top
introducing-smart-hamyab-24-website-in-news-channel

معرفی سامانه هوشمند همیاب 24 در شبکه خبر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

1

icon
علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیر‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در یک نشست خبری به معرفی سامانه هوشمند همیاب24 پرداخت که توانسته است در یک ماه اخیر 35 درصد کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ) گمشده را به مالباختگان بازگرداند.

همیاب24، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیر‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ابتدای این مراسم با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه در کاهش جرم گفت: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در سالیان اخیر چند وجهی، متعدد، متکثر، مختلف و دارای لایه‌های پنهان و آشکار هستند، همچنین محیط‌های جرم و ابزار‌های فرصت ارتکاب جرم و فضای گمنامی برای برخی از جرایم و آسیب‌ها به صورت متعدد وجود دارد.

وی افزود: معنای این دو مقدمه این است که راهکار‌های سنتی کافی نیست و ما نیازمند استفاده از ابزار‌ها و فناوری و تکنولوژی جدید در کاهش جرایم هستیم. ساوری بیان کرد: تاکنون در کشور اقدامات خوبی توسط دستگاه‌ها در بهره گیری از ابزار‌های نوین صورت گرفته است؛ اما این اقدامات جوابگوی همه نیاز‌های پیشگیرانه ما نیست.

مدیرکل پیشگیر‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: بر این اساس در طی دو سه سال گذشته تلاش شده است که با همکاری و تعامل با بخش خصوصی این ضعف عدم استفاده از فناوری‌ها را برطرف کرده و بر این اساس تصمیم گرفتیم ایده‌های مناسب را تولید، تکمیل و یا حمایت کنیم تا ضعف عدم استفاده از تکنولوژی‌ها را در حوزه پیشگیری برطرف نماییم.

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورها، اصناف و کلانتری های سراسر کشور در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

مالباختگان می توانند (موبایل، تبلت، لپ تاپ ) گم شده یا به سرقت رفته خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا مراحل ردیابی آن با سرعت بیشتری صورت بگیرد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی و تبلت و یا شماره سریال سایر دستگاه های دیجیتال را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید. از این طریق علاوه بر ردیابی دستگاه شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.


دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.9/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مسود كمالي ها گفت:

    ايجاد امنيت در جامعه
    شرط اول يك جامعه ي سالم و با نشاط بدون استرس
    باروحيات سالم
    افراد جامعه سالم با هوش تر قانع تر خلاق تر مفيد تر
    بون نياز به ارامبخش و انواع اعتياد و مهربانتر و فعال تر خواهند بود
    به اميد ساختن اينده اي سالم براي نسلهاي اينده كه وظيفه ي علم و تجربيات ميباشد
    از شما بينهايت تشكر ميكنم
    امنيت به كنترل بيشتر نياز دارد و همت همه ي افراد جامعه با همفكري عمومي نياز دارد
    و نياز به حقوق بشر خارجي نداريم

    0