارت های زیر را تحت پوشش قرار می دهد:

– هرگونه خسارت ناشی از ضربه خوردگی و شکست دستگاه

–  هرگونه خسارت ناشی از آب خوردگی و نفوذ مایعات به دستگاه شما

– هرگونه خسارت ناشی از نوسانات جریان برق و اتصال کوتاه به دستگاه شما

– وقوع سرقت ( مشروط به تایید وقوع سرقت توسط مراجع قضایی و اعلام به اپراتورها)

–  هرگونه خسارت ناشی از وقوع آتش سوزی و بلایای طبیعی به دستگاه شما

 

نحوه ﭘﺮداﺧﺖ ﺧﺴﺎرت

اﺳﮑﺮﯾﻦﭘﻼس ، خسارت وارده تاچ و ال سی دی به موبایل، تبلت و لپ تاپ را با شرایط زیر جبران می کند:

  • خسارت جزئی: منظور از خسارت جزئی، خسارت هایی است که با تعمیر قابل رفع می باشند.

فرانشیز خسارت جزئی معادل 20% خسارت پرداختی است.

  • خسارت کلی: منظور از خسارت کلی مواردی است که غیرقابل تعمیر می باشند.

فرانشیز خسارت کلی معادل 30% خسارت پرداختی است.

  • خسارت سرقت: منظور از سرقت، سرقت با شکست حرز می باشد.

فرانشیز خسارت سرقت معادل 30% خسارت پرداختی است.

  • فرانشیز خسارت تاچ و ال سی دی گوشی های با برند سامسونگ که دارای ال سی دی خمیده(Edge) هستند، برای خسارت اول %40 و برای خسارت دوم 60% میباشد.

لازم به ذکر است که در صورت وقوع خسارت ، استهلاک از دستگاه شما کسر نمی شود و دستگاه شما مجموعا تا سقف ارزش روز مراجعه به مرکز خسارت ، تحت پوشش گواهی سامان حامی است و خسارت پرداخت می شود.

در این طرح بیمه نامه، نظر کارشناسان مرکز تخصصی صدور و پشتیبانی بیمه نامه های تجهیزات الکترونیکی شرکت بیمه سامان، ملاک محاسبه و پرداخت خسارت قرار می گیرد.

همچنین دوره انتظار جهت دریافت خسارت به مدت 10 روز از تاریخ صدور گواهی بیمه نامه می باشد  در صورت بروز خسارت کلی ، می بایست جعبه و تمام لوازم جانبی دستگاه برای پرداخت خسارت تحویل شود.

درصورت انتخاب پوشش تکمیلی سرقت با شکست حرز (سرقت با شکست حرز به کار بردن زور، پاره کردن، تخریب، کندن، گذشتن از در، دیوار، حصار و پنجره بدون کلید و با استفاده از ابزار غیرمتعارف را شامل می شود) بیمه گذار ملزم به ارائه مدارک زیر جهت دریافت خسارت خواهد بود:

  • نامه تائیدیه مراجع قضایی/ انتظامی مبنی بر تائید وقوع سرقت با شکست حرز
  • ارائه جعبه و لوازم جانبی دستگاه

درصورت اعلام سرقت، مشخصات دستگاه بدون دریافت هزینه از بیمه گذار توسط مرکز تخصصی در سامانه همیاب 24 ثبت شده و درصورتی که طی مدت 10 روز دستگاه پیدا نشود، خسارت قابل پرداخت خواهد بود. درصورتی که پس از این مدت دستگاه پیدا شود، مالکیت آن متعلق به بیمه گر می باشد.

 

چه مواردی تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی گیرند؟

  • عیوب ذاتی (موارد تحت پوشش گارانتی)
  • تلف یا آسیبی که نتیجه خطا یا ناهنجاری باشد که بیمه گذار مسئول است، از آن مطلع بوده و یا میبایست مطلع باشد
  •  خسارت های وارد شده به لوازم جانبی (باطری، انواع سیم کارت، شارژر، هندزفری، قاب و بدنه)
  •  هرگونه تعمیرات و کارشدگی از طرف مرکزی غیر از مرکز تخصصی صدور و پشتیبانی بیمه نامه های تجهیزات الکترونیکی شرکت بیمه سامان (قبل و بعد از صدور گواهی بیمه نامه سامان حامی)
  • مشکلات ناشی از عدم رجیستر (عدم ثبت سریال دستگاه در شبکه داخلی)
  • هر نوع تلف یا آسیبی که در نتیجه به کارگیری اقلام بیمه شده پس از وقوع خسارت و قبل از تعمیر دائمی و تضمین کاکرد عادی دستگاه خسارت دیده، اتفاق افتاده باشد
  •  هر نوع هزینه ای که به منظور سازگار سازی طبیعی سیستم، رفع عیوب کارکردی سیستم، و یا نگهداری عادی اموال مورد بیمه انجام شود به استثناء اقدامات ضروری مشابه که برای تعمیر اموال خسارت دیده انجام میشود
  • عیب و نقص در زیبایی دستگاه، از قبیل خراشیدگی رنگ، پولیش و یا سطوح لعابدار مگر اینکه توافق دیگری صورت گرفته باشد
  • استهلاک عادی، اکسیده شدن، زنگ زدگی و یا فساد تدریجی در اثر کمبود استفاده از دستگاه و شرایط آب و هوایی
  •  هر نوع خسارت تبعی و عدم النفع
  • هر نوع هزینه مربوط به سیستم داده ها و بازیابی داده هایی که در اثر وقوع یک خسارت تحت پوشش از بین رفته اند
  • خسارت ناشی از تخلف از قوانین و نظامات دولتی
  • خسارات مشمول گارانتی
  • خسارات وارده به تجهیزات قاچاق تحت پوشش
  • سرقت های ناشی از جنگ، شورش اعتصاب، اغتشاش، بلوا
  •  سرقت های در هنگام آتش سوزی، انفجار، سیل و زلزله
  •  سرقت هایی که بوسیله خدمتگزار یا افرادی که با ذینفع در یکجا زندگی میکنند روی دهد
  •  خسارت های ناشی از نصب و تغییر برنامه ای نرم افزار

 

روند کار چگونه است؟

پس از ثبت مشخصات دستگاه توسط شما ، کارشناس فنی به صورت آنلاین آن را بررسی و در صورت تایید ، دستگاه شما تحت پوشش قرار می گیرد. تایید کارشناس حداکثر ظرف 24 ساعت کاری انجام و نتیجه به شما اعلام می گردد.

نتیجه بررسی کارشناس شامل یکی از موارد زیر خواهد بود :

– صدور گواهی بیمه نامه بلامانع است: دستگاه شما تحت پوشش بیمه سامان قرار می گیرد.

– صدور گواهی بیمه نامه نیازمند انجام اصلاحات است: مواردی که نیاز به اصلاح دارند به صورت آنلاین به شما اطلاع داده می شود و شما می توانید نسبت به اصلاح مشخصات دستگاه خود اقدام نمایید تا امکان صدور گواهی بیمه نامه فراهم گردد.

– صدور گواهی بیمه نامه امکان پذیر نیست: در اینصورت شما می توانید دستگاه دیگری را تحت پوشش قرار دهید و یا درخواست عودت وجه نمایید.

 

قوانین مربوط به بعد از وقوع حادثه

  • در ﺻﻮرت وﻗﻮع ﺣﺎدﺛﻪ ، دارﻧﺪه ﮔﻮاﻫﯽ ﺑﯿﻤﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت آﻧﻼﯾﻦ ﺧﺴﺎرت را ﺛﺒﺖ ﻧﻤﻮده و ﯾﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺗﻤﺎس ﺑﮕﯿﺮد .ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﻣﺮﮐﺰ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﻮاﺑﻖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ، ﭘﺬﯾﺮش و ﭘﺮداﺧﺖ ﺧﺴﺎرت اﻗﺪام ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .
  • شما می توانید پرونده خسارت خود را به صورت آنلاین پیگیری بفرمایید.
  • در ﺻﻮرﺗﯿﮑﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﯾﺎ ﺗﻌﻮﯾﺾ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺑﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﺣﻤﻞ ﻃﺮف ﻗﺮارداد (ﺗﯿﭙﺎﮐﺲ) ﺑﺮاي درﯾﺎﻓﺖ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ آﯾﺪ.
  • استاندارد انجام تعمیرات در سامان حامی ،حداکثر 72 ساعت کاری است. با این همه با توجه به اهمیت استفاده از بهترین قطعات یدکی در تعمیر دستگاه شما ، ممکن است در برخی موارد زمان کارشناسی و تعمیرات دستگاه شما طولانی تر شده که به شما اطلاع داده می شود.
  • ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺮاﺣﻞ ﻓﻨﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺨﺼﺼﯽ در ﺗﻬﺮان اﻧﺠﺎم و ﭘﺲ از ﺗﻌﻤﯿﺮ، دﺳﺘﮕﺎه ﺑﺮاي ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺬار ارﺳﺎل ﻣﯽ ﺷﻮد.
  • در صورت وقوع خسارت کلی ( غیر قابل تعمیر / سرقت ) ، خسارت قابل پرداخت مستقیم به حساب شما واریز شده و شما نیازی به مراجعه مجدد نخواهید داشت.

 

خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود: بیمه بهتر است یا گارانتی؟

 

همیاب24، نماینده رسمی فروش بیمه نامه سامان حامی، تمام تلاش خود را جهت ساده تر کردن فرآیند خرید بیمه گوشی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ انجام داده و امیدوار است در این مسیر، گامی هرچند کوچک جهت مرتفع کردن احتیاجات کاربران عزیز برداشته باشد.

در صورت هرگونه نارضایتی از خدمات دریافتی لطفا با شماره تلفن 4- 88850792 (021) تماس حاصل بفرمایید.

 


همیاب24، اولین سامانه ردیابی گوشی های سرقتی و مفقودی در سراسر کشور، لحظه به لحظه تا پیدا شدن گوشی هوشمند شما، در کنار شماست. حس خوب اطمینان را با ما تجربه کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز